من خودم باتری آیفون را عوض کردم و این کار آسان بود. در اینجا کاری است که من انجام دادم.

iPhone 6 dismantled on a black surface

حتی اگر از خود اپل استفاده نکنید برنامه تعمیر خود را انجام دهید، به راحتی می تو،د باتری آیفون خود را در خانه تعویض کنید. با قطعات شخص ثالث مقرون به صرفه و ابزارهای مختلف برای ،ید، می تو،د آیفون خود را باز کنید و باتری قدیمی و فرسوده را تعویض کنید یا صفحه نمایش ش،ته را تعویض کنید، اغلب با هزینه کمتری نسبت به اینکه شرکتی این کار را برای شما انجام دهد.

این داستان بخشی از نقطه کانونی آیفون 2023، مجموعه اخبار، نکات و توصیه های CNET در مورد محبوب ترین محصول اپل.

من دقیقاً این کار را انجام دادم، باتری قدیمی یک آیفون 6 که به خوبی استفاده شده بود را تعویض کردم تا به آن جان تازه ای بدهم. من از پیدا ، گوشی در eBay با قیمت تنها 75 پوند (حدود 100 دلار یا 140 دلار استرالیا) در سال 2020 خوشحال بودم. این صرفه جویی بسیار زیادی نسبت به یک آیفون 15 پرو جدید است، اما باتری آنقدر قدیمی شده بود که نرم افزار مجبور شد به طور مصنوعی گاز بگیرد. عملکرد برای جلوگیری از خاموش شدن آن. به جای اینکه تلفن را کنار بگذارم و از ،یدار پشیمان شوم، تصمیم گرفتم یک باتری و ابزار جایگزین از iFixit ب،م و خودم باتری را تعویض کنم.

بیشتر بخو،د: بهترین گوشی برای سال 2024

کمی بیش از یک ساعت طول کشید، اما من توانستم با خیال راحت باتری را عوض کنم و آیفون 6 را دوباره به خوبی اجرا کنم. من در اینجا دستورالعمل های گام به گام ارائه نمی دهم — به iFixit بروید و اگر به دنبال این هستید یک کیت بردارید — اما می خواهم تجربه خود را شرح دهم، از جمله اینکه چقدر این روند آسان بوده است، و امیدوارم به برخی از آنها پاسخ دهم. در صورت نیاز به باتری جدید، ممکن است از سوالاتی که ممکن است داشته باشید.

اگر مدل جدیدتری دارید (آیفون 12 یا جدیدتر)، پس حتماً ابتدا گزینه‌های تعمیر جدید اپل را بررسی کرده و ببینید آیا می‌تو،د قطعاتی را مستقیماً از این شرکت جایگزین کنید یا خیر.

توجه داشته باشید که هر گونه تعمیر و نگهداری که روی دستگاه های خود انجام می دهید، کاملاً به عهده خودتان است.

1. چرا باید باتری آیفون را تعویض کنید؟

باتری‌ها با گذشت زمان قدیمی می‌شوند و با توجه به اینکه آیفون 6 تقریباً 10 سال پیش عرضه شد، جای تعجب نیست که آیفونی که من ،یدم در شرایط اولیه کار نمی‌کرد. یک بار، تلفن به طور غیرمنتظره ای در حین استفاده مجدداً راه اندازی شد و اخطاری با این مضمون ظاهر شد: “این آیفون دچار خاموشی غیرمنتظره ای شده است، زیرا باتری قادر به ارائه حدا،ر توان لازم نیست. مدیریت عملکرد برای کمک به جلوگیری از این اتفاق اعمال شده است. از نو.” حتی خود گوشی هم می‌دانست که باتری کاذب دارد.

به طور خلاصه، اگر تلفن دیگر نتواند با نیازهای برق کنار بیاید، عملکرد آن کاهش می یابد. گزینه ای برای خاموش ، throttling وجود دارد، اما این منجر به تصادفات مکرر می شود. هیچ‌کدام از این شرایط ایده‌آل نیستند، بنابراین جایگزینی باتری برای من راهی هوشمندانه به نظر می‌رسید، زیرا تلفن اصلی من نبود و من حاضر بودم ریسک کنم.

ip،ne-battery-replace-5 ip،ne-battery-replace-5

باز ، آیفون 6

اندرو هویل / CNET

2. هزینه تعویض باتری آیفون چقدر است؟

مشکل وضعیت من به طور خاص این بود که در وهله اول گوشی را به قدری کم ،یدم که صرف هزینه بیشتر برای سرویس تعویض باتری، بخشی از این پس انداز اولیه را خنثی کرد. هزینه سرویس تعویض اپل 49 پوند (49 دلار) است که بیش از نصف هزینه ای است که برای آیفون 6 ،یداری کردم. از آنجایی که در وسط قرنطینه ویروس کرونا بودم، وقتی این کار را انجام دادم، نتوانستم به فروشگاه اپل بروم تا آن را دریافت کنم و ارسال آن از طریق پست، کل هزینه را به حدود 56 پوند (حدود 75 دلار) می رساند. یا 105 دلار استرالیا).

با این حال، iFixit یک بسته جایگزین DIY را به قیمت 35 پوند (شامل هزینه پست به خانه من در اسکاتلند) می فروشد. قیمت آن در ایالات متحده 30 دلار است و هزینه حمل و نقل آن به حدود 38 دلار می رسد. این صرفه جویی زیادی نسبت به جایگزینی اپل ندارد، اما هر ذره ای کمک می کند. همچنین به این م،ی است که اگر بخواهید در آینده دوباره این کار را انجام دهید، همچنان ابزارهای مورد نیاز را خواهید داشت. تنها چیزی که برای ،ید دفعه بعد نیاز دارید باتری است.

3. کیت تعمیر باتری iFixit چیست؟

کیت iFixit با یک باتری جایگزین شخص ثالث همراه است نه از اپل، از آنجایی که اپل قطعات خود را به طور جداگانه برای گوشی های قدیمی تر از آیفون 12 نمی فروشد. همچنین تمام ابزارهای مورد نیاز برای باز ، گوشی و خارج ، باتری قدیمی را دارد. تنها چیزی که نیاز داشتم یک سشوار برای گرم ، و پاک ، ،ب بود.

4. آیا تعویض باتری گارانتی گوشی شما را باطل می کند؟

باز ، آیفون گارانتی را باطل می کند، اما اگر باتری شما به اندازه کافی قدیمی است که نیاز به تعویض داشته باشد، احتمالاً دوره گارانتی 12 ماهه شما تمام شده است.

ip،ne-battery-replace-2 ip،ne-battery-replace-2

بیرون کشیدن باتری قدیمی مشکل بود، و من همیشه مطمئن نبودم که این کار را با خیال راحت انجام دهم.

اندرو هویل / CNET

5. آیا تعویض باتری آیفون خود بی خطر است؟

پاسخ دادن به این یکی چندان ساده نیست. راهنمای iFixit دستورالعمل های بسیار دقیقی را در مورد مراحل مربوط به آن ارائه می دهد، اما چند نکته وجود داشت که من را عصبی کرد. یک مرحله شامل گرم ، پشت تلفن با سشوار بود تا ،ب نگهدارنده باتری قدیمی در جای خود باز شود.

به طور خاص، آن را به گرم ، آن را به “کمی بیش از حد گرم برای لمس راحت،” که به نظر من کمی مبهم است. به خصوص که آن بخش همچنین هشدار داده بود که “گرم شدن بیش از حد آیفون ممکن است باتری را مشتعل کند.” اما چقدر گرم خیلی گرم است؟ اگر بیش از حد گرم شود چه علائمی را می بینم؟ من نتوانستم این اطلاعات را پیدا کنم، و به همین دلیل مطمئن نبودم که چقدر ممکن است به گرم شدن بیش از حد آن نزدیک باشم.

مدت کوتاهی پس از آن، در حالی که سعی می کردم باتری قدیمی را بیرون بیاورم، به طور تصادفی به چیزی که به نظر می رسید سیاهی دور آن باتری پیچیده شده بود، پاره شدم. من کاملاً مطمئن بودم که خود باتری سوراخ نشده است – هیچ دود یا خش خش وجود ندارد – اما اگر دستورالعمل های “اضطراری” در دست داشتم در مورد اینکه اگر باتری مشتعل شد چه کار کنم. .

6. آیا می توانم باتری آیفون خود را خودم تعویض کنم؟

تا جایی که متوجه شدم می‌توانم، و در DIY بهترین نیستم. پیروی از دستورالعمل های iFixit آسان بود و فقط هفت پیچ داخلی برای جدا ، وجود داشت که به راحتی قابل تعویض بودند.

ip،ne-battery-replace-3 ip،ne-battery-replace-3

آیفون 6، باتری قدیمی برداشته شد و تمام آثار ،ب پاک شد.

اندرو هویل / CNET

یکی از مواردی که برای من گیج کننده بود این بود که دستورالعمل های وب سایت iFixit به نقطه ای ختم می شود که باتری قدیمی را جدا می کنید. تنها دستورالعمل در نتیجه گیری این بود که مراحل قبلی را به ترتیب مع، دنبال کنید. مسلماً این کار خیلی سخت نبود، اما در آن مرحله از راهنمایی های بیشتری قدرد، می کردم.

در این فرآیند با یک مشکل دیگر مواجه شدم: وقتی صفحه نمایش را برداشتم، محافظ صفحه را که در جای خود بود ش،تم. متوجه ،‌های خط مو شدم و نگران بودم که به خود نمایشگر آسیبی وارد کرده باشم، اما خوشبختانه آسیبی ندید.

ip،ne-battery-replace-7 ip،ne-battery-replace-7

این آیفون 6 با باتری جدید خود باید دوباره در سطح مطلوبی کار کند.

اندرو هویل / CNET

7. آیا ارزش تعویض باتری آیفون را دارد؟

بستگی به سن و ارزش گوشی شما دارد. اگر مانند من، یک آیفون دست دوم ارزان ،یده اید و فقط می خواهید آن را به سرعت برگرد،د، می تواند راهی عالی برای دمیدن زندگی جدید به فناوری قدیمی بدون صرف هزینه های گزاف باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که این تلفن اصلی من نخواهد بود و من آن را با پول خودم ،یده ام. برای من ریسک پایین بود. اگر اشتباه می کردم و گوشی را ،اب می کردم، مشکل بزرگی نبود. باید در نظر بگیرید که آیا واقعاً می تو،د بدون تلفن مدیریت کنید یا خیر و تحمل خود را برای سایر خطرات بسنجید.

اگر از دستگاه جدیدتری استفاده می‌کنید، مثلاً آیفون 14 یا 15، آن را مستقیماً به اپل می‌برم. صرفه‌جویی‌هایی که از انجام این کار به دست می‌آورید آنقدر زیاد نیست که هزینه احتمالی آسیب رساندن به تلفن با ارزش‌تر را توجیه کند.

این را نگاه کن: اپل تعمیرات DIY برای آیفون و مک را اعلام کرد

من بیش از 600 ع، با آیفون 15 پرو و ​​پرو م، گرفتم. به موارد دلخواه من نگاه کنید

دیدن همه ع، ها


]
منبع: https://www.cnet.com/tech/mobile/i-replaced-my-ip،ne-battery-myself-and-it-was-easy-heres-what-i-did/#ftag=CAD-01-10aai3d