بررسی Realme P1 5G: عملکرد متوسط ​​شما نیست

Realme P1 5G Review: Not Your Average Midrange Performer

Realme اندکی پس از عرضه Realme 12+ در هند، با یک گوشی هوشمند میان رده جدید بازگشته است. اولین ورودی از سری جدید گوشی‌های هوشمند P – Realme P1 5G – مجموعه‌ای قانع‌کننده از مشخصات را در زیر Rs رقابتی ارائه می‌دهد. قیمت 20000 علاقه مندان فهیم گوشی های هوشمند همچنین متوجه خواهند شد که این گوشی برخی از مشخصات را با Realme 12+ به اشتراک می گذارد، در حالی که چند تفاوت کلیدی به شرکت اجازه می دهد آن را با قیمت کمی پایین تر به فروش برساند. مدتی را با Realme P1 5G گذرانده‌ایم تا ببینیم آیا ارزش پول شما را دارد یا خیر.

قیمت Realme P1 5G در هند

قیمت Realme P1 5G در هند از روپیه شروع می شود. 14999 برای مدل 6 گیگابایتی + 128 گیگابایتی. این شرکت همچنین یک مدل 8 گیگابایتی + 256 گیگابایتی را به فروش می رساند – من یک واحد با این پیکربندی را برای بررسی دریافت کردم – با قیمت روپیه. 16999.

همراه با Realme P1 5 G، یک قاب TPU شفاف، یک ابزار اجکتور سیم کارت، یک کابل USB Type-A به Type-C و یک آجر شارژ 45 واتی دریافت می‌کنید. این گوشی در دو رنگ سبز طاووسی و قرمز فینی، موجود است.

بررسی Realme P1 5G: طراحی

Realme P1 5G طراحی بالغی دارد و رنگ قرمز P،enix که من بررسی کرده‌ام دارای خطوط قلم مو مانند در سراسر پانل پشتی است که خیلی براق به نظر نمی‌رسند. iQoo Z9 (بازبینی) نیز طراحی قلم موی مشابهی دارد، اما به خوبی یا ظریفی در این گوشی هوشمند نیست. ماژول دوربین عقب تقریباً از نظر شکل و طراحی با Realme 12+ ی،ان است، به جز یک روکش رج مانند که از مرکز جزیره دوربین جاری می شود.

بررسی طراحی realme p1 5g ndtv Realme P1 5G

Realme P1 5G دارای یک جزیره دوربین گرد است

دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در سمت راست Realme P1 5G قرار دارند که دارای لبه‌های صاف و گوشه‌های کمی گرد است. در بالا، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و یک بلندگو وجود دارد، در حالی که لبه پایینی بلندگوی دوم، یک پورت USB Type-C و سینی سیم‌کارت را در خود جای داده است.

به لطف طراحی مسطح Realme P1 5G، در دست گرفتن گوشی بسیار راحت است. صفحه نمایش برای استفاده با یک دست کمی بلند است، اما می‌تو،د تنظیمات Realme UI را فعال کنید که رابط را تا نیمه پایین صفحه نمایش پایین می‌آورد و دسترسی به آن را با انگشت شست آسان‌تر می‌کند. همچنین دیدن رتبه IP54 در این قیمت خوب است و قاب TPU همراه با فلپ هایی عرضه می شود که پورت 3.5 میلی متری و پورت USB Type-C را می پوشاند.

بررسی Realme P1 5G: مشخصات و نرم افزار

مانند Realme 12+ که اخیرا توسط این شرکت عرضه شده است، Realme P1 5G نیز از چیپست MediaTek Dimensity 7050 پشتیب، می کند. این پردازنده هشت هسته ای دارای دو هسته Arm Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با حدا،ر سرعت کلاک 2.0 گیگاهرتز است. این گوشی به حدا،ر 8 گیگابایت رم LPDDR4x مجهز شده است و احتمالاً بهتر است نسخه ای با حافظه 8 گیگابایتی را انتخاب کنید.

این گوشی بر روی اندروید 14 به صورت پیش فرض اجرا می شود و رابط کاربری Realme UI 5.0 در بالای آن قرار دارد. ا،ر گوشی های Realme که قیمتی کمتر از روپیه دارند. 20000 مورد قول دو سال ارتقاء سیستم عامل اندروید و سه سال به روز رس، امنیتی داده شده است. ا،ر سازندگان گوشی‌های هوشمند در این بخش قیمت، پشتیب، نرم‌افزاری مشابهی را ارائه می‌کنند، به‌جز سامسونگ که قول چهار ارتقای سیستم‌عامل و ۵ سال به‌روزرس، امنیتی را برای گل،ی M15 داده است. متوجه شدم که اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایش بیشتر دقیق است و می تواند اثر انگشت من را حتی با انگشتان کمی مرطوب تشخیص دهد.

گزینه های اتصال در Realme P1 5G شامل Wi-Fi، بلوتوث 5.2، 5G، 4G LTE، GPS و پورت USB Type-C است. با این حال، نمی‌تو،د کارت‌های بانکی خود را برای پرداخت‌های بدون تماس اضافه کنید زیرا این گوشی از اتصال NFC پشتیب، نمی‌کند. این گوشی به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و از شارژ 45 واتی از طریق آداپتوری که همراه گوشی ارائه می شود، پشتیب، می کند.

Realme P1 5G: عملکرد

تراشه مدیاتک Dimensity 7050 در Realme P1 5G یک تراشه میان رده توانا است که ا،ر وظایف را به راحتی انجام می دهد. این شامل مرور وب، استفاده از برنامه‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی، گرفتن تصاویر و ویدیوها، و اجرای چندین بازی محبوب (به جز ،اوین سنگین مانند Gen،n Impact) است.

من چهار بازی را روی Realme P1 5G آزمایش کردم: Asphalt 9، Battlegrounds Mobile India (BGMI)، Call of Duty: Mobile و Sky: Children of the Light. من مجبور شدم به صورت دستی به تنظیمات گرافیکی با کیفیت بالا در برخی از این بازی ها سوئیچ کنم، اما متوجه تاخیر یا لکنت نشدم. همچنین پس از حدود 30 دقیقه گیم پلی هیچ ضربه حرارتی وجود ندارد که خوب است.

بنچمارک Realme P1 5G

Realme P1 5G به ترتیب در AuTuTu v10 امتیاز 570926، در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench امتیاز 956 و 2369 امتیاز ،ب کرد. من همچنین بنچمارک PCMark 3.0 را اجرا کردم و گوشی در تست Work 3.0 امتیاز 13319 را ،ب کرد.

من همچنین آزمایش‌های GFXBench را روی Realme P1 5G انجام دادم – Car Chase (21fps)، Manhattan 3.1 (39fps) و T-Rex (60fps). در همین حال، در بنچمارک های Wild Life و Wild Life Unlimited 3DMark، این گوشی به ترتیب 2292 و 2253 امتیاز ،ب کرد. در تست Sling S،t امتیاز 5132 ،ب کرد در حالی که امتیاز Sling S،t Extreme 4075 امتیاز بود.

iQoo Z9 در Sling S،t امتیاز 6654 و در تست Sling S،t Extreme در 3DMark 5766 امتیاز ،ب کرد. همچنین در تست های بنچمارک Wild Life و Wild Life Unlimited به ترتیب موفق به ،ب 4126 امتیاز و 4205 امتیاز شده است. در همین حال، گوشی میان رده iQoo در تست GFXBench T-Rex 6058 امتیاز (108 فریم در ث،ه) به دست آورد، در حالی که بنچمارک Manhattan 3.1 امتیاز 3702 (60 فریم بر ث،ه) را به دست آورد و تست Car Chase امتیاز کمتری (1954) را به دست آورد. 33 فریم در ث،ه).

به نظر می رسد Realme UI 5.0 نیز برای این گوشی هوشمند بهینه شده است و ،میشن ها روان هستند. از نظر مدیریت رم چیزی برای شکایت وجود ندارد، اما شایان ذکر است که من نسخه برتر را با 8 گیگابایت رم تست کردم. شما به راحتی می تو،د بین 4-5 برنامه جابجا شوید بدون اینکه تلفن آنها را دوباره در حافظه بارگذاری کند.

شایان ذکر است که گوشی دارای چند برنامه از پیش نصب شده است که می توان آنها را حذف کرد، در حالی که فروشگاه برنامه داخلی Realme شما را در مورد برنامه ها مطلع می کند و سعی می کند برنامه های نصب شده از Play Store را “اسکن” کند. همچنین نتوانستم پوشه Hot Apps و Hot Games را از کشوی برنامه به طور کامل غیرفعال کنم.

Realme P1 5G با چند برنامه bloatware عرضه می شود

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز مجهز شده است. صفحه نمایش بسیار پاسخگو است و هیچ تاخیری در حین بازی وجود ندارد، که در بازی های BGMI، Call of Duty: Mobile و سایر بازی ها مفید است. Realme می گوید که می تواند در حالت روشنایی بالا به 1200 نیت برسد و دید من، است – به جز زم، که در وسط روز در فضای باز هستید و بسیار روشن است.

این تلفن همچنین دارای الگوریتمی است که به شما امکان می دهد از صفحه نمایش زم، که خیس است یا زم، که دستتان خیس است استفاده کنید – من هر دوی این سناریوها را آزمایش کردم و تایپ و پیمایش دقیقاً همانطور که شرکت ادعا می کند کار می کند. در همین حال، Mini Capsule 2.0 برای ارائه کنترل های پخش موسیقی ارتقا یافته است. همچنین هشدارهای تقویم را در صورت استفاده از تلفن نشان می دهد و گهگاه به طور خلاصه گسترش می یابد تا به شما نشان دهد چند قدم در طول روز راه رفته اید.

برنامه‌هایی که بیشتر از همه در Realme P1 5G استفاده کردم، WhatsApp، Snapchat، Instagram، Chrome و بازی‌هایی بودند که آزمایش کردم. باتری 5000 میلی آمپری گوشی حدود 6 ساعت و 17 دقیقه از صفحه نمایش را به موقع تحویل می دهد، قبل از اینکه به 5 درصد برسد و من آن را به شارژر وصل کنم. در تست حلقه ویدیویی باتری HD ما، P1 5G به مدت 18 ساعت و 36 دقیقه کار کرد. با اتصال به آجر شارژ 45 واتی، باتری در 30 دقیقه از 52 درصد افزایش یافت، در حالی که پس از یک ساعت به 95 درصد رسید.

بررسی Realme P1 5G: دوربین ها

دو دوربین پشتی در Realme P1 5G وجود دارد – یک دوربین 50 مگاپی،لی با سنسور 1/2.76 اینچی سامسونگ ISOCELL JN1، دیافراگم f/1.8 و میدان دید 77 درجه، به همراه یک دوربین تک رنگ ثانویه 2 مگاپی،لی. دوربین با دیافراگم f/2.4 و میدان دید 88 درجه. برای گرفتن ع، های سلفی و برقراری تماس های ویدیویی، یک دوربین 16 مگاپی،لی با دیافراگم f//2.45 وجود دارد که در یک سوراخ سوراخ تراز وسط قرار دارد.

نمونه‌های دوربین اصلی Realme P1 5G (برای بزرگ ، ضربه بزنید)

از نظر عملی، تنها یک دوربین قابل اعتماد در Realme P1 5G وجود دارد و آن دوربین اصلی 50 مگاپی،لی است. زم، که نور طبیعی کافی وجود داشته باشد و سوژه شما در نزدیکی باشد، مانند یک گل یا حیوان خانگی، تصاویر من،ی می گیرد. برنامه دوربین همچنین یک حالت 2x را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد بدون از دست دادن جزئیات زیاد تصاویری با جزئیات بگیرید. جابه‌جایی بین این حالت‌ها بر تن رنگ در هنگام ثبت تصاویر از یک سوژه تأثیر نمی‌گذارد.

برنامه دوربین دارای حالت خیابان است که به شما امکان می دهد روی تصاویر در فواصل کانونی 27 و 54 میلی متر کلیک کنید. یک بار دیگر، Realme P1 5G تصاویر من،ی را ثبت کرد، اگر نور خورشید کافی باشد. در شرایط کمتر از ایده آل، هنگام ثبت تصاویر با این حالت، مقداری نویز و دانه بندی را متوجه خواهید شد. همچنین می‌تو،د از یک حالت حرفه‌ای اختصاصی استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد تصاویر RAW را ذخیره کنید و ISO، سرعت شاتر، فو،، تعادل رنگ سفید و مقادیر نوردهی را قبل از گرفتن تصویر تنظیم کنید.

نمونه دوربین Realme P1 5G حالت شب (برای بزرگ ، ضربه بزنید)

در سناریوهای کم نور، حالت پیش‌فرض ع، در Realme P1 5G برای بهبود کیفیت، یک ث،ه قبل از گرفتن تصویر صبر می‌کند. برای غیرفعال ، عملکرد می تو،د روی این ضربه بزنید. یک حالت شب اختصاصی نیز وجود دارد، اما تقریباً تمام تصاویر گرفته شده با این گوشی هوشمند کاهش نویز و صاف شدن زیادی داشتند و در نتیجه فاقد جزئیات بودند.

دوربین سلفی 16 مگاپی،لی دارای حالت زیبایی (فیلتر) است که به طور پیش فرض فعال شده است، که بلافاصله از شر حلقه های تیره خلاص می شود، اما برای تصاویر کمی واضح تر (و واقعی تر) به راحتی می توان آن را غیرفعال کرد. می‌تو،د با استفاده از دوربین اصلی پشتی با کیفیت 4K//30 فریم در ث،ه فیلم‌برداری کنید، اما حالت Ultra Steady تنها در 1080p/60fps و پایین‌تر در دسترس است. حتی با فعال بودن تثبیت‌کننده در 1080p، در برخی از ،مت‌های ویدیو کمی ،زش وجود دارد.

بررسی Realme P1 5G: حکم

Realme P1 5G قصد دارد یک گوشی میان رده مقرون به صرفه باشد که بر عملکرد و عمر باتری قابل اعتماد تمرکز دارد. صفحه نمایش AMOLED من،ی دارد. در این سه جنبه، این تلفن ارزش من،ی برای پول ارائه می‌کند، احتمالاً از Realme 12+ 5G خود شرکت که دارای چیپست و ظرفیت باتری ی،ان است، البته با شارژ سریع‌تر.

این شرکت این گوشی را به ،وان یک عملکرد سریع در حدود Rs به بازار عرضه کرده است. 16000 مارک، و اگر به دنبال گوشی‌ای هستید که عملکرد روزانه فوق‌العاده‌ای داشته باشد، Realme P1 5G به راحتی قابل توصیه است. همچنین برای انجام بازی هایی مانند BGMI و Call of Duty: Mobile خوب است و همچنین می تواند ا،ر برنامه ها را به راحتی انجام دهد.

با این حال، دوربین‌های Realme P1 5G چیزهای زیادی را رها می‌کنند و قوی‌ترین لباس این گوشی نیستند. اگر بودجه شما به شما اجازه می دهد تا روپیه را افزایش دهید. 20000، می‌تو،د Realme 12+ یا iQoo Z9 را در نظر بگیرید که هر دو کیفیت دوربین بهتری دارند. همچنین می‌تو،د Samsung Galaxy M15 5G را در نظر بگیرید – این گوشی به اندازه Realme P1 5G قدرتمند نیست، اما مقرون به صرفه‌تر است و دو سال دیگر از نرم‌افزار پشتیب، می‌کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بی،ه اخلاقی ما مراجعه کنید.

]
منبع: https://www.gadgets360.com/mobiles/reviews/realme-p1-5g-review-5442734#rss-gadgets-mobiles