دکوراسیون مطب روانشناسی

برای این کار میتوانید از لوازم اکسسوری مینیمال، گلدان، شمع و … اگر بخواهیم اقلیم و جغرافیا، انجام داد که کار شستشوی روزانه را تسریع کنید. همچنین باید طراحی و چیدمان وسایل به گونه ای باشد که براحتی و در سریعترین زمان به آنها دسترسی داشته باشید. طراحی دکور داخلیچنین محیط هایی از جمله سخت ترین پروژه هایی است که می تواند به یک شرکت طراحی دکوراسیون محول شود، زیرا لازم است علاوه بر مطابقت با سلیقه ی پزشکان محترم به گونه ای باشد که بتواند نیازهای این کسب و کار را فراهم آورد.

یکی از مواردی که به حفظ آرامش پزشک در چنین محیطی کمک میکند آن است که مساحت فضا را نسبت به تعداد دندانپزشکانی که همزمان مشغول به کارند تعیین شود و فضای کافی را برای نصب هر یونیت، نشستن و حرکت هر دندانپزشک و دستیار ایجاد شده و درحین انجام کار مزاحمتی برای سایر پزشکان و مراجعه کنندگان ایجاد نشود. امروزه توجه به طراحی داخلی کلینیک زیبایی بسیار مهم است و پزشکان تمایل دارند تا مطب خود را به فضایی زیبا و در عین حال آرامش بخش تبدیل نمایند تا حس بهتری را به مراجعه کنندگان خود القا کنند.

معماری داخلی مطب دندانپزشکی

دکوراسیون داخلی اتاق پزشک باید به گونه ای انتخاب شود تا برای بیمار فضای بیمارستان را تداعی نکند این کار در بیزینس شما نیز بسیار مؤثر خواهد بود. سالن انتظار، نخستین مکانی است که بیمار به آن مراجعه میکند و مدتی از وقت خود را در آن میگذارند؛ بنابراین عناصر و وسایل مورداستفاده در این بخش، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی مطب زنان زایمان، نه تنها به بیمار آرامش میبخشد بلکه نشان میدهد که پزشک به همه جزئیات و شرایط اهمیت میدهد. در این صورت ضمن اینکه پزشک و دستیاران وی میتوانند راحتتر ابزار مورد نیاز را پیدا کنند، بلکه مراجعهکننده هم احساس ترس و اضطراب نخواهد داشت. این طراحی علاوه بر زیبایی باید بتواند برق تمامی دستگاه ها را تامین کند.

مبلمان اداری آدینا مدیریت پروژه همه کارهای شما را بر عهده می گیرد ؛ از هزینه پروژه تا برداشتن رزروها. با ویژگی هایی مانند دهلیزها ، آبشارها ، دیوارهای شیشه ای رنگی و منقوش ، و فضای باز بزرگ با نور طبیعی ، که تقاضا برای کارهای هنری مجلل زیاد است. وی گفت: “هنر اصلی” حواس پرتی بیمار “است و از نظر دادن چیزی به بیمار که بتواند روی آن تمرکز کند و یا مراقبه کند ، می تواند بسیار ارزشمند باشد.” “از نظر من ، بهترین قطعات هنری آنهایی هستند که تفسیر را به عهده بیننده بگذارند.” به گفته Healing Power of Art & Artists ، “اثر هنری مشخص شده در مراکز درمانی جدید طراحی معماری پیشرفته را تکمیل می کند و به فضاها فضا می افزاید. برخی از تابلوهای هنری هم میتوانند در طراحی زیباتر مطب کمک کننده باشند. 4. آیا از لوازم تزئینی مثل آکواریوم یا گیاهان برای زیباتر ساختن آن محیط بهره برده بودند؟

متاسفانه در دکوراسیون داخلی بسیاری از کلینیک ها به این موضوع توجه نشده است. در خرید این محصولات به مساحت سالن انتظار خود توجه لازم را نمایید تا به تعداد مورد نیاز و ضروری اقدام به خرید این محصولات داشته باشید. برای طراحی یک کلینیک زیبایی لازم است موارد کلی مانند نورپردازی، بخش پذیرش و غیره به درستی انجام شود تا بهترین نوع طراحی را برای کلینیک خود با مشورت و کمک طراح و معماران حرفهای انجام دهید. اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. دکوراسیون وطراحی مطب دندانپزشکی باید گویای خدماتی باشد که یک متخصص دندانپزشک میخواهد به بیماران خود ارایه دهد، مثل خدمات درمانی در یک محیط امن، زیبا و مطمئن که البته اگر دندانپزشک دارای تخصص خاصی باشد به طور مثال اطفال، جراحی ویا …

درجه تیرگی و روشنایی این رنگ را در اتاق، متفاوت در نظر بگیرید. بدین ترتیب شما بهتر است که قبل از شروع پروژه طراحی داخلی کلینیک و یا مطب خود مواردی ریز و درشتی که می تواند در ارتقای کلینیک شما کمک می کند را در نظر بگیرید. معمولاً یک کابینت را اختصاص به وسایل مورد نیاز میدهند که معمولاً در گوشه اتاق های معاینه و یا نزدیک به آن است. طراحی و ایجاد فضاهایی که میتوانند برای اهداف متعددی استفاده شوند، یکی از ایده آلترین ایدههای طراحی داخلی مطبها است که قبل از شروع طراحی داخلی باید به آن توجه کنید. خانم ها نسبت به قبل حساس تر شده اند و کوچکترین ظرافت ها را نیز در نظر میگیرند. این رنگ در کنار اکثر رنگها زیبا به نظر میرسد و در بافتهای متفاوت جلوههای منحصر به فردی ایجاد میکند.

افزودن امکاناتی نظیر تلویزیون یا چندین گلدان زیبا به این اتاق می تواند آرامش این زنان غالبا حساس را بیشتر کند و تحمل زمان طولانی انتظار به همراه نوزاد بی قرار را آسان تر نماید. در این کلینیک روانشناسی کسانی که به کمک نیاز دارند یا آسیب پذیر هستند به پشتیبانی، پذیرش و آرامشی که شایسته آن هستند دسترسی خواهند داشت. این نوع رنگ ها پرستیژ و تأثیرگذاری فضای دکور کلینیک زیبایی را بیشتر می کند. در کف بنا و ساختمان از سنگ ها و سرامیک های مختلف به عنوان کف پوش استفاده می کنند. برای مثال در یک کیلینیک زیبایی که خدمات پوست و مو را به بانوان ارائه می ده؛د استفاده از رنگ های شاد و لایت برای دیوارها، کف پوش و وسایل و همچنین به کارگیری از استند ها، عکس ها و پوستر های مرتبط با زیبایی و سلامت پوست و مو می تواند فضایی هیجان انگیز و زیبا را ایجاد کند.

در عین این که طراحی تمامی کلینیک ها استاندارد و قوانین مشترکی دارند، هر کدام از آن ها با توجه به تخصص پزشک دارای تفاوت هایی خواهند بود که می تواند بازدهی بالایی را برای پزشکان در جذب بیمار و تسهیل روند درمان بیمارن داشته باشد. تمامی موارد گفته شده تنها یک روی سکه است. وجود یک تهویه ی مناسب که از راکد بودن هوا در محیط پیشگیری کند بسیار ضروری است. ریز فضاهای کلینیک زیبایی به باید به گونهای طراحی و پیاده سازی شده باشند که کارفرما بتواند از فضای موجود حداکثر استفاده را داشته باشد.

مهم است که بتوانید با مراجعه کنندگان ارتباط داشته باشید. جنس پارتیشن را می توانید شیشه در نظر بگیرید زیرا ارتباط بصری بین این دو قسمت تاثیر گذار می باشد. جهت ایجاد چنین فضایی می توان از پارتیشن اداری چوبی و یا ورقه های AGT استفاده کرد. جهت طراحی مطب با ما تماس حاصل فرمائید. اگر می خواهید طراحی دکوراسیون مطب خود را انجام دهید ما در شرکت طراحی داخلی هیرادانا در این مقاله به بررسی نکات برجسته در طراحی داخلی کلینیک های زیبایی پرداختیم و همچنین شما میتوانید در سایت ما نمونه کارهای دیگر ما در زمینه دکوراسیون منزل ، دکوراسیون اداری و تجاری و فضاهای خدماتی را مشاهده کنید . علاوه بر این طراحی داخلی فضا های مختلف با یکدیگر تفاوت هایی دارد که حتما بایستی لحاظ شده و مد نظر قرار گیرد.

این موضوع مرتبط با سن و سال خاصی نیست و تمامی انسان ها در هر سنی که باشند نسبت به آن تاثیر پذیر هستند. برای این که مطب دندانپزشکی جلوه مدرنی داشته باشد می توان در کنار مبلمان از وسایلی مانند قفسه ها و انواع شلف ها استفاده کرد. زیرا باعث دلباز شدن محیط و بزرگتر جلوه کردن فضا می شود. اما برای تنوع و بهتر جلوه دادن آن، درجه تیرگی و روشنایی این دو اتاق را از یکدیگر متفاوت کنید. این موضوع به این دلیل رخ میدهد که شما مجبور هستید به سقف به مدت طولانی نگاه کنید به حوصله تان سر میرود .با ایده خلاقانه شما میتوانید سقف را با یک سری از طرح های امروزی طراحی کنید و تصاویر متحرک را بر فضای کلینیک اضافه کنید.

طراحی داخلی مطب پزشکی

از بدوی ترین و اساسی ترین مسائلی که باید به آن توجه شود انتخاب رنگ وسایل می باشد. اول باید به این نکته دقت کنید که به چه رنگ هایی علاقمند هستید و آیا فکر می کنید ضروری باشد که برای طراحی داخلی فضای مطب دندانپزشکی از رنگ هایی نسبتا ملایم جهت دیوارها و unit استفاده نمایید یا رنگ هایی که اثر بخشی بیشتری دارند و از این جهت می توانند روحیه بیماران و شما را شاد کنند؟ طراحی معماری داخلی با خطوط منحنی هم در مقایسه با خطوط صاف از محبوبیت بیشتری در میان مردم برخوردار است. مورفولوژی ساختمان از یک فشرده سازی داخلی ایجاد می شود ، که از طریق یک سیستم هندسی منحنی شکل ایجاد می شود که به مسیرهای خورشیدی پاسخ می دهد و امکان ایجاد ارتباط بصری بین سطوح را فراهم می کند. طراحی داخلی کلینیک های درمانی و بیمارستان ها به دلیل اینکه با سلامتی افراد در ارتباط هستند بسیار مهم می باشند و بایستی برای طراحی به ضوابط و استانداردها و نکاتی برای عملکرد موثرتر فضا و بهداشت توجه نموده و به اولویت بندی و سیرکولاسیون فضا پرداخت.

حال شدت و تنظیم قدرت نورپردازی بنا بر نوع کاربری و فعالیت هایی که در محیط مطب شما صورت می گیرد متفاوت است. اگر در حال کار در ساختمان مذکور هستید، این باید علاوه بر بررسی اینکه تمام مجوزات لازم را دارید، مورد بررسی قرار گیرد. از مهمترین مواردی که باید در این کار نظر گرفت نورپردازی مناسب محیط است. مثلا بخشی از فضای مطب به عنوان اتاق انتظار، بخشی برای نصب یونیتها و بخشی برای اتاق کار شما در نظر گرفته میشود. به کار بردن تلویزیون و به کارگیری کتابخانه ای هرچند کوچک، کمک بگیرید. در وهلهی اول لازم است تمام امکانات مورد نیاز طراحی داخلی کلینیک روانشناسی را در نظر بگیرید. ممکن است در نگاه اول کلینیک زیبا به نظر برسد، اما بهره وری از آنها بسیار پایین است. انتخاب رنگ های مناسب ممکن است ناچیز و کوچک به نظر برسد، اما نکته ای مهم و اساسی می باشد.

به عنوان مثال، اگر کف و دیوارها را با طرح چوب طراحی کنید، این طرح خاصیت استرس زدایی اش را از دست خواهد داد. رنگ نور و مبلمان در این فضا بسیار مهم است. نمونه زیر، عکس مطب دندانپزشکی کودکان است که با استفاده از عروسک و پیشبند مخصوص حس راحتی را به کودک انتقال میدهد تا ترس از وجود آن دور شود. رنگ هایی که به بیمار احساس آرامش، اعتماد، حمایت دهد و حس نگرانی و اضطراب را از آنها دور نگه دارد. به جای اینکه حاضرین مطب از یکدیگر دور باشند و با ایجاد فضایی ساکت و سنگین انرژی منفی ایجاد شود، تلاش میشود آنها را به صحبت کردن و گپ زدن تشویق کنند. 2. تقسیم کردن فضای داخلی به بخشهای مجزا با استفاده از پارتیشنهای کوتاه، ابزار و وسایل مختلف. به طور کلی هر مطب دندانپزشکی باید مجهز به 4 فضای کاملاًً مجزا از یکدیگر باشد. هر چند استفاده از صندلی و مبلمان معمولی از نظر اقتصادی مقرون بصرفه است اما برای ایجاد مکانی رضایت بخش و راحت برای بیماران و همراهان، انتخاب مبلمان باید بر اساس دو معیار راحتی و زیبایی صورت گیرد.

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو

مثلا اینکه کلینیک برای افراد ناتوان جسمی است، برای سالمندان است، کلینیک اطفال است یا برای افراد بزرگسال معمولی طراحی می شود نوع عملکردی بودن طراحی را تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به این که اتاق انتظار مکانی می باشد که بیمار ممکن است، زمان زیادی را درآن وقت بگذراند، پس باید برای راحتی بیمارشرایط سرگرمی و آرامش او را فراهم نمایید، زیرا اگر به خوبی و با درایت طراحی نشود، ممکن است، در بیمار ایجاد تشویش و نگرانی کند. این رنگ علاوه بر اینکه نماد پاکی و سلامت است، حس ارامش را نیز در بیماران تقویت میکند.

دکوراسیون داخلی مطب پوست و زیبایی

گاهی مدت انتظار ممکن است دقیقه ها طول بکشد، از این رو جلب رضایت افراد حاضر در سالن و فراهم نمودن امکانات برای آن ها امری بسیار ضروری است که حتماً باید بدان توجه طراحی داخلی کلینیک درمانی شود. سفید رنگی می باشد که در اولین برخورد افراد را به یاد تمیزی و لطافت میاندازند و همانطور که میدانید توجه تان را جلب میکند. برخلاف بسیاری که معتقدند استفاده از تنالیته ای رنگی مانند قرمز در طراحی داخلی مراکز درمانی مناسب نمی باشد، در این پروژه طراحان به طرز حرفه ای و هنرمندانه ای تنالیته های گرم رنگ قرمز تا نارنجی را در ترکیب با رنگ سفید به کار برده اند. اما توصیه ما این است که از رنگ های خاصی مثل سفید، قهوه ای، آبی و تناژهای مختلف ارغوانی استفاده نکنید. به این معنا که اگر تم رنگی سالن انتظار آبی است، نباید از نورهای طیف آبی استفاده کنید. در مرحله بعدی بعد از بررسی برنامه فیزیکی، استانداردها و مساحت، طراحان داخلی با چالش جدیدی مواجه می شوند و و آن هم این که برای تمامی نیاز ها مساحت و متراژ لازم وجود ندارد و دقیقا در همین مرحله است که خلاقیت و تخصص یک معمار حرفه ای شناخته می شود تا به گونه ای چاره اندیشی کند.

طراح داخلی مطب دندانپزشکی

قیمت پارافین مایع دیجی کالا.