سامسونگ و سیناپسیس در توسعه تراشه 3 نانومتری با همکاری همکاری کردند

سامسونگ و سیناپسیس در توسعه تراشه 3 نانومتری با همکاری همکاری کردند

سامسونگ قصد دارد تراشه نسل بعدی را با لیتوگرافی 3 نانومتری عرضه کند. این فناوری از ترانزیستورهای GAA استفاده می‌کند، اما موضوع مهمی در ساخت این تراشه‌ها وجود دارد. غول کره ج،ی برای طراحی آن‌ها از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی Synopsys استفاده می‌کند.

سایت رسمی سیناپسیس همکاری خود با سامسونگ را رسماً اعلام کرد. در این بی،ه گفته شده است که مجموعه‌افزارهای مبتنی بر نرم‌افزار مصنوعی Synopsys، برای ساده‌سازی کل فرآیند طراحی SoC مورد استفاده قرار می‌گیرد. از برنامه ریزی معماری تا پیاده سازی ساختار و غیره. بنابراین، ال،ای ماشینی سیناپسیس می‌تواند سختی‌های سختی را بپذیرد که معمولاً به مهندسان انس، محول می‌شود، انجام شود.

نحوه سیناپسیس با سامسونگ در زمینه توسعه اولین تراشه 3 نانومتری

جعبه ابزار Synopsys، با نام Synopsys.ai، شامل سه ماژول مصنوعی مصنوعی است: DSO.ai برای طراحی تراشه، VSO.ai برای بررسی عملکرد و TSO.ai برای آزمایش سیلی،. این ماژول‌های هوش مصنوعی با خُرد، مجموعه داده‌های عظیم از طریق مدل‌های رشد، مراحل توسعه تراشه‌های زمان‌بر را خودکار و تسریع ،د.

سامسونگ

برای پردازنده موبایل سامسونگ، هوش مصنوعی کنترل همه چیز را در دست گرفت. Synopsys ادعا می‌کند که نرم‌افزار Fusion Compiler به‌تنهایی و بدون استفاده از مهندسان سامسونگ، بسیاری از وظایف محوله را انجام دادند.

به‌لطف تکنیک‌های بهینه‌شده با طراحی مصنوعی مانند پارتیشن‌بندی، کلاک چند منبعی و نقشه‌برداری سیمی، تراشه 3 نانومتری سامسونگ به ارتقای 300 مگاهرتزی در فرکانس‌های اوج پردازشی و کاهش 10 درصدی در مصرف انرژی پویا دست یافت. این میزان از پیشرفت برای یک تراش سیلی، که توسط هوش مصنوعی طراحی شده، جالب‌توجه است.

هیچ‌کدام از این شرکت‌ها جزئیات فناوری 3 نانومتری دارای ویژگی‌هایی است که این تراشه موبایل با معماری هوش مصنوعی استفاده می‌کند، افشانشده‌اند. بااین‌حال، گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که احتمالاً این تراشه به جای استفاده از فرآیند SF3E، از گره SF3 پیشرفته‌تر و نسل دوم سامسونگ استفاده می‌کند.

]
منبع: https://digiato.com/mobile/samsung-and-synapsis-cooperation-in-development-of-3-nm-chip