آیا باید یک گوشی دست دوم از eBay بخرید؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید

Five phones laying flat on a table

بسته آیفون 15 پرو و ​​سامسونگ گل،ی اس 24 اولترا در بهترین فناوری موبایل موجود امروزی هستند. اما آنها همچنین هزینه های زیادی را برای بسیاری از ما در نظر می گیرند که آنها را از دسترس خارج می کند. حتی مقرون‌به‌صرفه‌ترین پی،ل 7A گوگل هنوز 499 دلار قیمت دارد، که هنوز هم پول زیادی است که می‌توان با یک بار کنار گذاشتن آن هزینه کرد، به‌خصوص در زم، که بسیاری از ما با دقت بیشتری به مخارج خود نگاه می‌کنیم.

،ید یک تلفن قدیمی‌تر و دست دوم می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند و در عین حال به شما این امکان را می‌دهد که سخت‌افزار قدرتمند موبایلی را در جیب خود قرار دهید. این تلفن‌ها همه م،ومات روزمره شما را دارند، به علاوه مواردی مانند ویرایش ع،، بازی و پخش ویدیو را امکان پذیر می‌کنند. حتی بهتر از آن، یک گوشی را از رفتن به محل دفن ، نجات می دهد، که همه می تو،م قبول کنیم که چیز خوبی است.

بیشتر بخو،د: بهترین گوشی برای ،ید در سال 2024

اما اگر می‌خواهید بهترین تلفن را در قبال پول خود داشته باشید و می‌خواهید هنگام تهیه آن ایمن بم،د، نکات کلیدی را باید در نظر داشته باشید. در اینجا نکات برتر ما در مورد نحوه ،ید ایمن یک تلفن دست دوم عالی، چه آیفون یا یک گوشی اندرویدی، آورده شده است.

چه ویژگی هایی در یک گوشی نیاز دارید؟

ابتدا، به آنچه واقعاً از تلفن خود نیاز دارید فکر کنید، زیرا این امر تعیین می کند که به چه سطحی (و بودجه) نیاز دارید. اگر می‌خواهید چیزی اساسی‌تر برای مدیریت پیام‌های معمولی واتس‌اپ و بازی S،ify در حین رفت‌وآمدتان داشته باشید، به سطوح عملکردی پرچم‌دار نیاز ندارید. در نتیجه، یک گوشی رده پایین با بر،ب قیمت کمتر من، است.

یک تلفن اندرویدی که نشان‌واره Android N را نشان می‌دهد یک تلفن اندرویدی که نشان‌واره Android N را نشان می‌دهد

Pixel 6 Pro تا اکتبر 2026 تضمین شده است که به‌روزرس،‌های امنیتی را دریافت می‌کند، بنابراین این گوشی استفاده خوبی در پیش دارد.

اندرو لان،ون/CNET

با این حال، اگر واقعاً به عکاسی تلفنی علاقه دارید، ممکن است بخواهید کمی بیشتر برای چیزی با یک دوربین من، هزینه کنید. در این صورت، چیزی شبیه به Galaxy S22 جدیدتر، با آرایه دوربین چندگانه قدرتمندتر، ممکن است ترجیح داده شود. شما باید تعادل بین عملکرد مورد نیاز و قیمتی که از پرداخت آن خوشحال هستید را پیدا کنید. گوشی‌های جدیدتر با ویژگی‌های مدرن‌تر و عملکرد بهتر، قیمت بالاتری خواهند داشت.

از یک منبع معتبر ،ید کنید

هر فروشنده تلفنی بهترین علایق شما را در دل ندارد، بنابراین مهم است که در هنگام ،ید دانا باشید. برخی از مکان‌هایی که باید از آنها اجتناب کرد باید واضح باشند. مثلاً از ،ی که در گوشه خیابان گوشی می فروشد از یک جعبه بزرگ ،ید نکنید. دیگران را می توان ضربه زد و از دست داد.

سایت eBay یک منبع شناخته شده برای ،ید اقلام دست دوم است و تعداد زیادی از تلفن ها وجود دارد. برخی از این ها توسط شرکت های نوسازی که صرفاً ،ید و فروش گوشی های دست دوم را انجام می دهند به فروش می رسند. دیگران افرادی معمولی هستند که سعی می کنند دستگاه های قدیمی خود را هنگام ارتقاء بارگیری کنند. نتیجه این است که گاهی اوقات احساس می‌کنید که به دنبال طلا می‌گردید و به دنبال قطعاتی می‌گردید که واقعاً می‌خواهید. برای نکات بیشتر در مورد ،ید در eBay، بخش بعدی را بررسی کنید.

با این حال، بهترین توصیه من این است که به شرکت‌های مورد اعتمادی بروید که گوشی‌های قدیمی می‌،ند، آن‌ها را تعمیر می‌کنند و با آن می‌فروشند. من از MusicMagpie در ،ستان استفاده کردم و مشکلی نداشتم. کاتالوگ آنلاین آن بسیار گسترده است، وضعیت گوشی ها را به وضوح لیست می کند، هر گوشی به حالت کارخانه بازنش، می شود و با هر ،ید 12 ماه گارانتی دریافت می کنید. ممکن است قیمت‌ها کمی بالاتر از چیزی باشد که در eBay می‌بینید، اما آرامش خاطر بیش از آن است که آن را جبران کند. آن‌ها همچنین گزینه‌های اجاره‌ای را ارائه می‌کنند، اگر نمی‌تو،د پول نقد را از قبل بپاشید. Gazelle خدمات مشابهی را در ایالات متحده ارائه می دهد، اگرچه ما خودمان آن را آزمایش نکرده ایم و بنابراین نمی تو،م کیفیت کلی خدمات را تضمین کنیم.

تصویری از صفحه محصول MusicMagpie برای Galaxy S20 تصویری از صفحه محصول MusicMagpie برای Galaxy S20

صفحات محصول MusicMagpie مشاهده وضعیت دقیق تلفنی که می‌،ید را بسیار آسان می‌کند.

MusicMagpie/اسکرین شات توسط اندرو لان،ون/CNET

جزئیات موجود در لیست را بررسی کنید

فرقی نمی‌کند از eBay، Amazon Marketplace یا هر جای دیگری ،ید می‌کنید، مهم است که به آنچه واقعاً به دست می‌آورید توجه کنید. فهرست را بخو،د با دقت، از جمله هر چاپ کوچکی که ممکن است در میان جزئیات دیگر پنهان شود. ممکن است عباراتی مانند “ناکارآمد” یا “باتری معیوب” عمدا دفن شده باشد تا مردم را فریب دهند تا گوشی ای ب،ند که دیگر کار نمی کند. آنها همچنین به احتمال زیاد توضیح خواهند داد که آیا کابل شارژ اصلی، بسته بندی و نوع خط و خش را می تو،د داشته باشید یا خیر.

در اینجا از عقل سلیم خود استفاده کنید: اگر یک آیفون 1000 دلاری تنها به قیمت 100 دلار فروخته می شود، احتمالاً چیزی عجیب در حال وقوع است. اون پسری نباش که ع، ای، با، وان را به قیمت 735 دلار ،یدم.

منوی تنظیمات Samsung Galaxy S6 منوی تنظیمات Samsung Galaxy S6

می‌تو،د بررسی کنید که آ،ین بار چه زم، گوشی شما وصله امنیتی داشته است – و در صورت موجود بودن یک به‌روزرس، را دانلود کنید – با رفتن به تنظیمات.

اندرو لان،ون/CNET

گوشی ای ن،ید که به روز رس، امنیتی دریافت نمی کند

این را تا حد امکان روشن می‌کنم: تلفنی ن،ید که دیگر به‌روزرس،‌های امنیتی را از سازنده‌اش دریافت نمی‌کند. تلفن های پشتیب، نشده در معرض انواع آسیب پذیری ها هستند که می تواند به هکرها دسترسی آسان به تک تک اطلاعات گوشی شما را بدهد – یا حتی آن را کاملاً کنترل کند. جزئیات بانکی، ع،‌های زیبای بچه‌هایتان، سلفی‌های ،ی که برای شریک زندگی‌تان فرستاده‌اید، همه قابل دسترسی و سرقت هستند.

ا،ر سازندگان تلفن های اندرویدی تمایل دارند حداقل دو تا سه سال از گوشی های خود پشتیب، کنند، اگرچه گوگل و سامسونگ هر دو این کار را انجام داده اند و در آ،ین راه اندازی های خود تا هفت سال پشتیب، امنیتی ارائه می دهند. به طور مشابه، آ،ین iOS 17 اپل هنوز به طور رسمی در iP،ne XR 2018 پشتیب، می‌شود و استفاده از آن تلفن را همچنان ایمن می‌سازد. طبق صفحه پشتیب، گوگل، پی،ل 6 پرو گوگل که در اکتبر 2021 منتشر شد، تضمین شده است که به‌روزرس،‌های امنیتی را تا «حداقل» اکتبر 2026 دریافت کند.

دیدن شرکت‌هایی که دوره‌های پشتیب، طول،‌تری را بر روی تلفن‌های خود ارائه می‌دهند، دلگرم‌کننده است، زیرا اغلب سخت‌افزار هنوز هم کاملاً قادر است تمام نیازهای روزمره شما را برای مدت بسیار طول،‌تری از آنچه پشتیب، نرم‌افزار ارائه می‌کند، برطرف کند. اما نرم‌افزار قدیمی، گوشی‌ها را آسیب‌پذیر می‌کند و ادامه استفاده از تلفن‌ها در خارج از دوره پشتیب، آن‌ها به سادگی توصیه نمی‌شود.

بهترین گزینه این است که به گوشی هایی نگاه کنید که در دو سال گذشته عرضه شده اند و بنابراین احتمالاً همچنان به روز رس، های امنیتی را دریافت می کنند. وقتی گوشی من،ی پیدا کردید، نام مدل را جستجو کنید و سعی کنید ببینید که آیا هنوز به‌روزرس،‌ها را دریافت می‌کند یا خیر، و آیا نشانه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد چه مدت دیگر آنها را دریافت می‌کند. شرکت‌ها اغلب اطلاعاتی در مورد اینکه چه زم، یک محصول را حذف می‌کنند ارائه نمی‌کنند، اما با نگاه ، به مدل‌های دیگری که پشتیب، می‌شوند، می‌تو،د ،ن منصفانه‌ای داشته باشید.

سامسونگ گل،ی اس 9 سامسونگ گل،ی اس 9

سامسونگ گل،ی اس 9 که در سال 2018 عرضه شد، دیگر هیچ گونه پشتیب، امنیتی ندارد. این گوشی را ن،ید.

اندرو لان،ون/CNET

ممکن است فقط به یک تلفن موقت نیاز داشته باشید تا زم، که بتو،د ارتقای من، را توجیه کنید، تلفنی که تنها یک سال از آن پشتیب، می‌کند، مشکلی ایجاد نکند. مطمئن شوید که وقتی تلفن انتخابی‌تان به دستتان می‌رسد، خودتان آن را به طور کامل به حالت کارخانه بازنش، کرده‌اید، و مطمئن شوید که قبل از انجام هر کار دیگری، همه به‌روزرس،‌های نرم‌افزار موجود را بررسی کنید.

جالب‌ترین گوشی‌ها در MWC 2024 از سامسونگ، آنر، موتورولا و غیره

دیدن همه ع، ها


]
منبع: https://www.cnet.com/tech/mobile/s،uld-you-buy-a-used-p،ne-on-ebay-heres-what-you-s،uld-know/#ftag=CAD-01-10aai3d