۱۰رستوران با دکوراسیون خاص و منحصر به فرد جهان

همچنین در مورد گیاهان هم صدق می کند، برخی از رستوران ها با گل و گیاهان خاص طراحی می شوند و محیطی تازه و سبز را فراهم می کند. مثلا یک رستوران غذای دریایی میتواند درهای ورودی را به شکل صدف طراحی کند و یک رستوران با تم جنگل، ورودی به شکل غار داشتهباشد. مثلا قرار دادن آکواریومهای بزرگ یا استفاده از انواع فوارهها و حوضچهها در محیط رستوران. این شبیه کارکردن یک ماشین بزرگ با یک موتور کوچک است. طراحی آن با توجه به نوع رستوران متفاوت است. عکس های زیر چند نمونه فست فود شیک و مدرن را نشان می دهد که در همه آنها توجه زیادی به ترکیب رنگ و نورپردازی شده است و هر یک می توانند ایده قابل توجهی برای شما باشند. شاید در گذشته رسیدن به یک دکور متفاوت خیلی آسانتر بود، اما در زمان حال این امر بسیار برای همه مهم و ضروری جلوه کرده است و مالکان زیادی در سطح شهر سعی دارند گوی سبقت را از رقبا بربایند.

طراحی رنگ باید مطابق مبلمان مورد استفاده شما و همچنین هماهنگ با سلیقه مشتریانی هدف شما باشند. شما می توانید روکش صندلی ها را از میان رنگ های گرم انتخاب کرده و با رنگ کفپوش ها ست کنید. بنابراین اگر به دنبال ایده های تزئینی برای طراحی دکوراسیون فست فود هستید، برای راهنمایی در رابطه با طراحی دکوراسیون زیبا و راحت که با کسب و کار شما هماهنگ باشد، ادامه مطلب را حتما مطالعه کنید. از طرفی مهمان هدف شما احساس آشنا و راحتی در آن دارند.برای شروع ایجاد یک تم قوی و جذاب برای مهمان هدف، فهرستی از همه چیزهایی که احتمالا دوست دارند، ایجاد کنید.

علاوه بر نورپردازی داخلی رستوران انتخاب رنگ دیوارها در طراحی داخلی رستوران و جلب نظر مشتری نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در طراحی رستوران سنتی نیز از همین سبک ایرانی پیروی میکنند. دکوراسیون داخلی رستوران سنتی ایرانی :در برخی از رستوران ها که وارد میشوید محو دیزاین وطراحی رستوران خواهید شد. استفاده از جریان آب در دکوراسیون سفره خانه، می تواند لطافت فضای سفره خانه را به مقدار قابل ملاحظه ای تحت تاثیر خود قرار دهد. موسیقی، تاثیر قابل توجهی بر مشتریان رستوران دارد. فراتر از تفاوت در نوع خلق هویت (برندینگ) و هدفگذاری بازار، تفاوت مهمتری بین دکوراسیون داخلی رستورانهای اعیانیتر و فست فودها وجود دارد: تاثیر بر رفتار مشتری! اگر شما علاقه مند به طراحی داخلی یک فست فود یا رستوران با طراحی دکوراسیون عالی و منحصر به فرد هستید، می توانید توسط مبلمان یا انتخاب رنگ عالی ، سقف و ایجاد محیط مناسب فضایی مناسب را ایجاد نمایید.

میتوانید از لوازم قدیمی خانه خود مثل گلدان ها بهره بگیرید. رستوران خانه برنج در شهر گوانگجو چین واقع شده و توسط شرکت AS Design Service Ltd طراحی شده است.خانه برنج،نام تجاری غذاخوری هایی است که هدفشان توجه خاص به سرو برنج با کیفیت بالا و سرویس عالی به مشتریان است. میتوانید آشپزخانه رستوران خود را با یک پنجره -دریافت سرویسها و غذاها- منحصر به فرد و یا درهای شیشهای طراحی کنید. رستوران پوکاتوکا(Pukka Tukka) یک رستوران ارگانیک و زیست محیطی در بخارست رومانی است.این رستوران دارای یک محیط زیبا و منحصر به فرد است.

در این بخش از مجله فیدیلیو چند نکته مهم برای چگونگی طراحی رستوران و کافه وجود دارد که به شما کمک میکند، رستوران خود را به گونهای طراحی کنید که همه شهر از آن صحبت کنند! این تکنیک را با مینیمالیسم ترکیب کنید، و اگر این موقعیت را دارید (مانند این رستوران در Fogo Island Inn)، محوریت را به پنجره های خود بدهید و اجازه دهید محیط طبیعی اطراف تان به جای شما صحبت کند. رستوران تیمچه اکبریان یکی دیگر از بهترین رستوران های جنوب تهران است که در خیابان ۱۵ خرداد و مقابل بازار آهنگران واقع شده است. این نوع از طراحی ویژگیهایی همچون طراحی مناسب، فرم درست پوشش، محاسبات دقیق، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، سقفهای بلند، ستونهای بلند و بالاخره تزیینهای بسیار ساده اما خاص که فقط مختص طراحی ایرانیها است مورد توجه قرار میگیرد. طراحی داخلی رستوران سنتی سبک ایرانی دارای ویژگیهایی است که بسیار ارزش بالایی دارد و با دیگر سبکها بسیار متفاوت است.

ورودی رستوران خود را با نمایش یک نام منحصر به فرد و جذاب کامل کنید. اگر طراحی دکوراسیون رستوران به طرز شگفتآوری منحصر به فرد باشد، مردم تمایل بیشتری برای بازدید از آن را دارند. چگونگی هماهنگی و هارمونی رنگها توسط بهترین طراحان دکوراسیون داخلی ارائه شدهاست. اطمینان حاصل کنید که ورودی رستوران شما به طرز عالی و مناسب طراحی شدهاست. شما می توانید با توجه به سلیقه و علاقه خود و با در نظر گرفتن نظر طراح یکی از انواع آبنما دیواری، آبنما شیشه ای، آبنما پرده ای، آبنما صخره ای -ابشاری و … اگر در طراحی رستوران از محیطی سرباز استفاده میکنید خوب است که از درخت و گل و گیاه، آبشارهای صخره ای و ابنما نیز استفاده شود، اما اگر در طراحی داخلی رستوران از محیطهای سربسته استفاده میکنید کمتر از پوشش گیاهی و درخت و…

استفاده از سالن ناهارخوری عظیم با یک آشپزخانه کوچک امکان پذیر نیست. بهتر است با وسایلی که برای آشپزخانه و سالن ناهارخوری رستوران به آنها نیاز دارید شروع کنید. فضای تولیدی خود را برای داشتن یک سالن ناهارخوری بزرگتر فدا نکنید. هرگز برای تجربه چیزهای تازه عقبنشینی نکنید. طعم های تازه و مطمئن بودن از اینکه یقینا تمامی سبزیجات و محصولات استفاده شده در طبخ غذاها ارگانیک و تاره هستند لذت غذاخوردن در این رستوران را دوچندان می کند.با قدم گذاشتن در این رستوران علاوه بر اینکه از شلوغی و هرج و مرج خیابان رهایی می یابید ولی همچنان در ارتباط با طبیعت باقی خواهید ماند.

رستوران ها را می توان به طور خلاصه به انواع زیر طبقه بندی کرد: 1. رستوران سنتی 2. رستوران مدرن 3. رستوران کلاسیک 4. کافه رستوران با توجه به انواع رستوران طبیعتا دیزاین هر فضا نیز متفاوت خواهد بود. از دیرباز در بخشهایی از تاریخ، زیبا و مجلل کردن محیط زندگی تنها معطوف به شاهان و طبقه اشراف بود؛ اما امروزه این تنها آرزوی اشرافزادگان نیست که در محیطی دلنشین و مجلل زندگی کنند. در داخل آن دو فضا وجود دارد که با یک انبار نوشیدنی دو طبقه ای مجزا شده اند.

دکوراسیون داخلی رستوران و کافی شاپ

یامازاکی کنتارو(Yamazaki Kentaro) رستوران گیمین سایوکودو(Itoman Gyomin Shokudo) در ژاپن را با دیواره هایی از سنگ طراحی داخلی رستوران در تهران آهک طراحی کرد. رستوران گیمین سایوکودو واقع در ایتومن (Itoman) در اوکیناوا با هدف حمایت و ترویج سنت های محلی و فرهنگی از طریق غذاهای خود طراحی و اجرا شده است. پارک فنرباغچه که در بخش آسیایی استانبول در منطقه کادیکوی واقع شده است از جمله بزرگترین پارک های بخش آناتولی استانبول در امتداد سواحل دریای مرمره است. اینها مهارتهایی هستند که صاحبان رستوران، آنها را همیشه در پس ذهن خود نگه میدارند. و درنهایت به یاد داشتهباشید که نوع طراحی رستوران شما بیان کننده نامتجاری شماست، پس باید با پیام بازاریابی شما هماهنگ باشد.

اندازه آشپزخانه مهم است.

اما شما میتوانید از تجریبات صاحبان و مدیران رستورانی که قبلا این کار را انجام دادهاند و موفق شده و یا شکست خوردهاند بیاموزید. برند شما باید تمامیت و یکپارچگی داشته باشد. دیزاین داخلی و نمای بیرونی رستوران باید متناسب با نوع غذای سرو شده باشد. شما می توانید با یک طراحی اصولی و منحصر به فرد علاوه بر القای حس آرامش اشتهای مشتریان را باز کنید. این به نوع رستوران شما بستگی دارد. ایجاد یک طراحی داخلی رستوران موفق نیز به شدت به نورپردازی آن بستگی دارد.

دکوراسیون داخلی رستوران

شبکه ای از شاخه ها به منظور ایجاد یک بیشه زار آفتابی و روشن طراحی شده است. در نتیجه بوی غذا و دود باید خیلی سریع از فضای رستوران خارج شود؛ بنابراین باتوجهبه حضور افراد زیاد در رستوران، باید سیستم تهویه مناسبی ایجاد کنید که هوا را تازه و مطبوع نگه دارد. کفپوش و سقف چوبی در فضای داخلی Hinoki & the Bird با میز و صندلیها هماهنگی بسیار زیبایی ایجاد کرده و از طرفی از نظر بهداشتی و تمیزکاری نیز برای کارکنان گزینه مناسبی است. اگر این ناحیه دارای پستی و بلندی باشد، کارکنان برای اجرای صحیح خدمات با مشکل مواجه خواهندشد. همچنین لازم به ذکر است که در این رستوران سنتی از ساعت ۹ تا ۱۲ شب، گروه موسیقی، اجرای زنده سنتی برگزار میکنند تا شما را بیش از پیش با نوای ساز سنتی ایرانی آشنا کنند.

طراحی داخلی کافه رستوران

میتونه الگوی خوبی برای طراحی آشپزخانه های بزرگ باشه. توجه داشتهباشید که نام و لوگوی رستوران شما بهاندازه کافی بزرگ و قابل مشاهده باشد. این هم برای شما هزینه دارد، اما وجود حسابدار به مدیریت بهتر هزینه ها کمک می کند. رستوران گردان برج میلاد در سالهای اخیر به یکی از پر طرفدارترین رستورانهای تهران تبدیل شده که نهتنها برای صرف غذا بلکه برای لذتبردن از چشمانداز زیبای تهران خصوصاً در شب استقبال شده است. درطراحی فست فود از نورپردازی پر انرژی استفاده می شود تا مشتری غذای خود را سریع میل کند. برای پر کردن فضا، قطعات بزرگی را انتخاب کنید. در ضمن باید بدانید که این رستوران دارای منوی مجزای کافه نیز هست تا بتوانید پس از صرف کردن غذا، دمنوشی خوش عطر نوش جان کنید. پس زمینه، کارکنان را خوشحال تر کرده، تصویر یک مکان را بهبود بخشیده و اشتها را تحریک می نماید. احترام و وفاداری مشتریان و کارکنان یک رستوران به طور تنگاتنگی به میزان تعهد مدیران رستوران در به ثمر رساندن انتظارات بستگی دارد.

بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که رستوران شما را به دوستان خود پیشنهاد دهند. اندازه محل تولید به طور مستقیم تعیین کننده تعداد مهمانانی است که میتوانید از آنها پذیرایی کنید. اندازه آشپزخانه مهم است. با توجه به اندازه رستوران و سالن غذاخوری، فضایی برای انتظار درنظر بگیرید. مثلا بطری شیشهای قدیمی را با ساتن یا روبان تزئین کرده و به عنوان جاشمعی استفاده کنید. مثلا در فضای پارک، ساحل و یا یک نمایشگاه فصلی قرار بگیرد. رستوران شما باید یک مکان راحت و آرام برای مهمانان باشد تا آنها برای بازگشت دوباره به رستوران ترغیب شوند. مردم زمانی به رستوران شما میآیند که آن را ببینند. اون بخش منحنی که در اپن طراحی شده واقعا کاربردی و زیباست. طراحی داخلی آشپزخانه آشپزخانه رستوران را می توان یکی از مهم ترین بخش های رستوران تعریف کرد زیرا کیفیت و طعم غذا مستقیما مرتبط است با آشپزخانه.

طراحی داخلی رستوران باید مطابق با نیازهای مشتریان باشد؛ وجود کمی حریم خصوصی برای زوجها، فضای باز برای خانوادهها و گوشهای خلوت برای جلسات کاری. بنابراین این آشپزخانه رو میتونیم با ترکیب رنگ بهتر و شاد تری باز طراحی کنیم. این اتفاق به صورتی شکل میگیرد که طراحی چنان هماهنگی و ارتباطی با محیط خود داشتهباشد که ساختمان، مبلمان و محیط بخشی از یک ترکیب متحد و مرتبط باشد.در سبک ارگانیک بیشتر از فرم و رنگ عناصر موجود در طبیعت استفاده میشود.

تمام چیزهای کوچک قدیمی شما به مشتریانتان کمک میکند تا شخصیت شما را بیشتر لمس کنند و رستورانتان را برای مدتهای طولانی به یاد داشته. طراحان به دنبال آن هستند که طراحی داخلی رستوران ها را صرفا از فضایی برای غذاخوردن خارج کنند و زیبایی و جذابیت محیط طبیعی را وارد فضاهای اینچنینی نمایند. الوارهای چوبی و مشکی میز ها و صندلی ها حالت گداخته و آتش گونه لوازم جانبی و اتصالات برنجی به کار رفته در فضا را تشدید می کنند. از لوازم قدیمی خود استفاده کنید.

طراحی داخلی کافه و رستوران