چگونه تحقیقات سامسونگ ویژگی‌های هوش مصنوعی را ایجاد کرد که در زمان واقعی ترجمه می‌شوند – اتاق خبر جهانی سامسونگ

چگونه تحقیقات سامسونگ ویژگی‌های هوش مصنوعی را ایجاد کرد که در زمان واقعی ترجمه می‌شوند – اتاق خبر جهانی سامسونگ

دستگاه‌های تلفن همراه مجهز به هوش مصنوعی Galaxy Samsung Electronics به کاربران این امکان را می‌دهند که از ارتباطات یکپارچه و بدون مانع در کشورهای بیشتری لذت ببرند. اکنون با پشتیب، از ،ی، اندونزیایی و روسی، ویژگی‌های مترجم و ترجمه زنده Galaxy AI از 13 به 16 زبان در دسترس افزایش یافته است.

تحقیقات سامسونگ داده ها و فناوری های پیشرفته را ،یب کرده است. آنها همراه با Mobile eXperience (MX) Business R&D Office، این فناوری را برای توسعه ویژگی‌های ترجمه با هوش مصنوعی روی دستگاه – که می‌تواند برای ترجمه بلادرنگ در طول تماس‌ها و در برنامه‌های مختلف استفاده شود، تقویت ،د. اتاق خبر سامسونگ با Yoonjung C،i و Yonghyun Ryu از مرکز جه، هوش مصنوعی Samsung Research ملاقات کرد تا درباره این ویژگی های جاه طلبانه اطلاعات بیشتری ،ب کند.

▲ (از چپ) یونجونگ چوی و یونگهیون ریو از مرکز جه، هوش مصنوعی تحقیقات سامسونگ

ارتباطات روان و امنیت قوی با هوش مصنوعی روی دستگاه

هوش مصنوعی روی دستگاه وجه تمایز کلیدی ویژگی‌های مترجم و ترجمه زنده Galaxy AI است – که در اوایل سال جاری از طریق عرضه سری Galaxy S24 به کاربران معرفی شد. با استفاده از منابع مح،اتی پیشرفته تعبیه شده در خود دستگاه‌ها، گوشی‌های هوشمند با هوش مصنوعی روی دستگاه می‌توانند خدماتی را بدون تکیه بر سرورها یا ابر ارائه دهند. کاربران می توانند مطمئن باشند که داده های آنها خصوصی و ایمن باقی می ماند زیرا اطلاعات با منابع خارجی به اشتراک گذاشته نمی شود.

مرکز جه، هوش مصنوعی تحقیقات سامسونگ به ادغام فناوری اختصاصی در مدل ترجمه هوش مصنوعی خود برای تجاری سازی این ویژگی ها برای استفاده گسترده کمک کرد.

تیم تحقیقاتی سامسونگ و دفتر تحقیق و توسعه MX با پیش بینی طیف گسترده ای از برنامه ها، حجم وسیعی از داده ها را به دست آوردند. Yoonjung C،i که این پروژه را رهبری می‌کرد، توضیح داد: «ما داده‌های محاوره‌ای را برای ترجمه بلادرنگ در طول تماس‌ها در Live Translate و داده‌های مربوط به سفر برای مترجم جمع‌آوری کردیم. برای ارائه دقیق‌ترین ترجمه، زبان معمولی مورد استفاده در اتاق‌های گفتگو و تگ‌های HTML مورد استفاده در مرورگرهای وب را مطالعه و ،یب کردیم.»

▲ موارد استفاده برای ترجمه هوش مصنوعی روی دستگاه شامل ① ترجمه زنده، ② ترجمه پیام متنی و مکالمه، ③ ترجمه در Samsung Notes و ④ ترجمه مرورگر وب است.

تحقیقات سامسونگ چگونه مدل هوش مصنوعی خود را آموزش داده است

مدل ترجمه هوش مصنوعی تیم تحقیقاتی سامسونگ مبتنی بر فناوری یادگیری عمیق است که از داده های خود یاد می گیرد. یونگهیون ریو که مسئول تحقیق و توسعه هوش مصنوعی است، این فرآیند را به تربیت کودک تشبیه کرد. او توضیح داد: «همانطور که یک کودک برای رشد و شکوفایی به منابع آموزشی و مراقبان عالی نیاز دارد، هنگام توسعه یک مدل ترجمه هوش مصنوعی با کارایی بالا به داده های زب، خوب و محققان با استعداد نیاز است.

Samsung Research هر دو را انجام داده است – از سال 2013، این شرکت خدمات ترجمه داخلی، انجام تحقیق و توسعه مرتبط با ترجمه هوش مصنوعی و جمع آوری داده های با کیفیت بالا را ارائه کرده است.

تیم تحقیقاتی سامسونگ از کارشناسان یادگیری عمیق نقش مهمی در آموزش مدل هوش مصنوعی ایفا ،د. «اگر ترجمه‌های نادرستی در طول فرآیند تحقیق و توسعه رخ دهد، شناسایی مشکل و انجام اصلاحات ضروری است. با این حال، این می تواند برای محققان بدون توانایی و تجربه کافی چالش برانگیز و زمان بر باشد. محققان ما از تخصص و دانش خود برای تجزیه و تحلیل سریع علت این مشکل و ارائه راه حلی برای بهبود مدل ترجمه هوش مصنوعی استفاده ،د.

▲ یونگهیون ریو از مرکز جه، هوش مصنوعی تحقیقات سامسونگ

برای ارزیابی عملکرد ترجمه‌های Galaxy AI، تیم تحقیقاتی سامسونگ از معیارهای کمی بر اساس مجموعه‌های آزمایشی و همچنین ارزیابی‌های کیفی توسط مترجمان انس، و دفتر تحقیق و توسعه MX استفاده کرد.

علاوه بر این، این تیم با شرکت در مسابقات جه، ترجمه ماشینی اعتبار ،ب کرد. ریو تأکید کرد: «اگرچه مشارکت مست،م زمان و تلاش است، اما عملکرد خوب در مسابقات انگیزه ای برای تحقیق و توسعه ایجاد می کند. “ما توانستیم به نتایج قوی دست یابیم زیرا اعضای تیم ما می‌توانستند آزادانه درباره ایده‌های جدید بحث کرده و آنها را آزمایش کنند.”

ادب و نقطه گذاری: درک ویژگی های هر زبان

هر زبان دارای ویژگی‌هایی است که منحصر به فرهنگ آن است – این ویژگی‌ها می‌تواند شامل افتخارات، انحرافات آهنگی و نمادهای نقطه‌گذاری متمایز باشد. برای اینکه ترجمه ها تا حد امکان دقیق باشد، مدل ترجمه هوش مصنوعی همه این ویژگی های زب، را در نظر می گیرد. به ،وان مثال، در کره ای و ژاپنی، افتخارات برای حفظ لحن محترمانه ترجمه می شود.

سامسونگ با مراکز تحقیق و توسعه منطقه ای برای درک کامل زبان ها در زمینه فرهنگی آنها همکاری کرد. چوی گفت: “با همکاری نزدیک با محققان و زبان شناسان در کشورهای دیگر، ما توانستیم ترجمه دقیق و کامل تری ارائه دهیم.”

در عین حال، پرداختن به زبان های مختلف اغلب مست،م آزمون و خطا است. به ،وان مثال، ویتنامی یک زبان لحنی است. با این حال، ما در طول فرآیند تحقیق متوجه شدیم که کاربران ویتنامی اغلب در مکالمات معمولی هنگام چت، صداها را حذف می کنند. ما به داده‌های اضافی نیاز داشتیم تا به ویژگی‌ها کمک کنیم جملات را بدون لحن ترجمه کنند.» برای تایلندی، Samsung Research یک جداکننده جملات ویژه ایجاد کرده است، زیرا این زبان از علائم نگارشی استفاده نمی کند.

چرا فناوری سبک‌وزن کلید مدل‌های هوش مصنوعی مؤثر روی دستگاه است؟

ریو گفت: «برخلاف مدل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر سرور، مدل‌های هوش مصنوعی روی دستگاه باید فقط با استفاده از دستگاه‌های کاربران هدایت شوند.» “توسعه فناوری سبک وزن که از حداقل منابع استفاده می کند، کلیدی است.” برای سبک‌تر ، مدل، این تیم از فناوری «تقطیر دانش» و «کوانتیزاسیون» استفاده ،د.

تقطیر دانش روشی است که دانش را از یک مدل معلم بزرگ و با عملکرد بالا است،اج می کند و آن را به مدل دانش آموز کوچکتر تحویل می دهد. این شبیه به نحوه خلاصه ، یک موضوع توسط معلم است تا دانش آموز بتواند اطلاعات را راحت تر و کارآمدتر هضم کند.

Quantization الگوریتم های هوش مصنوعی را برای کاهش اندازه مدل ساده می کند و فرآیند را برای افزایش سرعت پاسخ ساده می کند.

ریو کوانتیزاسیون را با کشیدن توت فرنگی مقایسه کرد. او توضیح داد: “برای رنگ آمیزی توت فرنگی های واقعی به طیف گسترده ای از رنگ ها نیاز دارید – اما توت فرنگی را می توان فقط با قرمز و سبز درست کرد.” کوانتیزه ، فرآیند به حداقل رساندن تعداد رنگ‌های مورد نیاز برای کشیدن توت‌فرنگی است در حالی که تلاش می‌شود تا حد امکان به رنگ واقعی نزدیک شود.

▲ Yoonjung C،i از مرکز جه، هوش مصنوعی Samsung Research

در زمینه هوش مصنوعی، تقطیر دانش و کوانتیزاسیون روش‌های شناخته شده برای سبک‌تر ، مدل‌ها هستند. با این حال، اجرای آنها در مقیاس تجاری به دلیل تفاوت در روش‌ها و عوامل تجربی دقیق هر محقق آسان نیست. Samsung Research با کشف یک تکنیک کوانتیزاسیون کارآمد و ایجاد یک الگوریتم تسریع شده بر اساس آن، فناوری اختصاصی را توسعه داد. چوی گفت: «از طریق آزمایش مداوم، ما یک راه بهینه برای سبک‌تر ، مدل پیدا کردیم.

با ،یب مدل ترجمه هوش مصنوعی با کیفیت بالا با الگوریتم‌هایی که مدل‌ها را سبک‌تر می‌کند و زمان پاسخ‌دهی را سرعت می‌بخشد، ویژگی‌های هوش مصنوعی سبک وزن و سریع روی دستگاه متولد شد.

فرهنگ پشت زبان: مدل ترجمه کامل هوش مصنوعی چگونه خواهد بود؟

محققان مرکز جه، هوش مصنوعی تحقیقات سامسونگ اه، روشنی دارند زیرا آنها در زمینه هوش مصنوعی روی دستگاه رهبری می کنند. چوی گفت: «هدف نهایی من کمک به کاربران برای برقراری ارتباط روان و راحت با افرادی است که به زبان های دیگر صحبت می کنند. ریو چشم انداز خود را برای ساختن یک مترجم عالی آشکار کرد. او بیان کرد: «یک روز، ما می‌خواهیم مترجمی بسازیم که واقعاً فرهنگ‌های پشت زبان‌هایی را که ترجمه می‌کند درک کند، و مجهز به دانش گسترده‌ای باشد». من می‌خواهم خودم را به چالش بکشم تا مترجمی را ایجاد کنم که دنیا قبلاً ندیده است.»

▲ تیم مرکز جه، هوش مصنوعی تحقیقات سامسونگ قابلیت ترجمه هوش مصنوعی روی دستگاه را توسعه داد.

ویژگی‌های ترجمه هوش مصنوعی روی دستگاه سامسونگ به هر ،ی که یک دستگاه تلفن همراه فعال دارد اجازه می‌دهد آزادانه با هم ارتباط برقرار کند – بدون نگر، در مورد اتصال به اینترنت یا نشت اطلاعات. در آینده، تیم تحقیقاتی سامسونگ به پیشروی نوآوری‌ها در زمینه به سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی ادامه می‌دهد و سطوح جدیدی از راحتی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

]
منبع: https://news.samsung.com/global/interview-fast-lightweight-and-on-device-ai-،w-samsung-research-built-ai-features-that-translate-in-real-time?utm_source=rss&utm_medium=direct