دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 10 استراتژی جدید در سال 2022

هر چقدر تعداد انتشار دهنده‌های لینک یکی از صفحات وب سایتتون بیشتر باشه و با توجه به میزان اعتباری که دارن، می‌تونین برای کلمات کلیدی مهمتون رنک بالاتری دریافت کنین. با شبکه سازی با وب سایت‌ها و کانال های آنلاین دیگه، نوشتن پست‌های مهمان در وب سایت های دیگه و جلب توجه از خارج از وب سایت، می‌تونین به بک لینک های خوبی دست پیدا کنین که وضعیت وب سایتتون رو در SERP بهبود میده. سئو فرآیندیه که در اون به منظور دریافت رنک بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو، وب سایتتون رو بهینه می‌کنین. کانال‌هایی که میشه در اونها از سئو استفاده کرد شامل وب سایت‌ها، بلاگ‌ها و اینفوگرافیک‌ها میشه. با استفاده از دیجیتال مارکتینگ کاربر می‌تونه فقط با کلیک روی یک لینک یا ذخیره سازی یک بلاگ پست، در مسیر قیف فروش حرکت می‌کنه. ممکنه کاربر خیلی سریع خریدی انجام نده، اما ارتباطش رو با شما حفظ می‌کنه و این شانس رو پیدا می‌کنین تا تعامل بهتری با کاربر برقرار کنین.

برای مثال، شما می‌تونین کلمات کلیدی لانگ تیل مرتبط با محصول یا خدماتتون رو شناسایی کنین و با تولید محتوای با کیفیت، رنک بهتری در موتورهای جستجو به دست بیارین. موتورهای جستجو معمولا خیلی به بزرگی یا کوچکی برند اهمیت نمیدن و در عوض روی کیفیت محتوا و تناسب اون با نیاز مخاطب هدف تمرکز دارن. دیجیتال مارکتینگ امکان رصد کردن کمپین‌ها رو میسر می‌کنه و می‌تونین کانال‌هایی که نرخ بازگشت سرمایه مناسبی نداشتن رو خیلی سریع تر شناسایی کنین.

اینطوری خیلی راحت می‌تونین ببینین چند نفر از صفحه ای که بروشور در اون قرار گرفته بازدید و یا از طریق فرم مخصوص فایل بروشور رو دانلود کردن. علاوه بر این، با هر بار ثبت نام در فرم و دانلود بروشور، شما در واقع به یک سرنخ با کیفیت هم دسترسی پیدا کردین. با استفاده از این اطلاعات می‌تونین کانال‌های مارکتینگ رو اولویت بندی کنین. مثلا اگر فقط 10 درصد از ترافیک سایتتون از جستجوی ارگانیگ میاد، احتمالا باید روی سئو سرمایه گذاری بیشتری انجام بدین تاافزایش ترافیک وب سایترو شاهد باشین. مثلا، اگر برای یک کسب و کار کوچک با بودجه محدود کار می‌کنین، میتونین سرمایه گذاری روی شبکه اجتماعی، بلاگ نویسی یا سئو سرمایه گذاری کنین. در نهایت دیجیتال مارکتینگ این امکان رو به شما میده تا تحقیقات لازم برای شناسایی پرسونای خریدار رو انجام بدین و استراتژی بازاریابی خودتون رو طوری تدوین کنین تا احتمال خرید مشتریان بالقوه تون بیشتر بشه.

بازاریابی شبکه یا درصدی

PPC به شما کمک می‌کند مخاطبان هدف خود را شناسایی و تبلیغات خود را دقیقا به همین افراد نمایش دهید. یک تیم دیجیتال مارکتینگ به دنبال ایجاد اعتماد و افزایش آگاهی از طریق انتشار مطالب تبلیغاتی بوده و محتوای مرتبط با مخاطبان هدف بیزینس را تولید می‌کند. در این صورت می‌تواند افراد را به مشتریان جدید تبدیل کرده و مشتری‌های قبلی را نیز حفظ کند. دنیای بازاریابی دیجیتال ، آنقدر وسیع است که بی‌شک نیاز به متخصصین خاص خود را دارد و احتمالا شما هم با افرادی مواجه شده‌اید که مدام از اصطلاحات نامفهوم انگلیسی استفاده می‌کنند و خود را دیجیتال مارکترهای موفق و متخصص معرفی می‌کنند! بدِ ماجرا آنجایی خود را نشان می‌دهند که افسار کسب و کار دیجیتال خود را به دست این افراد بسپارید!

ایمیل مارکتینگ

نوع دیگری از محتوای حمایت شده می‌تواند یک پست وبلاگ یا مقاله باشد که برای برجسته کردن موضوع، خدمات یا نام تجاری نوشته شده است. برای استفاده بهتر از این کانال بازاریابی، لیستی از اتفاقات و روزهای مهم پیش رو بسازید و به مخاطبین خود پیشنهادهای شگفت‌انگیز بدهید. ایمیل همچنین توانایی پشتیبانی از سایر اهداف بازاریابی را دارد؛ بنابراین جای تعجب نیست که 73٪ از بازاریابان B2B می‌گویند که ایمیل ابزار اصلی آن‌ها برای ایجاد سرنخ و درآمد است.

  • اگرچه این گزینه ها هنوز هم وجود دارند، اما ظهور اینترنت منجر به تغییر در نحوه دسترسی شرکت ها به مشتریان شده است.
  • هر کدام از روش های گفته شده در بازاریابی دیجیتال را که انتخاب می کنید باید به خوبی تمامی جوانب را در نظر بگیرید.
  • مسئله‌ای که در مورد رسانه‌های آفلاین همچون تبلیغ در نشریات قابل محاسبه نیست و در مورد تبلیغات تلویزیونی نیز به شکل دقیق وجود ندارد.
  • مدرک دوره Digital Marketing مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد.
  • دنیای آنلاین به شما امکان می دهد بدون پرداخت هزینه مالی با افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی در تماس باشید.

در ادامه قصد داریم مراحلی را مرور کنیم که به شما کمک می‌کنند راحت‌تر وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شوید. این شیوه دیجیتال مارکتینگمثل یک آهنربا مخاطبین را به سوی سایت یا محصول شما جذب خواهد کرد. چرا که مخاطبان از طریق آن به صورت مرحله به مرحله در سایت شما پیشروی خواهند کرد.

استراتژی محتوا (Content Strategy)

زیرا تبلیغات شما نه در یک شهر و یک محل خاص بلکه در کل کشور به نمایش درخواهد آمد و افراد بیشتری تبلیغ را خواهند شرکت طراحی سایت سی یو وب دید. در حال حاظر در کشور خودمون بابت هر ثانیه از تبلیغات تلویزیونی میانگین ۱۹ تا ۳۰ میلیون تومن هزینه خواهد داشت که در مقایسه با صرف این اعداد نجومی کانال های دیجیتال مارکتینگ آنلاین شما حداقل ۱۰۰۰% بیشتر تاثیر گذار و نتیجه محور خواهید بود. دیجیتال مارکتینگ ،حتما شمام جزو اون دسته افرادی هستید که بارها و بارها این کلمه رو شنیدید ولی هنوز درک کامل از بازاریابی دیجیتالی ندارید پس قطعا این آموزش برای شماست. اما اگر تبلیغات پولی رو هم به این استراتژی اضافه کنین میتونین نتایج حتی بهتری رو در زمان کمتری شاهد باشین. در نهایت، اگر روی ترافیک ارگانیک، سئو و شبکه اجتماعی تمرکز کنین، در بلند مدت شانس موفقیت بالایی دارین. با ترکیب روش های پولی و رایگان میتونین پربازده ترین روش رو شناسایی کنین.

با این نوع محتوای حمایت شده، یک برند از یک اینفلوئنسر در صنعت خود حمایت می‌کند تا پست‌ها یا ویدیوهای مربوط به شرکت را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند. بازاریابی سنتی به تبلیغاتی شامل آگهی‌ها، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی، تبلیغات روزنامه‌ها و غیره می‌پردازد. در این روش هزینه‌های تبلیغاتی بسیار گران و گزاف هستند و چون نمی‌توان جامعه خاصی را هدف قرار داد، گاهی این هزینه‌ها هدر می‌روند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 10 استراتژی جدید در سال 2022
مضرات پارافین مایع برای پوست.