کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا؛ مکانیسمی نوآورانه برای دوربین + ویدیو

کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا؛  مکانیسمی نوآورانه برای دوربین + ویدیو

هواوی هفته گذشته از سری گوشی‌های هوشمند Pura 70 رونمایی کرد، گوشی‌هایی که ظاهراً غول چینی امید زیادی به آن‌ها دارد و می‌خواهد تا پایان سال 2024 بیش از 10 میلیون دستگاه از آن‌ها را به فروش برساند. حالا ویدیو کالبدشکافی بزرگ‌ترین عضو این خانواده، ی،ی هواوی Pura 70 اولترا منتشر شده است که اجزای داخلی آن از جمله سنسور دوربین متفاوتش را نشان می‌دهد.

نسخه ای که در مطلب معرفی سری Pura 70 نیز گفته شده است، یکی از مهم ترین جنبه های گوشی های این خانواده بهره مندی از زبان طراحی جدید هواوی با نام «Vane Design» است. Pura 70 اولترا نیز به‌واسطه همین ویژگی، طراحی شیک و دل،بی است که شامل حاشیه نسبتاً باریک اطراف نمایشگر و چیدمان دوربین مثلثی می‌شود. اما این دستگاه کمی سنگین است و 232 وزن گرم دارد، ی،ی حتی کمی بیشتر از آیفون 14 پرو م،.

کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا

درباره هواوی Pura 70 اولترا، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه، دوربین اصلی نوآورانه با مک،زم جمع‌آوری شده است. با این ویژگی، زم، که از دوربین استفاده نمی‌کنید، لنز آن با ماژول دوربین عقب هم‌سطح می‌شود. برنامه‌ای که در ویدیوی کالبدشکافی اشاره می‌کند، این مک،زم نه‌تنها از سنسور دوربین در برابر خط‌وخش محافظت می‌کند، بلکه به هواوی اجازه می‌دهد تا در یک فضای نسبتاً به اندازه سنسور بزرگ‌تری استفاده شود.

نکته قابل توجه دیگر مک،زم دوربین این گوشی دارای گواهی IP68 در برابر گرد و غبار و آب است. Pura 70 اولترا اولین گوشی است که از چنین طراحی دوربین خلاقانه‌ای بهره می‌برد.

هواوی Pura 70 اولترا از چیپ پرچمدار کایرین 9010 بهره می‌برد. طبق عملکرد این چیپ در بنچمارک‌ها، هر چند که انتظار می‌رود کایرین 9010 عملکردی در سطح پرچمداران داشته باشد، اما بیشتر با چیپ‌هایی مانند اسنپدراگون 888 و دایمنسیتی 8200 همسطح است.

عملکرد آن در مقایسه با کایرین 9000s که در هواوی میت 60 استفاده شده بود، بهبود یافته است. مک،زم خنک‌کننده محفظه بخار (VC) هواوی دیگر جنبه قابل‌توجهی دارد این دستگاه است که در ویدیوی بالا قابل‌مشاهده است.

اما در ویدیوی کالبدشکافی گفته می شود که این مک،سم شبیه به VCهای علیاژ معمولی است. بنابراین می‌توان ادعا کرد که هوای ممکن است از ماده‌ای کامپوزیتی برای خنک‌کننده محفظه بخار دستگاه خود استفاده کند که از نظر حرارتی عملکرد بسیار خوبی دارد.

]
منبع: https://digiato.com/mobile/huawei-pura-70-ultra-teardown