قانون پیشنهادی بریتانیا می‌تواند امنیت کاربران را در تمام جهان مختل کند

قانون پیشنهادی بریتانیا می‌تواند امنیت کاربران را در تمام جهان مختل کند

اپل می‌گوید تغییر قو،ن نظارتی در بریت،ا می‌تواند به ،ت این کشور قدرت بی‌سابقه اعطا کند تا به‌صورت مخفیانه حتی جلوی انتشار به‌روزرس،‌های امنیتی و حریم خصوصی در سایر کشورها را بگیرد. این شرکت هشدار داد که اگر این قو،ن جدید تصویب شود، نه فقط کاربران بریت،ایی، بلکه کاربران سراسر جهان تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

،ت بریت،ا در نظر دارد که «قانون اختیارات بازرسی» (IPA) را به‌روز کند و به و، کشور اجازه دهد تا به‌نحوی به سرویس‌های رمزنگاری‌شده دسترسی داشته باشد. از سوی دیگر، طبق این قو،ن و، کشور بریت،ا می‌تواند مانع از انتشار برخی به‌روزرس،‌ها شود و این امر جلوی انتشار آپدیت در کشورهای دیگر را هم گرفت.

بی،ه اپل علیه قانون پیشنهادی جدید بریت،ا

اپل در بی،ه‌ای دراینباره اعلام کرده است: «ما الان پیش از آن که کاربران حریم خصوصی و امنیتی را در معرض خطر قرار دهند، نگران نباشند، متمم‌های پیشنهادی برای اختیارات بازرسی (IPA) هستند. این تغییر عامل نفوذی بیش‌ازحد و بی‌سابقه از سوی ،ت خواهد بود و اگر اجرا شود، بریت،ا می‌تواند مخفیانه آسیب‌پذیری جدید برای کاربران را در سطح جه، بگذارد و مانع از ارائه آن‌ها به ما شود.»

بر اساس این متم‌های جدید، هر شرکتی که مخاطب را از طرف ،ت درخواست می‌کند، باید تغییر در نرم‌افزارها را تغییر دهد که ممکن است باعث محدودسازی دسترسی ،ت به این داده‌ها شود، به اطلاع مقامات بریت،ایی می‌رسد. مقامات ،تی این کشور می‌گویند با این قانون می‌گویند خطرات احتمالی علیه امنیت عمومی ازجمله در مق، با تروریسم و ​​سوء استفاده از کودکان را پیش‌بینی کنند.

یکی از بیانات ،ت در واکنش به این گزارش گفت: «همیشه به‌وضوح گفته‌ایم که حامی نوآوری‌های فناورانه و فناوری‌های ارتباطی خصوصی و ایمن ازجمله رمزنگاری سرتاسری هستیم، اما امنیت عمومی نباید فدای این چیزها شود.»

در چند وقت دیگر از گروه‌های حامی آزادی‌های مدنی نیز نسبت به این تغییر در قو،ن اعتراض کرده‌اند. آن‌ها باور دارند که با این تغییر، شرکت‌های خصوصی هم به بازوهای نظارتی ،ت تبدیل می‌شوند.

تغییر قانون IPA به‌زودی در مجلس اعیان بریت،ا مطرح می‌شود.

]
منبع: https://digiato.com/security/apple-warned-about-uk-proposed-ipa-change

فروش اقساطی خودرهای ام وی ام، شرایطی و تحویل فوری سپند خودرو | ebtekarkhodro. کتاب شیمی مواد غذایی.