دریچه خطی اسلوت دریچه هوای رفت چهار گوش سقفی تهویه فروش دمپر، موتور دمپر، دریچه و صداگیر هوا

دریچه خطی اسلوت دریچه هوای رفت چهار گوش سقفی تهویه فروش دمپر، موتور دمپر، دریچه و صداگیر هوا

همانطور که در طول این مطلب مطالعه نمودید؛ مولفه‌های متغیر بسیاری برای هر یک از انواع دریچه‌های خطی وجود داشته و تغییر هر کدام از آن در قیمت نهایی محصول تاثیرگذار دریچه اسلوت است. جهت پره‌ها، وضعیت ثبات تیغه‌ها، مدل دریچه، ابعاد، اندازه و متریال مصرفی در تولید از جمله موارد مهم و تعیین‌کننده در بیان قیمت هستند. از طرفی ثبات قیمتی در آلیاژهای فلزی وجود نداشته و این امر نیز دست بخش فروش تهویه سان جهت درج دقیق قیمتی را بسته است. با توجه به نام هر کدام از مدل‌های جهت‌دار دریچه هوای خطی تعداد سمت و سوی پرتاب باد مشخص بوده و بر اساس محل قرارگیری دریچه از آن استفاده خواهد شد. فناوری و علوم شیمی در سال‌های اخیر توانسته از پلاستیک ABS و PVC برای ساخت دریچه هوای خطی استفاده نماید.

  • این محصول با توجه به مکان نصب، به شکل یک طرف بسته، دو طرف بسته و حتی دو طرف باز قابل تولید می باشد.
  • این دریچه به سادگی قابل نصب بوده و سرعت بالای اجرا از دیگر مشخصه‌های بارز این دریچه می‌باشد.
  • در صورتی که عمق کافی در فضای پشت دریچه هوای خطی در نظر گرفته شود امکان فیلتر و دمپر هوا جهت کمک به پخش بهتر و سالم‌تر هوا به‌وجود خواهد آمد.
  • به طور مثال اگر بین دو فریم یک تیغه ی تقسیم کننده ی هوا به کار برده شود، که دریچه را به دو شیار ورود هوا تقسیم کند به آن دریچه دو اسلوت گفته خواهد شد.

خرچنگی یا بست نگهدارنده به صورت یک U با زاویه ای حدود 35 درجه می باشد که در پشت پلنیوم جهت فیکس کردن دریچه استفاده می گردد. مانند بسیاری از محصولات دیگر شرکت صنعتی رحمتی، قیمت دریچه اسلوت بستگی به عوامل مختلفی دارد. تعداد لاین های اسلوت که میتواند از 1 تا 8 باشد، قیمت روز مواد اولیه، تعداد سفارش و نوع رنگ بکار رفته از مهمترین فاکتور ها در تعیین قیمت دریچه خطی اسلوت محسوب میشود.

کانال فلکسیبل آلومینیومی

جهت افزایش قدرت پرتاب باد در مسیر مشخص امکان به‌کارگیری و نصب دمپر هوا در پشت دریچه هوا وجود دارد. برای نصب دمپر در پشت دریچه هوا خطی باید از مدل با قاب عمیق آن بهره برده تا فضای کافی برای قرارگیری دمپر هوا وجود داشته باشد. دریچه‌های هوای خطی در دو حالت کلی با پره ثابت یا تیغه متحرک تولید خواهند شد.

محل نصب:

قابلیت شست‌وشو، مقاومت بالا در برابر فرسایش، تنوع رنگ و وزن کم دریچه پلاستیکی هوا موجب شده تا در سال‌های اخیر عنوان رایج‌ترین دریچه هوای خطی را به خود اختصاص دهد. نصب دریچه در بخش پایانی و تغییر آن نیازمند تخصص زیادی نبوده؛ اما انجام روند کانال کشی سیستم هوارسانی و استفاده از بست یا پیچ مخصوص در امتداد مسیر امری مهم خواهد بود. همچنین عمل عایق‌کاری سیستم کانال هوا نیز نیازمند تجربه و تخصص بوده و بهتر است تمام این مراحل توسط افراد خبره و دوره دیده انجام شود. لازم به ذکر است که توجه به طول، عرض، تعداد شیار و ارتفاع نصب دریچه خطی از اصول و قواعد خاصی برخوردار بوده و افراد غیر متخصص نباید اقدام به نصب آن نمایند. این نوع دریچه خطی اسلوت در کنج دیوار و سقف های با شکل های ناهمگون قابل نصب می باشد. ریزش هوای دریچه بصورت تعدیل شده و نامحسوس به محیط انجام می پذیرد و در واقع خروج هوا از دریچه وابستگی مستقیم به پلنیوم باکسی که پشت دریچه اسلوت تعبیه شده دارد.

جهت اتصال بهتر دریچه و همچنین توزیع هوای یکنواخت از تمامی سطح دریچه خطی اسلوت می بایست ازپلنیوم باکساستاندارد مطابق دریچه استفاده شود. این مدل دریچه در انواع مختلف رنگ های پودری الکترو استاتیک تولید می گردد. جریان هوای تازه از طریق کانال هوا به پلنیوم باکس رسیده و دریچه اسلات با خاصیت مکش خود هوای محیط را به داخل پلنیوم باکس خواهند رساند. پس از ترکیب هوای تازه و محیط، آن را به‌صورت کاملا یک‌دست و مطبوع در فضای داخلی پخش خواهد نمود.