صفر تا صد طراحی و ساخت ویلای مدرن و لوکس[+جدیدترین عکس ها و مدل ها]

طراحی دکوراسیون داخلی و فضای داخلی ویلا همانند فضای بیرونی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سبک استوایی: ویلاهایی با تنوعی از رنگ های زیبا و شاد برای دکوراسیون داخلی. در دکوراسیون استوایی از رنگ های زیبا و شاد استفاده می شود. دکوراسیون ویلا هویت و سلیقه ساکنین آن را عنوان می کند و توجه به اصول طراحی معماری در طراحی دکوراسیون ویلا لوکس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اولین چیزی که از یک ویلا به چشم می آید نمای آن میباشد. در واقع نمونه طراحی ویلا کوچک میتواند دامنه از ویلاهای لوکس با مساحت ساخت کم و همچنین ویلاهای مدرن را در برگیرد.

اگر شخصی قصد داشته باشدبهتنهایی ویلای خود را بسازد درصورتی که تجربه کافی نداشته باشد ممکن است عملیات ساخت ویلا برای او هزینه ی زیادی به بار آورد. بهترین طراحی داخلی ویلا می تواند در یک ارتفاع سقف نامناسب گم شود و ارزش خود را از دست بدهد و یک طراحی داخلی ویلای معمولی با یک ارتفاع سقف مناسب می تواند ایده آل و فوق العاده به نظر برسد. دلیل اینکه باید به ورودی نزدیک باشد این است که ملزومات خریداری شده برای پخت و پز باید از کوتاه ترین مسیر به آشپزخانه برسد و دیگر اینکه در خصوص ناهار خوری میبایست دسترسی مستقیم جهت سرو غذا به این قسمت داشته باشد و همچنین جهت سرویس دهی و پذیرایی از مهمانان میبایست از کوتاه ترین مسیر به سالن پذیرایی و نشیمن ارتباط پیدا کند . یکی از فضاهای کاربردی در یک ویلا، قسمت پذیرایی است.

طراحی داخلی ویلا مدرن

پس از طراحی فاز یک و پلان معماری و تایید طرح توسط کارفرما و صاحبان ویلا ، نقشه های فاز دو به منظور مشخص کردن اطلاعات لازم برای اجرای ساختمان ویلا تهیه می شوند. برای جدا کردن بخش خواب از سایر بخش ها میتوان از یک راهرو و یا یک هال خصوصی بهره گرفت. این رنگ می تواند برای گرم کردن فضاهای داخلی مورد استفاده قرار گیرد و آنها را احساسی و صمیمی تر نشان دهد. اتاق غذاخوری باید در مجاورت آشپزخانه و اتاق نشیمن قرار گیرد به نحوی که دید به فضای تهیه غذا در آشپزخانه نداشته باشد. ناگفته نماند که از اصول طراحی داخلی ویلا، می توان به چیدمان بهینه و هماهنگ قسمت پذیرایی، آشپزخانه و اتاق ها اشاره نمود.

این امر وابسته به شمالی و جنوبی بودن ویلای شما دارد.

خیلی از افراد فکر می کنند؛ که هرچه ویلا بزرگ تر باشد؛ بهتر است. ویلا ناخودآگاه شما را به یاد طبیعت و پیرامونی زیبا می اندازد و آرامش و اطمینان خاطر را به ارمغان می طراحی داخلی ویلا دوبلکس آورد. از این رو اگر این کار به پشتوانه تجربه و سلیقه متخصصین باتجربه و کارآزموده صورت گیرد، فضایی بی بدیل و یونیک را به ارمغان می آورد. اما در صورتیکه برای سرمایش ساختمان در حد ممکن، ایجاد کوران در فضاهای داخلی نیز مورد استفاده قرار گیرد، باید پلان آن باز و گسترده، فضاهای داخلی آن یکپارچه و مرتبط با یکدیگر و پنجرههای آن بزرگ و قابل باز شدن باشد. ولی تفاوت داخلی آن به این شکل است که اگر در طراحی داخلی ساختمان نیم پیلوت، یک یا چند فضا را با ایجاد اختلاف سطح از یکدیگر تفکیک نمایند، به آن طراحی نیم دوبلکس میگویند.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

امروزه خرید و فروش ویلا در شمال کشور به شکل جدیدی از سرمایهگذاری تبدیل شده است و اغلب مردم به سمت ویلاسازی ترغیب شدهاند. چیدمان مبلمان هم می تواند بر اساس سلیقه شما مربعی، مستطیلی، دایره ای و یا هر شکل دیگری باشد. در این خصوص استفاده از درب های شیشه های هم به نمای بیرونی کار و هم به نمای داخلی کار ظاهری بسیار جذاب و مدرن می بخشد. کاربرد رنگ هم ، از یک فضای داخلی به فضای دیگر فرق میکند و در کاربرد رنگ ، توجه به خصلتهای روانی آدمیان ضرورت تام دارد. ضمناً مدلهای آماده و آموزشهای زیادی بهصورت آماده برای آن در بازار وجود دارد.

هزینه طراحی داخلی ویلا

در رابطه با بارش فراوان مناطق شمالی و اثر آن بر طراحی ویلاهای مازندران، باید اشاره کنیم که اکثر بارشهای این خطه از سمت شمال و شمال غرب است با زاویه 45 درجه! شما به عنوان مالک میتوانید آن را اجاره داده و با درآمد ناشی از آن به سرمایه گذاری در کسب و کارهای متفاوت دیگری بپردازید. به هر حال وظیفه هر طراحی است که قبل از اقدام به طراحی، این ضوابط را مطالعه کرده و با آگاهی کامل از این موارد، شروع به کار کند. با این کار برآورد هزینهها راحت تر خواهد شد . علاوه بر این، سقف صاف و ناودان معمولی، برای این خطه مناسب و پاسخگو نیست و در طراحی ویلاهای مازندران بهتر است از سقفهای شیروانی استفاده کرد.

طراحی داخلی ویلا کوچک طراحی فضاهای اسکان موقت تفریحی نظیر باغ و ویلا باید لوکس، چشم نواز و در عین حال کاربردی باشد تا شرایط برای استراحت و تفریح ساکنان به بهترین نحو مهیا شود. اصولا باغ ویلا ها برای روزهای تعطیل و لذت بردن از آب و هوای تازه وعاری از دود ،در یک منطقه خوش آب و هوا ساخته میشوند.اما دکوراسیون داخلی نیز در باغ ویلای رویایی شما تاثیر زیادی دارد و دارای اهمیت بسیار فراوان است. استفاده از پارکتهای منظم و متقارن که دارای رنگهایی متناسب با رنگ دکوراسیون داخلی ویلا باشد نیز، به عنوان دیگر ویژگی سبک کلاسیک به شمار میآید. اشتباه گرفتن دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی از جمله اشتباهات رایج در سبک شناسی دکوراسیون داخلی محسوب می شود. شما دیواری را ببینید که نیمی از آن چوبی و نیمی از آن آجری است.

سقف ایوان نیز مقداری جلوآمدگی دارد که سبب تعریف بهتر فضای ورودی شده است. طرح اصلی خانه هماهنگی در خانه به فضای داخلی بستگی دارد. استفاده از رنگ های اصلی در طراحی نما ویلا گزینه مناسبی است. برخی از مهمترین ویژگی هایی که در طراحی ویلا نئوکلاسیک باید در نظر گرفت استفاده از آینه های بزرگ، بکارگیری متریال های اصلی و مهم مثل سنگ، بتن، شیشه و فولاد؛ مبلمان سبک کلاسیک، نماهایی با طراحی سنگین و برجسته، رنگ های کرم و طلایی، سبز، خاکستری، زرد، آبی، سبز و یا فیروزه ای و بنفش در دکوراسیون داخلی، تناسب هندسی کامل و نه الزاما قرینگی، استفاده از موتیف های گلدار در فرش و دیواری و بالش و حتی مجسمه ها و قالی ها و در نظر گرفتن ویژگی های اقلیم و اصول فرهنگی منطقه است. دکوراسیون داخلی ویلا بازتاب دهنده روحیه و سلیقه ساکنین است. به خصوص در طراحی داخلی ویلا باید از سبک نمای ساختمان پیروی کنید تا ساختمان جلوه زیابیی پیدا کرده و بیننده را به خود جذب نماید.

دکوراسیون داخلی ویلا برای برآورده هزینههای طراحی و ساخت ویلا باید موارد مهمی از جمله زمین، نقشه ، اخذ مجوزهای لازم، انشعابات آب، برق و گاز، نوع سازه و متریال و مصالح مصرفی و مورد استفاده، متراژ ویلا، امکانات رفاهی آن و نوع نمای انتخاب شده و هزینه مراحل مختلف ساخت وساز را در نظر داشته باشید. باید پلان معماری آن را ترسیم کرد. برای طراحی و ترسیم پلان از نرم افزار پر طرفدار اتوکد استفاده میشود، طراحی حجم و پلان یک حرکت رفت و برگشتی در معماری است و به طور همزمان پیش میرود.پس از مشخص شدن حجم و روابط ،پلان نهایی و نقشه های فاز یک و فاز دو در برنامه اتوکد ترسیم میشود. در ساخت ویلاهای شمال از سبکهای متفاوتی استفاده میشود. در ایجاد فضای سبزی چشم نواز برای ویلا با استفاده از گل ها، گیاهان، درختان و درختچه ها و ترکیب آنها با سایر گونه های گیاهی می توان فضایی فوق العاده را بوجود آورد.

طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه

یک نرم افزار طراحی باغ و فضای سبز است،که می توانید از آن برای طراحی باغ و یا ویلای رویاهای خود استفاده کنید. در این نرم افزار می توانید از طیف گسترده گیاهان ، درختان ، نرده ها و سنگ فرش های آن نیز استفاده کنید. نکته ای که باید در زمان طراحی سالن ناهار خوری باید به آن توجه شود؛ فضای کافی برای چیدمان میز ناهارخوری، صندلی ها و لوازم مربوط به غذا خوردن است. بعد از ایده یابی ذهنی نوبت به طراحی و ترسیم اولیه می رسد.ترسیم اولیه یا همان ترسیم دست آزاد (sketch ) از واژه ی فرانسوی اسکیس آمده به مفهوم طراحی اولیه است.طراحی اولیه کاملا ابتدایی و پر از عیب و ایراد است ، اما طراحان تمایل دارند ایده های ذهنی هرچند نادرست خود را به روی کاغذ بیاورند.اما به دلیل نداشتن مهارت کافی در استفاده از قلم و کاغذ، نرم افزارهای معماری به دادمان رسیده اند…

فارغ از ابعاد زمین و متراژ ساختمان ویلا طراحی نمای یکی ویلای کوچک باغی ممکن است پیچیده تر از طراحی یک ویلای لوکس مدرن یا کلاسیک دوبلکس باشد. مسلما متریال ساخت ویلا در شمال و مناطق شرجی کمی متفاوت از طراحی و ساخت ویلا در لواسان، دماوند، مشا، رودهن، کرج یا سایر مناطق اقلیمی می باشد. در این نوشتار از سایت دکتر بخشی به برخی از ضوابط مربوط به طراحی ویلاهای مازندران پرداختهایم، با توجه به شرایط آب و هوایی ویژه این منطقه، نکات طراحی ویلا در این خطه کمی با سایرین متفاوت است، در ادامه با ما همراه باشید. به خاطر داشته باشید که ممکن است سالیان زیادی را در این ویلا زندگی کنید، پس بسیار مهم است تا زیبایی فارغ از تزئییات و در ارزش های زیبایی شناسی ایجاد شود. پس در پروسه طراحی ویلاهای مازندران، اولین مسئلهای که با آن مواجه هستیم، نکات اقلیمی است.

طراحی داخلی ویلا های مدرن

ویلاها در شمال فضاهای خصوصی هستند که ساکنان آن میتوانند زندگی خود را در نهایت آرامش طی کنند. این مناطق به شدت مرطوب و شرجی هستند، چرا که بین دریای خزر و رشته کوه البرز محبوس شدهاند. بنابراین به طور کلی میتوان گفت متریالهای مصرفی ونحوه اجرا به شدت در حفظ و نگهداری نمای ساختمان تاثیرگذار است. از طرفی، بلندی کوههای البرز، از رسیدن ابرهای بارانزا به سایر نقاط ایران جلوگیری کرده و این ابرها در این نقطه گیر افتاده و به شدت میبارند! تیم طراحی استودیو قاف طراح انواع ویلای مدرن و لاکچری در دماوند، لواسان، کرج، شمال و سایر نقاط بوده است. طراحی فضای داخلی ویلا؛ در ویلای مدرن سبک چیدمان بسیار ساده است و تجمل گرایی در آن اصلاً دیده نمیشود. دلیل این کار این است که به راحتی بتوان مواد غذایی خریداری شده را به داخل آن حمل کرد و مواد زائد را از آن خارج کرد.

ساخت یک ویلا در یک منطقه تمام همسایگی ها و انرژی های اطراف سایت پروژه را تحت تاثیر قرار می دهد. بعد از طراحی پلان مهمترین قسمت بحث طراحی تاسیسات ویلا است. به طور کلی در طراحی ویلا دوبلکس پیوستگی فضایی-کالبدی بین بخشهای مختلف در سطوح، مهمترین مسئله است. مهمترین مشخصه سبک مدرن تمرکز بر سادگی میباشد از این رو استفاده از این سبک برای طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک بسیار ایدهآل است. در این سبک فقط از وسایل ضروری در دکوراسیون استفاده می شود. در طراحی داخلی ویلای دوبلکس عموما از رنگ سفید به عنوان رنگ غالب استفاده میشه و رنگ زرد، در کنار سفید برای زیباسازی اعمال میشه. ویلاهای ساحلی، ویلاهایی رو به دریا هستند که در کنار تمام مزایا، مشکلاتی نیز به همراه دارند. در طراحی ویلا کلاسیک تنوع متریال استفاده شده، طراحی نما نسبت به طراحی ویلاهای دیگر کمتر میباشد; و بیشتر از سنگ که برای نمایهای کلاسیک مناست تر است استفاده میشود.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس

دکوراسیون پذیرایی و نشیمن : یکی از جذابترین و خاصترین دکوراسیونها مربوط به قسمت پذیرایی و نشیمن منزل است طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه . برای طراحی هر ساختمان، قواعد خاصی وجود دارد؛ اگر تمایل دارید، شخصا به طراحی تخصصی دکوراسیون ویلای تان مشغول شوید، بایستی حتما این اصول را بلد باشید. برای مشاوره تخصصی رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر درباره طراحی ویلا و باغ با شماره های استودیو قاف تماس بگیرید. پیمانکار وظیفه دارد مصالح مورد نیاز ویلا را خریداری کرده و سپس با ارائه فاکتور مبلغ را از کارفرما دریافت کند. این امر وابسته به شمالی و جنوبی بودن ویلای شما دارد. از طرفی، در رابطه با در نظر گرفتن وزش باد در ویلاهای مازندران، باید بگوییم که وزش باد در اینجا از غرب به شرق است و با کشیدگی غربی-شرقی ساختمان، بیشترین استفاده از این وزش حاصل خواهد شد.

مناطق شمالی به دلیل نزدیکی به دریا و ساحل، خاک مناطق تا عمق زیادی خیس است به همین دلیل باید در طراحی ویلا در شمال به عایق کاری کف ساختمان توجه ویژهای داشت و در طراحی به آن پرداخته شود. در طراحی یک ویلا و بهمنظور طراحی پلان آن سلیقه ی شخص صاحب ویلا حرف اول رامی زند. بسیار مهم است. ساخت ویلا در شمال بدون داشتن یک برنامه دقیق و اصولی، غیر ممکن است. این ساختمان از بیرون با جداره هایی که خلاف جاذبه زمین باز و تا میشوند، حس سبکی را القا میکند، از داخل نیز سعی شده با عریان نگه داشتن سازه ظریف فلزی و اجرای خشک بر سبک بودن ساختمان تاکید شود. با داشتن سابقه زیاد و دانش می توانند بهترین و مدرن ترین ویلا را با در نظر گرفتن شرایط محیطی زمین شما طراحی کرده و بسازند. ویلا ها از فضا، امکانات بی نظیر و تصورات بدون مانع صحبت می کنند.

طراحی داخلی ویلا باغ