اتحادیه اروپا به محصولات تعمیر شده 12 ماه گارانتی بیشتر می‌کند

اتحادیه اروپا به محصولات تعمیر شده 12 ماه گارانتی بیشتر می‌کند

اتحادیه اروپا بر سر قانونی برای تقویت حق تعمیر به توافق رسیده است که فروشندگان را وادار می‌کند تا برای محصولاتی که در دوران گارانتی تعمیر شده‌اند، 12 ماه ضمانت بیشتری ارائه کنند. تولیدکنندگان همچنین باید قطعات یدکی محصولات خود را در بازار توزیع کنند و نمی‌توانند جلوی استفاده از قطعات دست دوم را بگیرند.

پارلمان اروپا در اقدامی مهم به نفع مقرراتی برای تقویت قانون حق اصلاح رأی داد. یکی از برجسته‌ترین مفاد این مقررات که توسط شورای اروپا تدوین شده است، این است که شرکت‌ها باید دوره ضمانت محصولات را که حین گارانتی تعمیر کرده‌اند، به‌مدت یک سال افزایش دهند. هر یک از اعضای اتحادیه اروپا می‌توانند این دوره را بیشتر همکار کنند. در حال حاضر، کالاها در قره سبز از گارانتی دوساله بهره می‌برند.

اتحادیه اروپا از قانون حق تعمیر را افزایش می دهد

این قانون می‌تواند تعمیر هرچه بیشتر گوشی‌ها یا گجت‌ها را انجام دهد و این اطمینان خاطر را به شما کمک کند که دستگاه‌های آن‌ها را برای مدت طول، تحت پوشش شرکت فروشنده قرار دهد.

افزون‌براین، تولیدکنندگان جزئیات جزئیات مربوط به قطعات یدکی خود را در وب‌سایت‌شان ارائه‌دهنده، و در این قطعات را با قیمت من، در اختیار تمام تعمیرکاران قرار می‌دهند. اروپا همچنین به شرکت‌ها اجازه نمی‌دهد که جلوی را از قطعات یدکی دست دوم یا چاپ‌شده با پرینترهای سه‌بعدی رای دهند. این موضوع به‌ویژه در مورد شرکت‌هایی مانند دیگری است که مدام را پیش‌تر روی تعمیر مستقل قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، این مقررات شرکت‌ها را وادار می‌کند تا تعمیرات را در زمان من، و (در صورتی که نیاز به ،ید دستگاه‌ها داشته باشند) با قیمت من، ارائه می‌دهند. در عین حال، مجدداً دوباره در دوره گارانتی انتخاب می‌کنند که می‌خواهند دستگاهشان تعمیر یا تعویض شوند.

با حرکت به سمت قو،ن حق تعمیر در انواع مختلف، برخی از شرکت‌ها هم داوطلبانه از چنین تغییراتی استقبال کرده‌اند. برای مثال، لنوو چند ماه پیش اعلام کرده بود که تا سال 2025، 80 درصد از محصولات این شرکت توسط کاربران قابل تعمیر خواهد بود.

]
منبع: https://digiato.com/mobile/eu-to-force-companies-give-12-more-months-of-warranty