تبلیغ “Crush” اپل منزجر کننده است

تبلیغ "Crush" اپل منزجر کننده است

به طور کلی می توان به اپل برای تبلیغات هوشمندانه و خوب اعتماد کرد، اما با جدیدترین خود، که برجی از ابزارهای خلاقانه و آیتم های آنالوگ را به تصویر می کشد که به م،ای واقعی کلمه به شکل آی پد ،د شده اند، این علامت را از دست داد.

اپل از آن زمان به دلیل این تبلیغ عذرخواهی کرده و برنامه های خود را برای پخش تلویزیونی آن لغو کرده است. معاون بازاریابی اپل، تور میهرن، به Ad Age گفت: “ما با این ویدئو امتیاز را از دست دادیم و متاسفیم.” اپل از ارائه توضیحات بیشتر به TechCrunch خودداری کرد.

اما خیلی ها، از جمله خود من، نسبت به این موضوع واکنش منفی و احشایی داشتیم و باید در مورد علت آن صحبت کنیم. این فقط به این دلیل نیست که ما شاهد ،د شدن چیزها هستیم. کانال های ویدیویی بی شماری برای ،د ،، سوزاندن، انفجار و به طور کلی از بین بردن اشیاء روزمره اختصاص داده شده است. به علاوه، البته، همه ما می د،م که این نوع چیزها روزانه در ایستگاه های انتقال و مراکز بازیافت اتفاق می افتد. پس این نیست

و این به این م،ا نیست که این چیزها به خودی خود آنقدر ارزشمند هستند. مطمئنا، یک پیانو ارزش چیزی دارد. اما ما آنها را همیشه در فیلم های اکشن منفجر می بینیم و حالمان بد نیست. من پیانو دوست دارم، اما این بدان م،ا نیست که ما نمی تو،م بدون چند نوازنده از کار افتاده کار کنیم. در مورد بقیه هم همینطور: این اغلب ، هایی است که می تو،د با چند دلار از Craigslist ،یداری کنید یا به صورت رایگان در یک ، د، ،یداری کنید. (شاید ایستگاه ویرایش نباشد.)

مشکل از خود ویدیو نیست، که انصافاً برای افرادی که آن را صحنه سازی و فیلمبرداری ،د، در واقع بسیار خوب انجام شده است. مشکل رسانه نیست بلکه پیام است.

همه ما نکته ظاهری تبلیغ را دریافتیم: شما می تو،د همه این کارها را در یک iPad انجام دهید. عالی. البته ما می‌تو،م این کار را روی آ،ین آی‌پد هم انجام دهیم، اما این یکی باریک‌تر است (اتفاقاً هیچ‌، این را نخواست؛ حالا کیس‌ها جا نمی‌شوند) و مقداری درصد ساخته شده بهتر است.

اما چیزی که همه ما درک می کنیم – زیرا برخلاف مدیران تبلیغات اپل، ما در دنیا زندگی می کنیم – این است که چیزهایی که در اینجا ،د می شوند نشان دهنده مادی، ملموس و واقعی هستند. و واقعی ارزش دارد. ارزشی که اپل به وضوح بر این باور است که می تواند در یک آینه سیاه دیگر له شود.

این باور برای من نفرت انگیز است. و ظاهراً برای بسیاری دیگر نیز.

از بین بردن پیانو در یک موزیک ویدیو یا ،مت Mythbusters در واقع یک عمل خلقت است. حتی از بین بردن پیانو (یا م،تور، یا قوطی رنگ یا کیت درام) بدون هیچ دلیلی، در بدترین حالت، بیهوده است!

اما کاری که اپل انجام می دهد این است که این چیزها را نابود می کند تا شما را متقاعد کنند که به آنها نیاز ندارید – تنها چیزی که نیاز دارید دستگاه کوچک شرکت است که می تواند همه این کارها و بیشتر را انجام دهد و نیازی به چیزهای آزاردهنده مانند رشته ها، کلیدها، دکمه ها، برس ها یا ایستگاه های می، نیست.

همه ما با پیامدهای حرکت رسانه ها به سمت دیجیتال و همیشه آنلاین روبرو هستیم. از بسیاری جهات، واقعاً خوب است! من فکر می‌کنم فناوری بسیار قدرتمند بوده است.

اما از راه‌های دیگر، به همان اندازه واقعی، تحول دیجیتال مضر و اجباری به نظر می‌رسد، چشم‌اندازی که توسط میلیاردرهای تکنوتوپیایی تایید شده از آینده که در آن هر کودک بهترین دوست هوش مصنوعی دارد و می‌تواند نواختن گیتار مجازی روی صفحه شیشه‌ای سرد را بیاموزد.

آیا فرزند شما موسیقی را دوست دارد؟ آنها نیازی به چنگ ندارند. آن را در ، د، بیاندازید یک آیپد به اندازه کافی خوب است. آیا آنها دوست دارند نقاشی کنند؟ در اینجا، مداد سیب، به همان اندازه قلم، آبرنگ، روغن! کتاب ها؟ ما را بخندان! آنها را نابود کنید. کاغذ بی ارزش است از صفحه دیگری استفاده کنید. در واقع، چرا در اپل ویژن پرو، حتی با کاغذ جعلی تر، مطالعه نکنید؟

چیزی که به نظر می رسد اپل فراموش کرده است این است که این چیزها در دنیای واقعی هستند – همان چیزهایی که اپل نابود کرد – که در وهله اول به نسخه های جعلی آن چیزها ارزش می بخشد.

یک گیتار مجازی نمی تواند جایگزین گیتار واقعی شود. این مثل این است که فکر کنیم یک کتاب می تواند جایگزین نویسنده اش شود.

این بدان م،ا نیست که ما نمی تو،م به دلایل مختلف برای هر دو ارزش قائل شویم. اما تبلیغ اپل این پیام را می‌فرستد که در آینده‌ای که می‌خواهد بطری‌های رنگ، صفحه‌بندی برای چرخاندن، مجسمه‌سازی، ابزار فیزیکی، کتاب‌های کاغذی وجود ندارد. البته، این آینده‌ای است که سال‌هاست روی فروش ما کار می‌کند، قبلاً آن را به این صراحت بیان نکرده بود.

وقتی ،ی به شما می گوید او کیست، او را باور کنید. اپل به وضوح به شما می گوید که چیست و می خواهد آینده چه باشد. اگر آن آینده شما را منزجر نمی کند، به آن خوش آمدید.

]
منبع: https://techcrunch.com/2024/05/09/apples-crush-ad-is-disgusting/