(مصاحبه) آینده مراقبت های بهداشتی بر روی مچ شما می آید – اتاق خبر جهانی سامسونگ

(مصاحبه) آینده مراقبت های بهداشتی بر روی مچ شما می آید – اتاق خبر جهانی سامسونگ

کارشناسان رشد انفجاری در مراقبت های بهداشتی را با پوشیدنی های مجهز به هوش مصنوعی پیش بینی می کنند

دکتر Hon Pak، SVP و رئیس تیم Di،al Health، MX Business در Samsung Electronics در اوایل بهار 2024 با اعضای هیئت مشاوره سلامت سامسونگ در مرکز پزشکی سامسونگ در سئول به بحث در مورد آینده سلامت و چگونگی استفاده از ابزارهای پوشیدنی مجهز به هوش مصنوعی نشستند. نقش مهمی در پیشبرد صنعت دارند. دکتر مایکل بلوم، MD، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران پلت فرم تجزیه و تحلیل پزشکی، BeeKeeper AI، مدیر ارشد سابق تحول دیجیتال در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF)، بخش قلب و عروق. دکتر دیوید کلونوف، MD، رئیس موسسه تحقیقات دیابت در مرکز پزشکی شبه جزیره می،. و پروفسور میونگ جین چانگ، مدیر مرکز تحقیقات هوش مصنوعی سامسونگ در مرکز پزشکی سامسونگ (SAIC) بینش‌های تخصصی و دیدگاه‌های منحصربه‌فردی را در مورد اینکه سامسونگ چگونه می‌تواند به‌طور استراتژیک هوش مصنوعی را بپذیرد، با تمرکز ویژه بر مجموعه پوشیدنی‌های آتی خود به اشتراک گذاشتند.

▲ (از سمت چپ) دکتر Hon Pak از سامسونگ، دکتر مایکل بلوم از BeeKeeper AI، دکتر دیوید کلونوف از مرکز پزشکی Mills Peninsula و پروفسور میونگ جین چانگ از مرکز پزشکی سامسونگ

س: آینده سلامت را در چه می بینید و فناوری چه نقشی در آن ایفا می کند، به خصوص وقتی با هوش مصنوعی Generative ،یب شود؟

▲ دکتر Hon Pak، SVP و رئیس تیم Di،al Health، MX Business در Samsung Electronics

پروفسور چانگ: از طریق سالها تجربه بالینی، من آموخته ام که درک جامع و 360 درجه از تاریخچه سلامتی بیمار ارزش بسیار زیادی دارد. با این حال، درک کامل شیوه زندگی یا عوامل کلیدی سلامتی آنها، مانند ال،ای خواب یا عادات غذایی، می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص زم، که درمان بر علائم خاص متمرکز باشد. داده‌های Lifelog به‌دست‌آمده از پوشیدنی‌ها می‌تواند برای مراقبت‌های بهداشتی و مدیریت بالینی برای درک بهتر زمینه کامل تاریخچه سلامتی فرد مفید باشد. و هوش مصنوعی می‌تواند با ساده‌سازی مدیریت و تفسیر اطلاعات جمع‌آوری‌شده در طول زمان به پزشکان کمک کند و فرآیند را ساده‌تر کند. آینده هوش مصنوعی بینش های حیاتی را از زندگی روزمره است،اج می کند تا درک عمیق تری از سلامت فرد بر اساس نظارت مستمر توسط یک ابزار پوشیدنی ارائه دهد.

▲ دکتر مایکل بلوم، دکتر، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران BeeKeeper AI

دکتر بلوم: به ،وان یک متخصص قلب، من همچنین می خواهم اضافه کنم که نظارت مستمر به ،وان یک ابزار حیاتی در تشخیص زودهنگام و پیش بینی یک بیماری بالقوه در حال ظهور است. به ،وان مثال، شرایطی مانند فیبری،یون دهلیزی و فشار خون بالا، که خطر بالایی دارند و تاثیر زیادی دارند، اما از طریق مداخلات با شدت کم قابل کنترل هستند، می‌توانند از چنین نظارتی سود زیادی ببرند. با پوشیدن ساعت هوشمند، می‌تو،م مشکلات اساسی را که ممکن است به آن کمک کند، بهتر درک کنیم و سامسونگ می‌تواند در اینجا بسیار تأثیرگذار باشد. این ابزارها که توسط هوش مصنوعی پشتیب، می‌شوند، می‌توانند به راحتی داده‌ها را به بینش‌های قابل مصرف و ،د عملی تبدیل کنند و افراد را قادر می‌سازند تا اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خطرات احتمالی سلامتی انجام دهند.

▲ دکتر دیوید کلونوف، دکتر، رئیس موسسه تحقیقات دیابت در مرکز پزشکی شبه جزیره می،

دکتر کلونوف: نظارت بر گلوکز نه تنها برای مدیریت دیابت بلکه برای افرادی که هنوز دیابت ندارند به دنبال یک سبک زندگی سالم‌تر رایج‌تر شده است. به این ترتیب، علاقه فزاینده ای به درک اینکه چه رفتارهایی بر سطح گلوکز تأثیر می گذارد، وجود دارد. از آنجایی که معیارهای سلامت به هم مرتبط هستند، ،یب داده‌های گلوکز با بینش‌های خواب، فشار خون و سطح فعالیت باعث شروع گفت،ای عمیق در مورد سبک زندگی و تجربیات افراد می‌شود. و اگر کاربران بتوانند زودتر به درک عمیق تری از این بینش های جمعی دست یابند، در این صورت فرصت بیشتری برای شناسایی علائم هشدار دهنده اولیه مشکلات بالقوه سلامتی مانند دیابت وجود دارد. پوشیدنی‌ها و هوش مصنوعی ارزش داده‌های فیزیولوژیکی را تقویت می‌کنند و افراد می‌توانند درک غنی‌تر و دقیق‌تری از سلامت متابولیک به دست آورند و فرصت‌هایی را برای بهبود سلامت و تن، اندام کلی تسهیل کنند.

س: انتظار دارید سامسونگ چه نقشی را در چشم انداز سلامت در حال توسعه ایفا کند؟

دکتر کلونوف: ما سامسونگ را تشویق می کنیم که نه تنها از هوش مصنوعی در فناوری نظارت بر سلامت خود استفاده کند، بلکه همچنان به میراث پیشگامانه نوآوری خود تکیه کند تا به ،وان یک رهبر در ترویج تغییرات رفتاری ظاهر شود. از طریق مکالمات مداوم و تلاش‌های مش، با متخصصان پزشکی، سامسونگ می‌تواند به افراد کمک کند تا تغییرات مورد نیاز را در زندگی خود ایجاد کنند. استفاده از این بینش‌ها می‌تواند افراد را تشویق کند تا در درازمدت سالم بمانند بدون اینکه احساس خستگی کنند و آنها را قادر می‌سازد تا زندگی رضایت‌بخش‌تر و لذت‌بخش‌تری داشته باشند.

دکتر بلوم: موافقم که فناوری ادغام شده در زندگی مردم می تواند گام مهمی برای حفظ سلامتی روزمره و کمک به پیشگیری از بیماری های جدی باشد. این دستگاه‌ها باید به‌طور یکپارچه در پس‌زمینه به روشی بی‌ضرر کار کنند، و سامسونگ با ارائه محصولات متنوع خود، از تلفن‌های هوشمند و تلویزیون گرفته تا لوازم خانگی، یک رهبر آشکار در این فضا بوده است. با این حال، سوالی که باقی می‌ماند این است که چگونه می‌تو،م با موفقیت زندگی روزمره مردم را از منظر سلامتی بهبود بخشیم؟ در پایان، ارتباط با کاربران برای درک ال،ای آنها و تشویق اصلاحات رفتاری مثبت بسیار مهم است. و سامسونگ این پتانسیل را دارد که محدودیت های ممکن را پشت سر بگذارد، بنابراین همه ما می تو،م بهتر از خود و خانواده خود مراقبت کنیم.

▲ پروفسور میونگ جین چونگ، مدیر مرکز تحقیقات هوش مصنوعی سامسونگ در مرکز پزشکی سامسونگ

پروفسور چانگ: من عقیده دکتر بلوم را تکرار می‌کنم، در حالی که دستگاه‌های سامسونگ عمیقاً در زندگی روزمره ما جای گرفته‌اند، فرصت‌هایی برای پذیرش بیشتر ا،یستم دستگاه‌های آن برای تسهیل تغییرات رفتاری برای فردای شادتر و سالم‌تر وجود دارد. با این حال، قدرت بسیار زیادی در ایجاد تغییرات رفتاری با حمایت اعضای خانواده وجود دارد. موثرتر از این است که این چالش را به تنهایی انجام دهید. به همین دلیل لازم است از نظارت مستمر و بینش و همچنین ایجاد یک حلقه مراقبت با خانواده و دوستان استفاده شود. سامسونگ می‌تواند با استفاده از تخصص و قابلیت‌های پیشرفته‌اش برای به حدا،ر رساندن ارتباطات اجتماعی با هدف ارائه اطلاعات بیشتر به کاربران درباره خود و عزیزانشان، مشارکت بزرگی در ایجاد یک حلقه مراقبت داشته باشد.

]
منبع: https://news.samsung.com/global/the-future-of-healthcare-fits-on-your-wrist?utm_source=rss&utm_medium=direct