آزمایش اینترنتی ماهواره‌های مستقیم استارلینک با گلکسی S21 اولترا انجام شد

آزمایش اینترنتی ماهواره‌های مستقیم استارلینک با گلکسی S21 اولترا انجام شد

ایلان ماسک مستقیم، سیستم اسپیس ای، دیروز اعلام کرد که استارلینک با استفاده از یک گوشی معمولی سامسونگ به ماهواره و از اینترنت ماهواره‌ای استفاده می‌شود. حالا یک گزارش جدید نشان می دهد که این گوشی احتمالاً گل،ی S21 اولترا بوده است.

طبق توییت ایلان ماسک، سرویس ارتباط مستقیم ماهواره به موبایل استارلینک، حدا،ر سرعت دانلود 17 مگابیت‌برث،ه را ثبت کرده است. بررسی شماره سریال گوشی ذکر شده در اسکرین‌شات ماسک نشان می‌دهد که این گوشی احتمالاً نسخه نقره‌ای‌رنگ گل،ی S21 اولترا (با ظرفیت 128 گیگابایت) از اپراتور Verizon است. این دستگاه سخت‌افزار برای اتصال به ماهواره و ردوبدل‌، تماس و پیام از این طریق ندارد.

سرویس ماهواره‌های مستقیم روی موبایل چگونه کار می‌کند؟

در سرویس Direct to Cell اسپیس ای،، یک گوشی هوشمند برای اتصال به ماهواره‌های به سخت‌افزار خاصیت نیاز ندارد. بنابراین، حتی زم، که شبکه وجود ندارد، موبایل می‌تواند مستقیماً با ماهواره ارتباط برقرار کند یا پیام ارسال کند و دریافت کند. استارلینک درحال آزمایش چنین سرویسی است و احتمالاً افراد زیادی در ماه‌های آینده می‌توانند از آن استفاده کنند.

تست سرعت دانلود استارلینک روی گل،ی S21 اولترا

بااین‌حال، به‌دلیل نسبتاً پایین، چنین خدماتی احتمالاً در مواقع اضطراری یا زم، که شبکه تلفن همراه فقط در نزدیکی شما نباشد، قابل استفاده خواهد بود. البته ظاهراً شرکت‌های ماهواره‌ای باید با ارائه خدمات دهی تلفن همراه تا چنین خدماتی برای کاربران موبایل‌ها در دسترس قرار گیرند.

دستگاه‌هایی مانند آیفون 14 (یا جدیدتر) سخت‌افزار ویژه‌ای برای اتصال مستقیم به ماهواره‌ها دارند. ویژگی ماهواره‌ای ظاهراً برای سری گل،ی S24 نیز آزمایش شده بود، اما این خانواده قابل دریافت نشد. سامسونگ در گذشته گفته بود که قبل از ارائه این ویژگی، منتظر ا،یستم ارتباطات ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند خواهد ماند.


]
منبع: https://digiato.com/mobile/satellite-communication-،d-on-s21-ultra-p،ne

کتاب شیمی مواد غذایی.