چگونه شکایت ایالات متحده علیه اپل می تواند تجربه آیفون را برای مصرف کننده دوستانه تر کند

How the US Lawsuit Against Apple Could Make the iPhone Experience More Consumer Friendly

ایالات متحده با هدف افزایش رقابت برای آیفون و دادن پا به پای شرکت های کوچکتر که برنامه هایشان با دستگاه همه جا کار می کنند، علیه اپل شکایت کرده است.

در شکایت علیه این شرکت 2.7 تریلیون دلاری، ایالات متحده استدلال می‌کند که سازنده آیفون به رقبای کوچک‌تر آسیب رسانده و قیمت‌ها را افزایش داده است و و، دادگستری از دادگاه می‌خواهد “شرایط رقابتی را در بازارهای تحت تاثیر رفتار غیرقانونی اپل بازگرداند”.

اپل گفت این شکایت شرکت و اصولی را که محصولاتش را در بازار رقابتی متمایز می کند، تهدید می کند.

در اروپا، پس از قو،ن و مقرراتی که اپل را مجبور به ایجاد تعدادی تغییرات کاربرپسند در تلفن هوشمند محبوب خود کرد، مصرف کنندگان از قبل سود برده اند که نشان می دهد در صورت موفقیت آمیز بودن شکایت و، دادگستری، تغییرات مشابهی در ایالات متحده ممکن است رخ دهد.

در زیر چندین زمینه وجود دارد که مقامات رقابت اتحادیه اروپا قو،ن را تغییر داده اند و اپل محصول خود را تغییر داده است.

کابل های شارژ

تغییر اپل به شارژرهای USB-C – استانداردی برای دستگاه های مبتنی بر اندروید – ممکن است واضح ترین تغییر برای کاربران باشد.

در سال 2022، اتحادیه اروپا قانونی را تصویب کرد که درگاه شارژ را تا پایان سال 2024 استاندارد اجباری در سراسر بلوک 27 کشوری می‌داند. این امر باعث شد تا مصرف‌کنندگان آسان‌تر دستگاه‌های خود را با استفاده از شارژرهایی که قبلاً در اختیار داشتند، یا قرض گرفتن آن‌هایی که متعلق به آن‌ها هستند، روشن کنند. دیگران.

اپ استور

در اروپا، قو،ن جدید جایگزین هایی برای اپ استور اپل ایجاد کرده است، به این م،ی که کاربران می توانند برنامه ها را از منابع رقیب، از جمله وب سایت ها و فروشگاه های برنامه رقیب، دانلود کنند.

این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا از کارمزد 30 درصدی کمیسیون غول فناوری اجتناب کنند که در تئوری می تواند به م،ای ارزان شدن برنامه ها باشد. پس از پیاده سازی کامل، کاربران باید از دسترسی به طیف وسیع تری از برنامه ها نیز لذت ببرند.

پرداخت با استفاده از وب سایت های غیر اپل

هم در اتحادیه اروپا و هم در ایالات متحده، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند به جای استفاده از سیستم ،ید درون‌برنامه‌ای اپل که کاهش 30 درصدی را نیز به همراه دارد، کاربران را به وب‌سایت‌های خود برای ،ید اقلام هدایت کنند.

این تغییر در اتحادیه اروپا مطابق با قانون بازارهای دیجیتال که اخیراً تصویب شده است، ایجاد شد. در ایالات متحده، اپل به دنبال شکایتی از سوی سازنده Fortnite Epic Games، منتقد قدیمی شیوه های تجاری این غول فناوری، مجبور شد.

مرورگرها

تغییر دیگری در اروپا که برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا معرفی شد، مربوط به مرورگرهای وب پیش فرض است. سافاری از زم، که این دستگاه برای اولین بار در سال 2007 عرضه شد، مرورگر پیش فرض آیفون ها بوده است.

در حالی که کاربران آیفون قبلاً می‌توانستند پیش‌فرض خود را به رقیبی مانند گوگل کروم یا اپرا تغییر دهند، اکنون به طور خودکار به آنها این امکان داده می‌شود که هنگام باز ، Safari در آ،ین به‌روزرس، نرم‌افزار اپل، iOS 17.4، این گزینه را تغییر دهند.

اپل با مخالفت با تغییرات اتحادیه اروپا گفت که به کاربران لیستی از گزینه ها ارائه می شود بدون اینکه فرصتی در مورد آنها بیاموزند و هشدار داد که تجربه مرور آنها را مختل می کند.

© تامسون رویترز 2024


(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بی،ه اخلاقی ما مراجعه کنید.

]
منبع: https://www.gadgets360.com/mobiles/features/apple-us-doj-lawsuit-make-ip،ne-user-friendly-5296799#rss-gadgets-mobiles