لو رفت: برنامه های اپل برای پردازنده 2 نانومتری آیفون، کوالکام در حال کار بر روی گره های 3 نانومتری و 4 نانومتری برای هدست XR/VR

Leaked: Apple’s Plans for 2nm iPhone Processor, Qualcomm Working on 3nm, 4nm Nodes for XR/VR Headset

آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو م، اپل تنها گوشی‌های هوشمند در دسترس هستند که پردازنده‌هایی با استفاده از فرآیند ساخت 3 نانومتری طراحی شده‌اند. کوچک‌تر شدن چندین مزیت را به همراه دارد و به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا اجزای بیشتری را بسته‌بندی کنند و ویژگی‌های بیشتری را اضافه کنند و در عین حال این پردازنده‌ها را در مصرف انرژی کارآمدتر کنند. مدل‌های آیفون 15 پرو که اوا، سال گذشته عرضه شدند، می‌توانند ،اوین بازی AAA را با گرافیک بالا اجرا کنند، که در حال حاضر با همان سطح کارایی در گوشی‌های هوشمند اندرویدی با 4 نانومتری Qualcomm Snapdragon SoC در داخل آن امکان‌پذیر نیست. به نظر می رسد، اپل هنوز روی موفقیت های خود استراحت نکرده است، زیرا گزارش جدید نشان می دهد که کار روی طراحی پردازنده های 2 نانومتری را آغاز کرده است.

گزارش gamma0burst یک سند نسبتاً محرمانه با هزاران اطلاعات ویرایش شده را نشان می‌دهد که نشان می‌دهد اپل کار بر روی طراحی SoCهای 2 نانومتری بعدی خود را آغاز کرده است. هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه اینها چه زم، به یک دستگاه می‌رسند یا حتی برای کدام دستگاه‌ها طراحی شده‌اند، وجود ندارد، اما با توجه به اینکه آیفون‌های فعلی دارای بیشترین مصرف انرژی در چیپ‌ست‌های موبایل هستند، این احتمال وجود دارد که این چیپ‌ست‌ها در مدل‌های آینده آیفون نشان داده شوند. .

طبق آ،ین گزارش، اپل با در نظر گرفتن استراتژی عرضه در سال گذشته، از یک پردازنده 3 نانومتری (احتمالا A18 و A18 Pro نامیده می شود) برای مدل های آینده آیفون 16 پرو و ​​16 پرو م، استفاده خواهد کرد. ما قبلاً بنچمارک‌های فاش شده را دیده‌ایم که نمرات بالاتری را نسبت به مدل موجود نشان می‌دهند. اپل سری آیفون 16 و سری 16 پرو تا سه ماهه سوم امسال انتظار نمی رود. طبق گزارش قبلی P،ne Arena، انتظار می‌رود TSMC تا سال 2025 تولید تراشه‌های 2 نانومتری را آغاز کند، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که شاهد عرضه این پردازنده‌های جدید با آیفون 17 پرو و ​​آیفون 17 پرو م، باشیم.

Apple 2nm Qualcomm 3nm 4nm gamma0burst ndtv Apple Qualcomm

اعتبار ع،: gamma0burst

اسناد فاش شده همچنین تلاش های فعلی کوالکام را روشن می کند. این نشان می‌دهد که کوالکام در حال کار بر روی پلت‌فرم‌های ۳ و ۴ نانومتری برای تراشه‌های واقعیت توسعه‌یافته (XR) و واقعیت مجازی (VR) خود است، که می‌تواند به آنها برتری دهد تا ویژن پرو اپل و تراشه‌های M2 آن (۵ نانومتر) را در نظر داشته باشند.

با این حال، این به طور کامل به این م،ا نیست که کوالکام نسل دیگری را پس از آماده سازی سیلی، 2 نانومتری اپل عقب خواهد انداخت. یک گزارش قدیمی‌تر توسط Wccftech، اشاره می‌کند که کوالکام به طور فعال به دنبال نمونه‌هایی از سامسونگ و TSMC است تا استراتژی پلتفرم Snapdragon Gen 5 خود را کشف کند. پردازنده فعلی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 موجود در دستگاه‌هایی مانند OnePlus 12 از یک فرآیند 4 نانومتری استفاده می‌کند، در حالی که انتظار می‌رود کوالکام با نسل بعدی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4 برای پردازش 3 نانومتری تلاش کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بی،ه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای اطلاع از جزئیات آ،ین عرضه‌ها و اخبار سامسونگ، شیائومی، ریلمی، وان پ،، اوپو و سایر شرکت‌ها در کنگره جه، موبایل در بارسلون، از مرکز MWC 2024 ما دیدن کنید.

]
منبع: https://www.gadgets360.com/mobiles/news/apple-qualcomm-2nm-processor-soc-2025-ip،ne-17-pro-5149501#rss-gadgets-mobiles

کتاب شیمی مواد غذایی.