اطلاعات 73 میلیون اکانت AT&T فاش شد: کارهایی که می توانید برای محافظت از خود انجام دهید

AT&T storefront

AT&T روز شنبه گفت داده های 73 میلیون مشتری فعلی و سابق در وب تاریک است. AT&T در بی،ه ای اعلام کرد، به نظر می رسد این داده ها، از جمله شماره های تامین اجتماعی، مربوط به سال 2019 یا قبل از آن باشد و شامل اطلاعات شخصی تقریباً 7.6 میلیون دارنده حساب جاری و 65.4 میلیون مشتری سابق است.

این نشت اولین بار در سال 2021 فاش شد، زم، که هکرها ادعا ،د که داده های مشتریان را از AT&T دزدیده اند و اطلاعات را برای فروش قرار می دهند. به گفته تروی هانت، خالق Have I Been Pwned، به سرعت تا مارس 2024، داده های مشتری سرقت شده – که ممکن است شامل نام مشتری، آدرس، شماره تلفن، شماره تامین اجتماعی و تاریخ تولد باشد – در وب تاریک کشف شد. .

در پاسخ، AT&T گفت که با 7.6 میلیون مشتری فعلی تماس گرفته و رمز عبور آنها را بازنش، کرده است. چه در مجموعه کوچک‌تری از مشتریان فعلی باشید و چه در گروه بزرگ‌تری از دارندگان حساب قبلی که فکر می‌کنند اطلاعات شما در این رخنه به سرقت رفته است، می‌تو،د اقداماتی را برای کاهش آسیب احتمالی انجام دهید. برای کارهایی که می تو،د انجام دهید ادامه مطلب را بخو،د. AT&T بلافاصله به درخواست CNET برای اظهار نظر پاسخ نداد.

برای اطلاعات بیشتر، در اینجا بهترین خدمات حفاظت از سرقت هویت و نظارت و چگونگی آن را انتخاب می کنیم برگه مجوز Consumer Report می تواند به شما کمک کند کنترل داده های آنلاین خود را در دست بگیرید.

آنچه در مورد نقض داده های AT&T باید بد،د

AT&T در 30 مارس اعلام کرد که اطلاعات شخصی 73 میلیون مشتری فعلی و سابق – از جمله شماره‌های تامین اجتماعی – در اواسط ماه به وب تاریک افشا شده است. گزارش ۲۰۲۱ Bleeping Computer درباره افشای این خبر می‌گوید که اطلاعات سرقت شده شامل نام، آدرس، شماره تلفن و تاریخ تولد نیز می‌شود. AT&T گفت به نظر نمی رسد این اطلاعات حاوی اطلاعات مالی شخصی یا سابقه تماس باشد.

AT&T گفت به نظر می رسد اطلاعات سرقت شده مربوط به سال 2019 یا قبل از آن باشد و نمی داند که آیا این اطلاعات از AT&T یا یکی از فروشندگان آن آمده است.

چگونه بفهمیم که آیا اطلاعات شما بخشی از نشت AT&T بوده است

AT&T گفت که در حال تماس با 7.6 میلیون مشتری فعلی است که اطلاعات آنها به سرقت رفته است و رمز عبور آنها را بازنش، کرده است. این شرکت همچنین گفت که با 65.4 میلیون دارنده حساب قبلی که اطلاعات آنها به سرقت رفته است نیز در ارتباط است.

با این حال، لازم نیست منتظر باشید تا AT&T با شما تماس بگیرد. با استفاده از Have I Been Pwned، می تو،د بررسی کنید که آیا اطلاعات شما لو رفته است یا خیر. اگر از ذخیره اطلاعات رمز عبور خود در حساب Google استفاده می‌کنید، ابزار P،word Checkup می‌تواند به شما در صورت افشای اطلاعات حسابتان هشدار دهد. و نسخه پریمیوم مدیر رمز عبور مورد علاقه ما، Bitwarden، می تواند رمزهای عبور فاش شده را بررسی کند.

چگونه گزارش اعتباری خود را برای کلاهبرداری نظارت کنیم

اگر فکر می‌کنید اطلاعات شخصی شما بخشی از نقض AT&T بوده است، می‌تو،د گزارش‌های اعتباری خود را برای نشانه‌هایی از کلاهبرداری بالقوه مشاهده کنید.

گزارش های اعتباری خود را نظارت کنید. شما یک گزارش اعتباری رایگان در سال از سه دفتر اعتباری بزرگ دریافت می کنید: Equifax، Experian و TransUnion. در گزارش خود، به دنبال فعالیت غیرمعمول یا ناآشنا باشید، مانند ظاهر شدن حساب‌های جدیدی که باز نکرده‌اید. و حساب‌های کارت اعتباری و صورت‌حساب‌های بانکی خود را برای هزینه‌ها و پرداخت‌های غیرمنتظره تماشا کنید.

برای خدمات نظارت بر اعتبار ثبت نام کنید. یک را انتخاب کنید خدمات نظارت بر اعتبار که دائماً گزارش اعتباری شما را در مورد دفاتر اعتباری اصلی نظارت می کند و در صورت شناسایی فعالیت غیرعادی هشدار می دهد. برای کمک به نظارت، می‌تو،د هشدارهای کلاهبرداری تنظیم کنید که اگر ،ی سعی دارد از هویت شما برای ایجاد اعتبار استفاده کند، به شما اطلاع می‌دهد. آ خدمات گزارش اعتباری مانند LifeLock می تواند از 7.50 دلار در ماه شروع شود — یا می تو،د از یک سرویس رایگان مانند Credit Karma استفاده کنید.

اگر مشکوک هستید که قرب، کلاهبرداری یا سرقت هویت هستید، چه کاری باید انجام دهید

به محض اینکه مشکوک شدید اطلاعات شخصی شما به سرقت رفته است، می تو،د برای جلوگیری از هزینه های غیرمجاز اقدام کنید و شروع به بازیابی هویت خود کنید.

یک هشدار تقلب قرار دهید. اگر مشکوک به کلاهبرداری هستید، یک هشدار تقلب به هر یک از شرکت های گزارش اعتباری ارسال کنید: Equifax، Experian و TransUnion. این هشدار به طلبکاران اطلاع می‌دهد که شما قرب، کلاهبرداری شده‌اید و به آن‌ها اطلاع می‌دهد تا تأیید کنند که درخواست‌های اعتباری جدیدی به نام خود ارائه می‌کنید. می‌تو،د یک هشدار تقلب اولیه، که 90 روز در گزارش اعتباری شما باقی می‌ماند، یا یک هشدار کلاهبرداری تمدید شده، که به مدت هفت سال در گزارش اعتباری شما باقی می‌ماند، قرار دهید. قرار دادن یک هشدار تقلب تاثیری بر امتیاز اعتباری شما نخواهد داشت.

با بخش های کلاهبرداری تماس بگیرید. برای هر شرکت تجاری و کارت اعتباری که فکر می‌کنید حسابی بدون اطلاع شما افتتاح یا شارژ شده است، با بخش کلاهبرداری آن تماس بگیرید. در حالی که شما مسئولیتی در قبال هزینه های جعلی به حساب ندارید، باید فعالیت مشکوک را به سرعت گزارش دهید.

اعتبار خود را مسدود کنید اگر می خواهید ،ی را از گشایش اعتبار و درخواست وام و خدمات به نام شما بدون اجازه شما منع کنید، می تو،د اعتبار خود را مسدود کنید. شما باید با هر یک از سه شرکت گزارش‌دهی اعتباری، که باز هم Equifax، Experian و TransUnion هستند، درخواست فریز کنید. برای درخواست اعتبار جدید، باید اعتبار خود را مجدداً از طریق هر یک از شرکت های گزارش دهنده اعتبار لغو کنید. می‌تو،د درخواست لغو موقت انجماد کنید یا آن را برای همیشه از حالت انجماد خارج کنید.

یک برنامه بهبودی ایجاد کنید. کمیسیون تجارت فدرال ابزار ارزشمندی دارد که به شما کمک می‌کند سرقت هویت را گزارش دهید و هویت خود را از طریق یک طرح بازیابی شخصی و گزارش سرقت هویت بازیابی کنید، که ممکن است به شما در اعتراض در مورد اتهامات کمک کند.

همه چیز را مستند کنید. از تمام اسناد و هزینه ها و سوابق مکالمات خود در مورد سرقت کپی نگه دارید.

برای اطلاعات بیشتر، در اینجا مدیران رمز عبور مورد علاقه ما و بهترین خدمات VPN هستند.


]
منبع: https://www.cnet.com/tech/mobile/data-from-73-million-at-t-accounts-leaked-what-you-can-do-to-protect-yourself/#ftag=CAD-01-10aai3d