احتمالاً گوشی خود را درست تمیز نمی کنید. در اینجا این است که در واقع چه کاری انجام دهید

person cleaning a phone screen with a cloth

در این مرحله، رایج است که تلفن شما نسبت به صندلی توالت، باکتری بیشتری دارد. که یک مورد بسیار قانع کننده برای ضدعفونی ، یکی از پرکاربردترین وسایل زندگی شما ایجاد می کند. با تمیز نگه داشتن تلفن خود، به طور بالقوه می تو،د از خود در برابر بیماری محافظت کنید.

طبق گفته FCC، شما باید حداقل یک بار در روز گوشی خود را با پیروی از دستورالعمل های تمیز ، گوشی خود تمیز کنید. تمیز ، دستگاه به روش اشتباه (مانند استفاده از الکل و دستمال کاغذی) می‌تواند پوشش‌های محافظ صفحه‌نمایش را از بین ببرد و در نهایت ضرر بیشتری نسبت به فایده داشته باشد. موارد ایمن تری وجود دارد که این کار را انجام می دهد.

لوگوی نکات فنی CNET لوگوی نکات فنی CNET

ما رایج‌ترین و مؤثرترین راه‌ها را به شما نشان می‌دهیم تا گوشی خود را عاری از میکروب‌ها و باکتری‌های مضر نگه دارید بلاقاصله، به ویژه برای گوشی هایی که از نظر مقاومت در برابر آب رتبه بندی شده اند.

از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده یا محلول من، مبتنی بر الکل استفاده کنید

اگر بعد از دست زدن به دستگیره در عمومی یا سبد ،ید مواد غذایی گوشی خود را لمس می کنید، اولین فکر شما ممکن است تمیز ، آن با الکل باشد. نکن. الکل مستقیم می تواند پوشش های اولئوفوب و آبگریز را که مانع از آسیب روغن و آب به نمایشگر گوشی و سایر پورت ها می شود را از بین ببرد.

برخی از وب‌سایت‌ها پیشنهاد می‌کنند که خودتان ،یبی از الکل و آب ایجاد کنید، اما برای به دست آوردن غلظت من، بسیار مهم است. اشتباه بگیرید و ممکن است به گوشی خود آسیب برس،د. مطمئن‌ترین راه، استفاده از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده حاوی 70 درصد الکل ایزوپروپیل برای تمیز ، صفحه نمایش گوشی است.

شخصی که دسته را روی یک بطری پاک کننده فشار می دهد شخصی که دسته را روی یک بطری پاک کننده فشار می دهد

حالا اسپری شیشه پاک کن و ضد آب را رها کنید.

درک پور/CNET

قبل از همه‌گیری، به ما دستور داده شده بود که از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده روی صفحه‌نمایش تلفن‌هایمان استفاده نکنیم، اما اپل می‌گوید استفاده از دستمال‌های مرطوب‌کننده ک،و، و سایر دستمال‌های ضدعفونی‌کننده با غلظت‌های مشابه اشکالی ندارد.

دستورالعمل‌های تمیز ، AT&T پیشنهاد می‌کند که «یک ضدعفونی‌کننده غیر ساینده یا مبتنی بر الکل (70٪ ایزوپروپیل) را مستقیماً روی یک پارچه نرم بدون پرز اسپری کنید و در حالی که دستگاه خود را خاموش و از برق جدا کرده‌اید، آن را پاک کنید». سامسونگ همچنین گفته است که می‌تو،د محلول مبتنی بر الکل 70 درصد اتانول یا ایزوپروپیل الکل ایجاد کنید که با یک پارچه میکروفیبر استفاده شود.

یکی دیگر از گزینه‌های تمیز ، روزانه، سرمایه‌گذاری در نور UV است، مانند صابون تلفن. این شرکت نور ماوراء بنفش می گوید محصولش 99.99 درصد میکروب ها را می کشد و باکتری ها را از بین می برد.

با یک پارچه میکروفیبر از شر اثر انگشت خلاص شوید

جلوگیری از لک اثر انگشت سخت است زیرا پوست شما دائماً چربی تولید می کند. این بدان م،است که هر بار که گوشی خود را برمی دارید، مطمئناً اثر انگشت روی آن قرار می گیرد.

ایمن ترین و موثرترین راه برای تمیز ، صفحه نمایش با یک پارچه میکروفیبر است. اگر صفحه نمایش نیاز مبرمی به تمیز ، دارد، از آن استفاده کنید آب مقطر برای مرطوب ، پارچه میکروفیبر و سپس پاک ، صفحه نمایش – از ریختن مستقیم آب روی صفحه خودداری کنید. این روش را می توان در پشت و کناره های گوشی شما نیز استفاده کرد.

همچنین می‌تو،د بر،ب پاک‌کننده صفحه‌نمایش میکروفیبر را امتحان کنید، که آن را به پشت گوشی خود می‌،ب،د و زم، که نیاز به پاک ، آن دارید، می‌تو،د آن را پاک کنید.

نکات سامسونگ در مورد تمیز ، گوشی خود را نیز بررسی کنید.

با این ترفند شن و ماسه و پرزها را پاک کنید

پرز و شن ممکن است در درگاه‌های کوچک گوشی و در شکاف‌هایی که صفحه به بدنه می‌رسد گیر کند.

بهترین راه برای از بین بردن ماسه و پرز ،ب اسکاچ است. می تو،د آن را در امتداد چین ها و بلندگو قرار دهید و آن را بغلت،د و به آرامی در پورت ها قرار دهید. ،بندگی نوار، پرز یا شنی را که ممکن است در گوشی شما گیر کرده باشد، بیرون می کشد.

برای سوراخ‌های کوچک‌تر بلندگو که نوار به آنها دسترسی ندارد، از یک خلال دندان (به آرامی) استفاده کنید یا سعی کنید با جاروبرقی ،‌ها را با جاروبرقی بیرون بکشید. ابزار شکاف. این ابزارها همچنین می توانند برای سایر لوازم کوچک یا مکان های صعب العبور در ماشین شما استفاده شوند.

فردی که با تلفن صحبت می کند فردی که با تلفن صحبت می کند

اگر در حین آرایش با شما تماس گرفتید، حدس بزنید چه چیزی روی گوشی شما می آید.

سارا تیو/CNET

آرایش را با یک پارچه مرطوب پاک کنید

وقتی آرایش کامل دارید و نیاز به تماس دارید، حدس بزنید که این زیرسازی قرار است به چه چیزی ب،بد؟ درست است، صفحه گوشی شما. و در حالی که ممکن است هر شب از پاک کننده آرایش برای پاک ، آرایش خود استفاده کنید، نباید از آن به ،وان پاک کننده صفحه نمایش استفاده کنید زیرا برخی از مواد شیمیایی ممکن است در کمین مواد باشند. (Organics.org مواد شیمیایی موجود در پاک کننده آرایش شما را توضیح می دهد.)

درعوض، می‌تو،د پاک‌کننده آرایش خود را برای گوشی خود تهیه کنید، مانند هووش. این شرکت ادعا می کند که محصولش برای همه صفحه نمایش ها ایمن است و حاوی الکل، ک،، آمونیاک یا فسفات نیست که می تواند به پوشش های مختلف صفحه نمایش آسیب برساند.

همچنین می تو،د از یک پارچه میکروفیبر مرطوب برای تمیز ، تلفن استفاده کنید – و سپس آن پارچه را در شستشو بیندازید. حتما از بطری اسپری برای پاشیدن پارچه استفاده کنید، نه اینکه آن را زیر آب بگذارید. هر چه آب کمتر باشد بهتر است.

چگونه گوشی های ضد آب را تمیز کنیم

اگر یک تلفن مقاوم در برابر آب دارید، رتبه بندی شده برای IP67 و بالاتر، می تو،د آن را با آب بشویید. اگرچه این گوشی ها مانند آیفون 15 پرو جدید می توانند تا 30 دقیقه در عمق 6 متری آب غوطه ور شوند، اما بهتر است از یک پارچه مرطوب یا مرطوب برای تمیز ، گوشی خود استفاده کنید. سپس گوشی خود را با یک پارچه خشک و نرم خشک کنید تا آب آن خارج شود. مطمئن شوید که تمام بلند،ا و پورت ها را خشک کنید.

غوطه ور شدن گوشی در آب یا قرار دادن آن در زیر شیر آب باعث ورود آب به درگاه ها می شود، به این م،ی که تا زم، که آنها خشک نشوند نمی تو،د آن را شارژ کنید و این ممکن است زمان بر باشد. به یاد داشته باشید که داشتن یک تلفن ضد آب بیشتر برای آرامش خاطر در مواقع تصادف است تا اینکه عمدی گوشی خود را برای شنا ببرید.

هنگام تمیز ، گوشی از این موارد خودداری کنید

ما اینجا هستیم تا به شما هشدار دهیم، شرمنده نباشید، اما بطری Windex را رها کنید. در اینجا چند محصول وجود دارد که هرگز نباید برای تمیز ، گوشی خود از آنها استفاده کنید.

ضدعفونی کننده دست

از آنجایی که برخی از ضدعفونی‌کننده‌های دست دارای موادی مانند عطر و الکل اتیلیک هستند، بهتر است ضدعفونی‌کننده را از صفحه نمایش گوشی خود دور نگه دارید. با این حال، اگر چیزی خارج از خانه خود را لمس کرده اید، باید قبل از دست زدن به تلفن، دست های خود را ضدعفونی کنید تا از انتشار ویروس ها و باکتری ها جلوگیری کنید. برای بهترین نتیجه، از ضدعفونی کننده دست سازنده استفاده کنید به جای اینکه خودتان در خانه درست کنید (آنقدرها موثر نیستند).

پنجره پاک کن

شما آینه ها و پنجره های خود را با شیشه پاک کن تمیز می کنید، و آنها به شدت تمیز هستند، بنابراین شیشه پاک کن برای استفاده در گوشی شما باید من، باشد؟ اشتباه! برخی از گوشی ها مانند آیفون دارای پوشش محافظی هستند که در برابر آب و روغن مقاوم است و ممکن است به مرور زمان فرسوده شود.

استفاده از پاک کننده های خشن می تواند پوشش را از بین ببرد و گوشی شما را در برابر ،اش آسیب پذیرتر کند. جیمز لوبو، دانشیار علوم و مهندسی مواد در MIT، به ما گفت که هر پاک کننده ای که دارای یک عامل ساینده باشد احتمالاً سطح را ،اش می دهد، بنابراین باید به طور کامل از آنها اجتناب شود.

این را نگاه کن: چرا باتری گوشی شما هنوز ضعیف است

پاک کننده های آشپزخانه

ویژگی‌های ضد خش صفحه‌نمایش با مواد تمیزکننده از بین نمی‌رود، اما پاک ، پوشش محافظ همچنان یک مشکل است. به همین دلیل است که اپل همچنین پیشنهاد می کند از محصولات پاک کننده خانگی برای تمیز ، آیفون خود از جمله سفید کننده استفاده نکنید. Bon Ami بیان می کند که آن را روی شیشه های دارای پوشش استفاده نکنید.

دستمال توالت

آنها ممکن است برای تمیز ، میز کار شما باشند، اما آنها را از تلفن خود دور نگه دارید. کاغذ می تواند ،د شود و ، های گوشی شما را بسیار بدتر کند. حوله های کاغذی حتی می توانند ،اش هایی روی صفحه نمایش شما باقی بگذارند.

مالیدن الکل

از آنجایی که بسیاری از تلفن‌های جدید دارای پوشش محافظ هستند، مالیدن الکل می‌تواند به مرور زمان آن را سریع‌تر از بین ببرد و باعث می‌شود گوشی شما بیشتر مستعد ،اشیدگی شود. اطمینان حاصل کنید که الکل موجود در اجزای محصول را در پاک کننده های صفحه نمایش گوشی “ایمن برای استفاده” بررسی کنید. اپل می گوید هنگام تمیز ، دستگاه های خود از الکل خودداری کنید.

آرایش پاک کن

برخی از پاک‌کننده‌های آرایش ممکن است مواد شیمیایی داشته باشند که روی صفحه‌نمایش الکترونیکی خشن باشند. لوبو پیشنهاد می‌کند از پاک‌کننده‌های آرایش خودداری کنید و در عوض از یک پارچه نرم با کمی آب استفاده کنید.

هوای فشرده

تلفن شما ظریف است، بنابراین دمیدن هوای شدید به درگاه‌های آن می‌تواند به خصوص به میکروفون شما آسیب وارد کند. شرکت های فناوری مانند اپل به طور خاص هشدار می دهند که از هوای فشرده استفاده نکنید.

صابون ظرفشویی و صابون دست

در حالی که صابون های ظرف و دست شما ممکن است ملایم باشند، تنها راه استفاده از آنها ،یب آنها با آب است. ا،ر شرکت‌های تلفن پیشنهاد می‌کنند که آب را از تلفن خود دور نگه دارید، بنابراین دوباره به یک پارچه مرطوب ب،بید.

سرکه

این یک نه نه است. سرکه پوشش صفحه را از بین می برد. همانطور که Lifehacker پیشنهاد می کند، می تو،د از سرکه بسیار رقیق شده برای تمیز ، سایر ،مت های تلفن خود استفاده کنید. Android Central یک ،یب 50/50 با آب مقطر را برای تمیز ، پهلوها و پشت پیشنهاد می کند.


]
منبع: https://www.cnet.com/tech/mobile/youre-probably-not-cleaning-your-p،ne-right-heres-what-to-actually-do/#ftag=CAD-01-10aai3d