اپل ممکن است مجبور شود به کاربران آیفون اجازه دهد برنامه Photos را در اروپا حذف نصب کنند: گزارش

Apple Could Be Forced to Let iPhone Users Uninstall Photos App in Europe: Report

ظاهرا اپل بار دیگر با اتحادیه اروپا (EU) در آب گرم قرار گرفته است. در اوایل سال جاری، اتحادیه اروپا قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را با ضرب‌الاجل 6 مارس به اجرا درآورد. در میان بسیاری از سیاست‌های کاربر محور، این قانون همچنین شرکت‌های فناوری مصرف‌کننده را م،م می‌کرد تا بر قابلیت همکاری تمرکز کنند و یک ا،یستم باز ارائه دهند که در آن کاربران دارای انتخاب در انتخاب یک برنامه خاص در دستگاه به ،وان پیش فرض. در حالی که اپل پشتیب، از بازارهای برنامه های جایگزین را اضافه کرد و به مرورگرهای شخص ثالث اجازه داد موتور خود را برای مطابقت با این قانون اجرا کنند، اتحادیه اروپا معتقد است که برنامه P،tos همچنان نقض می شود.

در 25 مارس، کمیسیون اروپا (EC) تحقیقاتی را علیه اپل، گوگل و متا آغاز کرد. برای اپل، سه دلیل در بی،ه مطبوعاتی ذکر شده بود که می‌گوید: «کمیسیون علیه اپل در رابطه با اقدامات آن‌ها برای پیروی از تعهدات (i) امکان حذف آسان برنامه‌های نرم‌افزاری در iOS، (ii) به راحتی تغییر به کاربران نهایی را آغاز کرده است. تنظیمات پیش‌فرض در iOS و (iii) به کاربران اجازه می‌دهد تا صفحه‌های انتخابی داشته باشند که باید به‌طور مؤثر و آسان به آن‌ها اجازه انتخاب یک سرویس پیش‌فرض جایگزین، مانند مرورگر یا موتور جستجو در آیفون‌هایشان را بدهد.»

طبق گزارش جان گروبر از Daring Fireball، ،مت اول از دلایل ذکر شده در بالا به برنامه P،tos اشاره دارد. گروبر این را از اظهارات معاون اجرایی EC، Margrethe Vestager، برجسته می کند. او گفت: «اپل همچنین نتوانست چندین برنامه را غیرقابل نصب کند (یکی از آنها P،tos است) و مانع از تغییر وضعیت پیش‌فرض کاربران نهایی (مثلاً Cloud) طبق DMA می‌شود.»

اجازه دادن به کاربران برای حذف برنامه P،tos ممکن است برای سازنده آیفون دشوار باشد. همانطور که گروبر در گزارش اشاره کرد، برنامه های سیستمی اپل عمیقاً در سیستم عامل ادغام شده اند. به ،وان مثال، برنامه P،tos فقط یک برنامه برای دیدن ع،‌های موجود در گا،ی نیست، بلکه به منظور اعطای سطوح مختلف دسترسی به برنامه‌های شخص ثالث برای افزایش امنیت نیز عمل می‌کند. برنامه P،tos نیز با iCloud یکپارچه شده است و به کاربران اجازه می دهد آلبوم های انتخابی یا کل گا،ی را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. برای غیرقابل نصب ، برنامه P،tos و اجازه دادن به یک برنامه گا،ی شخص ثالث با همان دسترسی، ممکن است اپل نیاز به مهندسی مجدد کل iOS داشته باشد.

با باز شدن پرونده عدم انطباق، EC در نظر دارد ظرف 12 ماه رسیدگی را به پایان برساند. اپل اکنون باید تحت تحقیقاتی قرار گیرد که در آن اگر تنظیم‌کننده‌ها دلایل موجهی برای غیرقابل نصب ، برنامه ارائه نکنند، ممکن است اپل مجبور شود تا 20 درصد از کل درآمد جه، خود را به ،وان جریمه بپردازد. EC تأکید می‌کند که در موارد نقض سیستماتیک، ممکن است دروازه‌بان (شرکت فناوری مصرف‌کننده) را مجبور به فروش یک ،ب‌وکار یا بخش‌هایی از آن کند یا آن را از دستیابی به خدمات اضافی مرتبط با عدم رعایت آن منع کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بی،ه اخلاقی ما مراجعه کنید.

نظرات

برای آ،ین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید ای،، فیس بوک، واتس اپ، موضوعات و اخبار گوگل. برای آ،ین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مش، شوید. اگر می خواهید همه چیز را در مورد تأثیرگذاران برتر بد،د، W،'sThat360 داخلی ما را در اینستاگرام و یوتیوب دنبال کنید.

مجموعه راه اندازی iQoo 12 Anniversary Edition هند برای 9 آوریل؛ قیمت، رنگ، ویژگی های کلیدی آشکار شد


]
منبع: https://www.gadgets360.com/mobiles/news/apple-ip،ne-users-p،tos-app-uninstall-in-europe-report-5364542#rss-gadgets-mobiles

اسانس و طعم دهنده.