هزینه تعمیر شیائومی ۱۴ اولترا تیتانیومی سر به فلک می‌کشد

هزینه تعمیر شیائومی ۱۴ اولترا تیتانیومی سر به فلک می‌کشد

شیائومی ۱۴ اولترا جدیدترین پرچمدار شیائومی است که در یک نسخه ویژه تیت،ومی ارائه شده است. به‌تازگی لیست هزینه رسمی تعمیر بخش‌های مختلف این پرچمدار منتشر شده است که با افزایش چشمگیر قیمت نمایشگر مدل جدید نسبت به نسل قبلی حکایت دارد. این است که مشخصات پنل نمایشگر این مدل تفاوتی را تجربه نکرده است.

هزینه تعمیر شیائومی ۱۴ اولترا بههیچ وجه ارزان نیست

هزینه تعمیر شیائومی ۱۴ اولترا

باتوجه به گزارشی جدید، شیائومی لیستی از هزینه تعمیر و تعویض قطعات مختلف ازجمله دوربین‌ها، باتری، نمایشگر و مادربرد مدل ۱۴ اولترا را منتشر کرده است. اگر گوشی شما تحت پوشش شرایط گارانتی باشد، هزینه تعمیر هرکدام از این بخش‌ها تنها به 40 یوان (5.5 دلار) می‌رسد که برای این پرچمدار گرانقیمت، کاملاً مقرون‌بهصرفه است. بااین‌وجود اگر شیائومی ۱۴ اولترای شما شامل گارانتی نباشد، به‌دردسر می‌افتد.

معمولاً گوشی‌های پرچمدار قیمت بسیار بالایی را برای جایگزینی قطعات مورد نیاز دارند. شیائومی 14 اولترا نیز از این قاعده مستثنی نیست. به‌خصوص مدل تیت،ومی این پرچمدار که قیمت بالاتری دارد. بیشترین افزایش در هزینه‌ترین تعمیر به یکی از گران‌های دستگاه‌ها ی،ی نمایشگر مربوط می‌شود.

هزینه تعمیر نمایشگر شیائومی ۱۳ اولترا ۱۱۲۰ یوان (۱۵۵ دلار) در نسخه‌های استاندارد و تیت،ومی شیائومی ۱۴ اولترا، این رقم به ۱۳ یوان (۱۸۷ دلار) و ۱۶۹۰ یوان (۲۳۴ دلار) می‌رسد. عجیب این‌که مشخصات نمایشگر این پرچمدار تغییری جز روشنایی بیشتر و تغییر نوع محافظ را تجربه نکرده است. به نظر می‌رسد که اصلی‌ترین فاکتور در این افزایش قیمت، طراحی قطعات و روند ساخت متفاوت شیائومی 14 اولترا و خصوصیاً نسخه تیت،ومی آن بوده است.

به‌جز نمایشگر، هزینه تعویض مادربرد دستگاه با افزایش تقریباً ۲۷ درصدی از ۲۳۹ یوان (۳۲۹ دلار) به ۳۰۳۰ یوان (۴۱۹ دلار) رسیده است. تعمیر رایگان سایر بخش‌های نسخه استاندارد و تیت،ومی شیائومی ۱۴ اولترا نیز به‌شرح زیر است:

  • دوربین عریض: ۱۰۰۰ یوان (۱۳۸ دلار)
  • دوربین فوق‌عریض: ۴۹۰ یوان (۶۸ دلار)
  • دوربین تلفن: 10 یوان (25 دلار)
  • دوربین سلفی: ۶۰ یوان (۸ دلار)
  • باتری: ۱۸۰ یوان (۲۵ دلار)
  • پنل پشتی: ۲۹۰ یوان (۴۰ دلار)
  • بلندگو: ۳۰ یوان (۴ دلار)

شیائومی 14 اولترا چندی پیش در بازار رسمی عرضه جه، شد. این گوشی به‌زودی وارد ایران می‌شود.

]
منبع: https://digiato.com/mobile/xiaomi-14-ultra-repair-cost