اپل در خطر است؛ خطری که هویت کوپرتینویی ها را تهدید می کند

اپل در خطر است؛  خطری که هویت کوپرتینویی ها را تهدید می کند

اپل سال‌هاست که با آیفون‌هایش در بازار گوشی‌های هوشمند می‌درخشد. بااین‌حال، به اعتقاد و، دادگستری آمریکا، انحصارگرایی کوپرتینویی‌ها باعث محدودیت‌های زیادی می‌شود و اپل سیاست‌های تجاری خود را دستخوش تغییر کند. در همین راستا، یکی از مدیران سابق اپل می‌گوید که کوپرتینوی‌ها در یک جنگ بزرگ قرار دارند. جنگی که می‌تواند روح اصلی اپل را به خطر بیندازد.

در دیجیاتو خواندید که شکایت ،ت آمریکا از اپل به چه دلیل رخ داده است و چه عواقبی را در پی دارد. و، دادگستری آمریکا (DOJ) طرف اصلی این شکایت است. این ادعای ،تی می‌کند که سیاست‌های تجاری اپل، بازار گوشی‌های هوشمند و فعال آن‌ها را به خطر می‌اندازد و علاوه بر آن، محدودیت‌هایی را برای کاربر، که تعداد زیادی از کاربران گریبان‌گیر هستند، می‌شوند. بااین‌حال، اپل سال‌هاست که سیاست نسبتاً ثابتی دارد و این برند با همین سیاست از دیگران متمایز شده است. حالا این‌بار یکی از مدیران سابق اپل از شکایت DOJ از اپل انتقاد کرده است.

اپل با همین هویت شناخته شده: جاه‌ی و تمایز

شکایت از اپل

گزارش‌ها از صحبت‌های جدید مدیران ارشد سابق مارک اپل، «مایکل گارتنبرگ»، حکایت دارند. گارتنبرگ اظهار می‌کند که در نهایت ،ت آمریکا، جنگی تمام‌عیار علیه اپل است؛ اقدامی که هویت اصلی اپل را به خطر می‌اندازد:

«این نبرد برای روح و هویت اپل است. ،ت‌های سراسر جهان در جستجو هستند تا رشته‌هایی که DNA اصلی اپل را تشکیل می‌دهند، از هم باز کنند.»

به ادعای گارتنبرگ، کوپرتینویی‌ها همیشه کوشیده‌اند خود را به‌،وان برندی مشتری‌محور معرفی کنند. DOJ می‌گوید اپل صرفاً سهامدارانش را در اولویت می‌گذارد. گارتنبرگ زم، که در اپل به کار می رود نیز با چنین پرونده هایی در مورد انحصارگری اپل دست و پنجه نرم کرده است.

او پیش‌تر با «فیل‌،»، معاون سابق تیم‌های جه،، در این زمینه همکاری‌هایی را در برابر اظهارات مشابه علیه برنامه دفاعی انجام داده است. هر چند به نظر می‌رسد که حتی شی، هم تا حدودی رفتار انحصارگرایانه داشته است. از قضا، DOJ نامه شی، به «تیم کوک» در سال ۲۰۱۶ را به‌،وان مدرکی علیه اپلیکشن ارائه می‌کند که چنین مضمونی دارد:

«پیام‌رس، از iMesage به اندروید بیش‌از آن که سودمند باشد، به ما ضرر می‌رساند.»

آیا زمان تغییر فرا رسیده است؟

شکایت از اپل

کارمندان و مدیران جز چیزهایی هستند که و، دادگستری آمریکا دارد، به‌هیچ‌وجه اعتقادی به انحصارگرایی ندارد. از نظر کارشناسان، این برند به مشتری‌ها می‌دهد؛ اما موفقیت‌های کوپرتینویی‌ها باعث می‌شود تا دیگران به‌دنبال مامانت از پیشرفت آن‌ها باشند. کارمندان ادعا می‌کنند که سیاست‌های اپل هم برای مشتریان و هم برای شرکت‌های اپل کاملاً سودمند بوده است.

اپل خیلی وقت است که مورد انتقاد قرار می گیرد. این انتقادات حتی وارد مراجع رسمی هم شده و بسیاری از ،ت‌ها در تلاش برای تغییر سیاست‌های اپل هستند. پیش‌ازاین، اتحادیه اروپا، کوپرتینوی‌ها باید پورت USB-C را در سری‌های آیفون ۱۵ به‌کار بگیرند. این‌بار اما ،ت به و، دادگستری آمریکا رسیده است تا کوپرتینوی‌ها را به تغییرات اساسی وادار کنند.

سالهای سال است که اپل سیاست شناخته شده است؛ اما ظاهراً این سیاست‌ها کاربران را محدود کرده‌اند. نبود سایدلینگ و پورت ارتباطی قدیمی از مواردی بوده که اپلیکیشن آن‌ها را حل کرده است. بااین‌وجود، ظاهراً هنوز DOJ جستجو‌های اپل برای جلب رضایت دیگران را کافی نمی‌داند. شکایت و، دادگستری آمریکا به‌دلیل عملکرد اپ‌ها، اشکالات در پیام‌رس، و عدم سازگاری گجت‌های پوشیدنی شخص ثالت در گوشی‌های مطرح شده است.

]
منبع: https://digiato.com/tech/apple-is-in-a-fight-for-its-soul

کتاب شیمی مواد غذایی.