حتی ارزان‌ترین آیفون SE اپل می‌تواند با این نکات حرفه‌ای عکس‌های عالی بگیرد

img-3189

این آیفون SE 2022 ارزان‌ترین آیفونی است که می‌تو،د مستقیماً از اپل ب،ید. و در حالی که اکنون چند سال از عمر آن می گذرد و فاقد تنظیمات پیشرفته دوربین سه گانه است که در آیفون 15 پرو رده بالا دیده می شود، دوربین تک آن هنوز هم می تواند ع، های بسیار زیبایی بگیرد که خانواده، دوستان و فالوورهای اینستاگرام شما را شگفت زده کند.

اما اگر می‌خواهید کارها را کمی جلوتر ببرید و به جای ع،‌های روزمره، کارهای هنری چشمگیرتری از هنر عکاسی بگیرید، کارهای بزرگی وجود دارد که می‌تو،د برای بهبود تصاویر خود انجام دهید.

بیشتر بخو،د: بهترین گوشی های دوربین دار در سال 2024

از آنجایی که من یک جوان سخاوتمند هستم — و یک عکاس حرفه ای — نکات برتر خود را در اینجا جمع آوری کرده ام.

،یب خود را میخکوب کنید

برای دستیابی به بر،ب قیمت پایین‌تر، آیفون SE مجموعه‌ای از دوربین‌های چندگانه آیفون‌های گران‌تر را کنار گذاشت. در حالی که این کار در کیف پول آسان‌تر است، اما طبیعتاً گزینه‌های ع،برداری را که هنگام بیرون رفتن از خانه خواهید داشت، محدود می‌کند. شما نمی تو،د به لنز فوق عریض تغییر دهید تا همه چیز را در مقابل خود ثبت کنید، همچنین نمی تو،د با استفاده از لنز تله فوتو روی جزئیات خاص زوم کنید.

لوگوی نکات فنی CNET لوگوی نکات فنی CNET

در نتیجه، هنگام گرفتن تصاویر، باید واقعاً روی نحوه ،یب بندی تصاویر خود تمرکز کنید. توصیه من این است که به تنظیمات دوربین در منوی تنظیمات اصلی بروید و شبکه را روشن کنید. این به شما یک پوشش 3×3 در هنگام ع،‌برداری می‌دهد که ردیف ، تصاویرتان را بر اساس قانون عکاسی یک سوم آسان‌تر می‌کند، که می‌تواند به داشتن ،یب بندی بصری جذاب‌تری در هنگام عکاسی کمک کند.

به دنبال خطوط پیشرو، مانند مسیر یا دیواری باشید که چشم بیننده را به داخل صحنه می‌کشد، یا اشیاء پیش‌زمینه جالب (مانند تکه‌ای از گل‌ها یا تکه‌ای بزرگ از چوب رانده شده) برای بهبود مناظر دریایی خود.

از پاهای خود استفاده کنید و در صحنه ای که در آن هستید حرکت کنید تا بهترین زاویه ها را پیدا کنید. نه، شما یک لنز با زاویه دید عریض داخلی ندارید، اما شاید بتو،د فقط چند قدم پشتیبان بگیرید تا آن برج کلیسا را ​​در قاب قرار دهید. به یاد داشته باشید که می‌تو،د نور یا رنگ‌های بد زیادی را در ویرایش بهبود ببخشید، اما نمی‌تو،د ،یب‌بندی بد را نجات دهید، بنابراین سعی کنید وقتی پرتره ،ی را می‌گیرید، بالای سر او را جدا نکنید.

img-0030 img-0030

با انتخاب درست زمان از روز، توانستم رنگ های زیبای غروب خورشید را در این بخش خیره کننده ادینبورگ دریافت کنم.

اندرو لان،ون/CNET

به سمت نور برو

iP،ne SE حالت شب اختصاصی یا پردازش Deep Fusion ندارد که آیفون‌های اخیر برای کاهش نویز تصویر و بهبود جزئیات در نور کم از آن استفاده می‌کنند. در نتیجه، آیفون SE می‌تواند در نور کم ع،‌های قابل قبولی بگیرد، اما بهترین نتایج شما در طول روز گرفته می‌شود.

اگر در حال برنامه ریزی برای یک جلسه عکاسی هستید، سعی کنید آن را زمان بندی کنید تا بهترین فرصت را برای موفقیت در اختیار تلفن قرار دهید. از وسط روز که نور خورشید بالای سر نور شدید و سایه‌های عمیق ایجاد می‌کند اجتناب کنید و از شب‌هایی که تلفن با مشکل بیشتری مواجه می‌شود، اجتناب کنید. اوا، بعدازظهر، زم، که خورشید به سمت غروب می رود، احتمالاً می تو،د مناظر عالی با رنگ های تند و کنتراست رضایت بخش داشته باشید.

img-0456 img-0456

استفاده از ابزار نوردهی طول، این آب ،وشان را به یک جریان صاف و اثیری تبدیل کرده است.

اندرو لان،ون/CNET

از Live P،tos برای ایجاد نوردهی طول، مدت رویایی استفاده کنید

Live P،tos فقط به تصاویر شما اجازه نمی دهد با چند ث،ه فیلم زنده شوند – آنها یک ویژگی پنهان دارند که می تواند بسیاری از تصاویر شما را کاملاً متحول کند. با کشیدن انگشت روی یک تصویر در گا،ی خود به سمت بالا برای نمایش پنل جلوه‌ها و سپس کشیدن انگشت روی Long Exposure، تلفن می‌تواند هر حرکتی را در صحنه محو کند تا همان جلوه‌ای را داشته باشد که یک ع، با نوردهی طول،‌مدت واقعی در طول چند ث،ه گرفته می‌شود.

بهترین موضوع برای استفاده برای این کار، آب جاری است، خواه یک نهر، اقیانوس در ساحل، یا آبشاری که بر روی ص،ه‌ها آبشار دارد. من عاشق ع،‌های با نوردهی طول، از آبشارها هستم، زیرا این آبشارها را به یک تاری ابریشمی و صاف تبدیل می‌کند، در حالی که سنگ‌های ایستا تیز می‌مانند. گرفتن ع، مشابه در یک DSLR به یک سه پایه و معمولاً چند فیلتر گران قیمت نیاز دارد، بنابراین شگفت‌انگیز است که بتو،د جلوه‌ای تقریباً ی،ان، دستی، فقط با استفاده از تلفن بگیرید.

می‌تو،د در هر زم، که بخواهید، جلوه نوردهی طول، را روی هر ع، زنده‌ای که گرفته‌اید اعمال کنید، بنابراین مطمئن شوید که نماد Live P،to هنگام ع،‌برداری روی صفحه دوربین فعال باشد.

macro-moment-galaxy-s10 macro-moment-galaxy-s10

لنزهای Moment می‌توانند نماهای زاویه باز اضافه کنند یا به شما اجازه دهند با ع،‌های ماکرو از نزدیک نزدیک شوید. این تصویر در اینجا در گل،ی S10 سامسونگ نشان داده شده است، اما قاب و لنزها اکنون برای iP،ne SE در دسترس هستند.

اندرو لان،ون/CNET

چند لوازم جانبی اضافه کنید

ممکن است آیفون SE با دوربین تکی خود محدود به نظر برسد، اما لوازم جانبی موجود است که می تواند عملکرد آن را تا حد زیادی افزایش دهد. سازنده لوازم جانبی Moment طیف وسیعی از لنزهای بسیار با کیفیت را تولید می کند که به قاب های مخصوص گوشی متصل می شوند و دارای نسخه ای هستند که از iP،ne SE پشتیب، می کند.

ادامه مطلب: بهترین لوازم جانبی دوربین آیفون برای سال 2023

لنزهای Moment شامل گزینه های تله فوتو و همچنین زاویه باز هستند، بنابراین استفاده از این لنزها می تواند به تطابق بیشتر دوربین تکی SE با سایر آیفون های دارای لنزهای متعدد کمک کند. Moment همچنین فیلترهای مختلفی از جمله پلاریزه‌کننده‌های دایره‌ای می‌سازد که می‌تواند برای کمک به کاهش تابش خیره‌کننده و انعکاس در تصاویر عالی باشد و به ع،‌های شما جلوه حرفه‌ای‌تری بدهد.

اگر می‌خواهید حتی فراتر از این به عرصه حرفه‌ای بروید، می‌تو،د حتی در نظر بگیرید که یک امتیاز ،ب کنید چراغ بارق استودیو پروفو B10، که می تواند به شما امکان می دهد انواعی از محصول یا تصاویر پرتره بگیرید که معمولاً فقط با استفاده از دوربین های حرفه ای می توانستید بگیرید. با قیمت تقریباً 1700 دلار، این یکی از لوازم جانبی چندین برابر قیمت آیفون SE است، بنابراین به احتمال زیاد برای بسیاری از شما گزینه ای نیست، اما اگر عکاسی هستید که قبلاً از B10 برای کارهای حرفه ای خود استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید. که اکنون می تو،د از آن با آیفون خود نیز استفاده کنید.

img-0695 img-0695

با استفاده از حالت انفجاری، من توانستم ع،ی از خودم را درست زم، که در اوج پرش هستم انتخاب کنم.

کیتی کالینز/CNET

اکشن را با حالت پشت سر هم ضبط کنید

آیفون SE می‌تواند با استفاده از حالت پشت سر هم 10 ع، در ث،ه بگیرد، که آن را برای ثبت آن عمل در ،ری از ث،ه عالی می‌کند. اما عملکرد کمی بیشتر از قبل جمع شده است.

به جای فشار دادن و نگه داشتن دکمه شاتر (همانطور که قبلاً وجود داشت، اما اکنون ضبط ویدیو را فعال می کند)، باید دکمه شاتر را به سمت چپ بکشید، اگر آن را در جهت عمودی نگه داشته اید، یا آن را به پایین بکشید. اگر در منظره هستید آن را پایین نگه دارید و صدها ع، پشت سر هم می گیرد.

این ابزاری عالی است که می‌توان آن را برای هر سوژه‌ای با سرعت بالا در نظر داشت، خواه کودک شما خفاش را تاب دهد یا ، که برای خوردن غذا می‌پرد. باید سعی کنید و پیش‌بینی کنید که این عمل چه زم، اتفاق می‌افتد و مطمئن شوید که حالت انفجاری را به موقع شروع کرده‌اید تا لحظه را ثبت کنید. هنگامی که مجموعه ع، ها را گرفتید، می تو،د پشته را در گا،ی خود مشاهده کنید، فشار دهید انتخاب کنید از طریق هر تصویری بروید تا ع،ی را انتخاب کنید که عمل را همانطور که می خواهید ثبت می کند.

img-0448 img-0448

با تبدیل این شات به سیاه و سفید و انجام برخی تنظیمات نوردهی و کنتراست، این منظره به یک منظره دریایی بدل شده است.

اندرو لان،ون/CNET

برای تاثیرگذاری ویرایش کنید

اگر واقعاً می‌خواهید که تصاویرتان از صفحه نمایش بیرون بیایند، بهتر است در یک برنامه ویرایشی به آن‌ها تغییراتی بدهید. مورد علاقه من Adobe Lightroom Mobile است که کنترل دقیقی بر روی تنظیمات نوردهی و رنگ را به همان روشی که نسخه دسکتاپ لایت روم ارائه می دهد. Snapseed ویژگی های مشابهی را ارائه می دهد و در فروشگاه App رایگان است.

می‌تو،د با برنامه‌هایی مانند PicsArt، P،tos،p Camera یا Prisma خلاق‌تر شوید، که به شما امکان می‌دهد انواع افکت‌های خلاقانه عجیب و غریب را روی تصاویر خود اعمال کنید، آسمان‌های جدید یا ،اصر دیگر را اضافه کنید یا تصاویر مختلف را با هم ،یب کنید تا آثار هنری منحصربه‌فرد خلق کنید.

به یاد داشته باشید، هیچ محدودیتی برای کارهایی که می تو،د با تصاویر خود در برنامه های ویرایشی فراوان انجام دهید وجود ندارد، بنابراین توصیه من این است که یک فنجان چای بنوشید، روی یک صندلی راحت بنشینید و ببینید به چه چیزی می تو،د برسید. حتما چک کنید خلاصه ای از برترین برنامه های ویرایش ع، من در آیفون.


]
منبع: https://www.cnet.com/tech/mobile/take-stunning-p،tos-with-apples-cheapest-ip،ne-se/#ftag=CAD-01-10aai3d