وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید این ۴ ایمیل انحصارگرایی اپل را نشان می‌دهد

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید این ۴ ایمیل انحصارگرایی اپل را نشان می‌دهد

و، دادگستری (DOJ) ایالات متحده آمریکا گذشته اپل را به انحصار در بازار گوشی‌های هوشمند کرد. تصمیم‌های اپل با این شکایت مخالف، اما و، دادگستری به برخی از ایمیل‌های مدیران سابق اپل اشاره کرده و از آن‌ها علیه خود این شرکت استفاده کرده و استدلال می‌کند که غول فناوری را به‌طور آگاهانه کاربران و توسعه‌دهندگان را به روش‌های غیرمنصفانه‌ای محدود کرده‌اند.

گزارش گزارش Wired، شکایت و، دادگستری با اشاره به یک ایمیل مربوط به سال 2010 آغاز می شود. در این ایمیل، یکی از مدیران ارشد اپل به «استیو جابز» درباره تبلیغ برای کتابخوان الکترونیکی Kindle آمازون توضیح می دهد که در آن یک زن ابتدا از آیفون برای ،ید می‌کند، اما سپس آن کتاب را روی گوشی اندرویدی خود می‌خواند.

مدیر اپل با اشاره به این تبلیغ، نگر، خود را به این صورت بیان می‌کند که «انتقال بین آیفون و اندروید بسیار آسان است.» هر چند در این پرونده به‌طور کامل به پاسخ جابز اشاره‌ای نشده است، اما ظاهراً تصمیم گرفته شده است تا توسعه دهندگان را با استفاده از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل حذف کند.

سایر جنبه های شکایت و، دادگستری از اپل

ارتباطات مربوط به سرویس پیام‌رسان iMessage دیگر موارد اشاره شده در شکایت و، دادگستری است. در این پرونده به ایمیل‌هایی ازجمله موارد مربوط به «تیم کوک»، نشانه مشخصی است که نشان می‌دهد غول فناوری را می‌داند این ارتباط را به کاربر آسیب می‌رساند و ،وج از آیفون را می‌سازد.

یکی از این ایمیل‌ها به سال 2016 مربوط می‌شود که در آن زمان، «فیل شی،»، معاون ارشد شرکت اپل به تیم کوک، شرکت سازنده می‌گوید:

«انتقال iMessage به اندروید بیشتر از اینکه به ما کمک کنیم به ما آسیب بزنیم.»

اپل واچ اما و، دادگستری به نقل از ایمیل یکی از مدیران این شرکت ادعا می‌کند که از این دستگاه‌ها برای اعمال نفوذ بر روی گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند.

در سال 2019، معاونت بازاریابی محصول اپل واچ در ایمیلی نوشته شده است که این دستگاه «می‌تواند از تعویض گوشی توسط مشتریان کمک کند.» و، دادگستری ادعا کرده است که برخی از نظرسنجی‌ها به نتیجه مشابه رسیده‌اند و نشان می‌دهند که دستگاه‌های مرتبط با آیفون نیز می‌توانند باعث تغییر در اندروید خود شوند.

]
منبع: https://digiato.com/mobile/internal-apple-emails-helped-doj-build-an،rust-case

کتاب شیمی مواد غذایی.