۱۲ نکته استثنایی درباره کسب درآمد از گوگل ادسنس

جنس مونث یا مذکر: افراد فعال در دنیای مجازی یا مرد هستند یا زن؛ بنابراین، طبق همین قاعده میتوانید تبلیغات گوگلی خود را هدفمندتر به مخاطب نشان دهید. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ ایران هاست، برای راهنمایی شما در انتخاب پلان های تبلیغات گوگل ادوردز با شما همراه خواهند بود. ما واحد پولی اکانت گوگل ادز خودمان را دلار انتخاب میکنیم. حداقل میزان پرداخت بسته به کشورهای مختلف کم و بیش همان محدوده ۱۰۰ دلار است. حال که با مفهوم اولیه این دو سرویس آشنا شدیم بد نیست بدانید که بیشترین درآمد شرکت گوگل از طریق گوگل ادز و گرفتن تبلیغ از کسب و کارها و برندهای مختلف است.

در درجهٔ اول تبلیغات گوگل، برای به دست آوردن فروش بیشتر در یک بازهٔ زمانی کوتاه استفاده میشود و با توجه به تعداد وبسایتهایی که به محصولات گوگل متکی هستند، قابلیتهای هدفگذاری استثنایی را ارائه میدهد. اگر این کلمات به درستی انتخاب نشوند به راحتی میتوانند علاوه بر شکست کمپین شما هزینههای زیادی را روی دست شما بگذارند. بسیاری از عوامل میتوانند بر هزینه های تبلیغات ادوردز تجارت شما تأثیر بگذارند. برای مثال در صورتی که برای یک کلمه کلیدی خاص چندین سایت تبلیغات گوگل را فعال کرده باشند، رقابتی بین آنها برای نمایش تبلیغات این سایت ها در google ads شکل میگیرد. برای کسب درآمد از یوتیوب، لازم است که کانال خود را در یوتیوب ایجاد کنید و سپس به features کانال YouTube خود بروید و گزینه کسب درآمد (monetization) را فعال کنید.

درامد از گوگل ادز

به خاطر داشته باشید که ما فقط بر AdSense و بهینه سازی تبلیغات شما تمرکز خواهیم کرد و در مورد ساخت وب سایتی که ترافیک ایجاد می کند، بحث نمی کنیم. لطفاً توجه داشته باشید که آنها ممکن است در هر زمانی خط مشی های خودشان را تغییر دهند، و طبق شرایط و ضوابط اعلامی شان، مسئولیت بروز نگه داشتن و پایبندی به خط مشی های برنامه بر عهده خود وبمسترها است. در برخی موارد، هزینه هر کلیک (CPC) کلمات کلیدی در هر دسته ممکن است بیشتر از میانگین گروه باشد. این اطلاعات شامل کلمات کلیدی و ایدههای گروه تبلیغاتی، روند حجم جستجو (میانگین جستجوهای ماهانه)، آمارهای تاریخی، روند کلمات کلیدی، مسابقات و مناقصه است. از دیگر مزایای تبلیغات گوگل ادز این است که تبلیغات خود را به افراد مناسب، در مکان مناسب و در زمان مناسب نشان میدهید. گوگل از یک سیستم حراج تبلیغات استفاده می کند و تبلیغات را در سایت شما قرار می دهد.

پیادهسازی یک استراتژی سئو فرآیندی زمانبر است و محقق شدن صددرصدی اهداف در آن قابل تضمین نیست. رعایت اصول سئو، تعداد مخاطبین و تعداد مطالب تخصصی از شرایطی است که برای تایید شدن در گوگل ادسنس باید آنها را رعایت کنید. تبلیغ کنندگان لیستی از کلمات کلیدی را برای هدف گذاری انتخاب می کنند که این کلمات کلیدی عموما مربوط به پیشنهادات کاری آنها است، این عبارات شامل کلماتی است که مردم به احتمال زیاد هنگام جستجو برای محصول خود استفاده می کنند و صاحب سایتها بیشتر از بین همین موارد، کلمات لازم را انتخاب می کنند. به احتمال زیاد جواب این سوال بله است. گوگل ادز سرویس تبلیغاتی اصلی گوگل و تبلیغات منبع درآمد اصلی این شرکت است. این مورد به مدیران کمپینها در انتخاب کلمات کلیدی منفی مناسب یا حتی تغییر کلمات کلیدی اصلی و انتخاب کلمات کلیدی جایگزین و مناسب کمک میکند. در زیر این قسمت آدرس صفحه اصلی وبسایت نمایش داده میشود.

فضاهای تبلیغاتی خود را در دسترس قرار می دهید: شما با چسباندن کد تبلیغاتی در سایت خود، فضاهای تبلیغاتی خود را در دسترس قرار می دهید و انتخاب می کنید که کجا می خواهید تبلیغات نمایش داده شوند. بهطور مثال اگر شما بخواهید فروش یک برند یا مدل خاصی از مانتو زنانه را توسط تبلیغات ادوردز پر فروش کنید و کلمهی کلیدی شما مانتو زنانه و تطابق آن از نوع Broad Match باشد مطمئن باشید شما در این کمپین شکست خواهید خورد چون در جستجوی کلمات بیربط هم به کاربران نمایش داده خواهید شد و در نهایت فروشی حاصل نشده و کمپین شکست میخورد. شما اگر قصد بالا اوردن سایتتان را در گوگل داشته باشید می توانید با پرداخت هزینه یا همان تبلیغات کلیکی (تبلیغات گوگل ادز) سایت خود را به لینک اول برسانید اما در گوگل ادسنس، شما به گوگل اجازه می دهید که در سایت شما تبلیغات داشته باشد!

Ad rank هر تبلیغ گوگل ادز از ترکیب دو پارامترهزینه کلیک و نمره کیفیت محاسبه میشود. به عنوان مثال در رابطه با 2 رقیب با نمره کیفیت های برابر ، تبلیغی نمایشش پایدارتر خواهد بود که هزینه کلیک بیشتری برای کلیدواژه خود ست کرده باشد. ما در این مطلب سعی کردیم شما را با نحوه محاسبه هزینه و قیمت تبلیغات گوگل ادز آشنا کرده و در خصوص نحوه تصمیم گیری برای تعیین بودجه تبلیغات گوگل راهنمایی کنیم. در تاریخ ۲۴ جولای سال ۲۰۱۸ گوگل نام تجاری سیستم (تبلیغات گوگل) را از گوگل ادوردز به گوگل ادز تغییر دهد در پی این تغییر شاهد اتفاقات تازه ای در سیستم تبلیغاتی گوگل بودیم، یکی از آنها به وجود آمدن امکان استفاده از دامنههای ایرانی با پسوند .IR بودهاست، همچنین بهطور کلی پنل کاربری سیستم تبلیغات گوگل نیز ارتقا یافته و بسیار بهتر شد، با این وجود به دلیل افزایش قیمت دلار در ایران امکان استفاده عمومی از سیستم تبلیغات گوگل وجود ندارد.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

اگر یک وبسایت دارید که در آن محصول یا خدماتی را میفروشید، اگر میخواهید برای سایت خود ترافیک هدفمند ایجاد کنید و یا کمپینهای تبلیغاتی فوقالعاده تأثیرگذار داشته باشید تبلیغات در گوگل و انحصاراً گوگل ادوردز یکی از بهترین روشهایی است که در تبلیغات اینترنتی نحوه کار با گوگل ادز وجود دارد. وبسایت و کسب و کار شما توسط ابزار های روز دنیا بررسی می گردد و لیست بهترین کلمات کلیدی برای جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر آماده گردیده و در صورت تایید کارفرما داخل کمپین ادوردز قرار می گیرد. در داخل هر Add Group شما باید کلمات کلیدی قرار دهید که یک یا دو بخش آنها باهم یکسان باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را از کمپینهاِی خود بگیرید. بهترین پلتفرمها برای رسیدن به هدفتان (کسب درآمد از گوگل ادز)، وبلاگها، سایتهای خبری، فرومها و شبکههای اجتماعی است.

سایت گوگل ادز

۴- تبلیغات همپوشانی (Overlay ads): این فرمت ها تبلیغات تصویری یا متنی هستند که در ۲۰ درصد پایین ویدیو نشان داده شده اند و فقط برای مشاهده روی دسکتاپ است. فضایی که تبلیغات با جستجوی متنی کاربران به آنها نمایش داده میشود. اینجاست که بیشتر مشاغل اشتباه میکنند، آنها وقت نمیگذارند کمپینهایی بسازند که به طور خاص افراد مناسب را هدف قرار داده و جذب کنند. هر وقت بازدیدکنندگان از طریق محتوای تبلیغاتی نمایش داده شده در سایت شما وارد سایت تبلیغ دهنده می شوند، گوگل به ازای هر کلیک یک پورسانت مشخصی را به شما پرداخت می کند. اگر از AdSense یا همان شبکه نمایش گوگل استفاده می کنید، تبلیغات کسب و کار شما در نقاط منتخب در یک وب سایت به نمایش در می آید و دیده می شود. گوگل ادز و سئو رقیب یکدیگر نیستند بلکه به عنوان دو ابزار قدرتمند، سایت را در رسیدن به اهداف یاری میکنند؛ زمانی که میخواهید ترافیک سریعتری به سمت سایت روانه کنید، از google ads استفاده کنید و برای بهدست آوردن موفقیتهای بیشتر سایت خود نیز از فرایند سئو استفاده شود.

نحوه کار با گوگل ادز

هر کدام از آنها متناسب با نوع تبلیغ باید در قسمت مناسبی از سایت قرار گیرد. برای شروع می خواهیم با هم یک کمپین بسازیم. مخاطبان شما در سیستمهای مختلف مانند گوگل مپ در حال جستجو عبارتهای مختلف هستند و در همین زمان، یک آگهی از کسبوکار مورد نظر به آنها نشان داده میشود. علاوه بر ساخت اکانت گوگل ادسنس می توان اکانت گوگل ادز هم ساخت که در مقاله ای کوتاه ولی بسیار کاربردی مراحل ساخت اکانت گوگل ادز را آموزش داده ایم که می تواند بسیار مفید باشد. در جی ادوردز همیشه با کارشناسان با تجربه و حرفه ای گوگل ادوردز که خود مدرک معتبر تبلیغ گوگل ادوردز را دریافت نموده اند در ارتباط هستید و می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده نمایید. بحث هزینه در گوگل ادز بسیار مهم و حیاتی است و اگر اشتباهی در اکانت شما رخ دهد، ضرر زیادی را تجربه خواهید کرد، به خصوص وقتی که شما تجربه ای در هزینه تبلیغات گوگل ادز نداشته باشید.

گوگل به حدی بزرگ، وسیع و شناخته شده است که اصطلاح “Google” در دیکشنری وارد شده است و گوگل کردن اساس مفهوم جست و جو را به خودش سنجاق کرده است. AdSense با تطبیق تبلیغات با سایت شما بر اساس محتوا و بازدیدکنندگان کار می کند. در بخش قبل توضیح مختصری درباره این که گوگل ادز چگونه کار میکند دادیم و به تفضیل به انواع نحوه خرج شدن بودجه گوگل ادز، از جمله اصول اولیه تخصیص بودجه PPC، چگونگی خرج شدن بودجه روزانه، بخشبندی روزانه، هدفگذاری بر اساس موقعیت جغرافیایی و دستگاه مورد استفاده مخاطبان پرداختیم. شما به واسطه انواع روش های تبلیغاتی گوگل، می توانید کالا و یا خدماتتان را تبلیغ کنید. اما این امکان هم وجود دارد که حتی با وجود بودجه روزانه بالا، آگهی تبلیغاتی شما به دلایل مختلف (کم سرچ بودن کلمات کلیدی و …) به سقف بودجه روزانه نرسد و مثلا 150 هزار تومن از بودجه 500 هزار تومانی شما مصرف شود.

در بیشتر موارد، میتوانید چندین شبکه تبلیغاتی را در سایت خود بدون نقض شرایط خدمات اجرا کنید، اما قبل از انجام آن، باید قوانین هر شبکه را بخوانید. واجد شرایط شدن برای درآمدزایی در آن، آسان است، به این معنی که می توانید از وب سایت یا وبلاگ خود حتی زمانی که جدید است درآمد کسب کنید. گوگل ادسنس (به انگلیسی: Google AdSense) یک برنامه تبلیغاتی و یک ابزار رایگان ارائه شده توسط خود گوگل است که به شما امکان می دهد با ثبت نام در آن، تبلیغات متنی، تصویری و یا حتی ویدیویی را در وب سایت، وبلاگ یا ویدیوهای YouTube خود اجرا کنید و با کلیک بازدیدکنندگان بر روی آنها پول دریافت کنید. قسمت اول Campaign name هستش که باید یک اسم متناسب برای کمپین خودتان قرار دهید و کاملاً اختیاری است که اسم آنچه باشد.

ثبت نام در گوگل ادز

ما فرض را بر این میگیریم که شما اکانت گوگل ادوردز خودتان را ساختید و یا آن را خریداری کردید حالا میتوانید با لاگین به بخش ادوردز اولین کمپین خود را اجرا نمایید. پس از این که شما یکی از پلن های تبلیغاتی را خریداری نمودید، اکانت شما به میزان پلن خریداری شده شارژ می شود و از این لحظه هر کاربری که بر روی تبلیغ شما کلیک کند میزانی از شارژ شما کم می شود تا زمانی که اعتبار شما کامل استفاده شود. از این پس آمار تمام این تغییرات در این آپدیت به شما در قالب Insight ارائه میشود. پس از ایجاد هر تبلیغ در گوگل ادز میتوانید ارزیابی کلی ای را از کیفیت تبلیغ خود دریافت نمایید که راهنمایی بسیار خوبی برای بهینه کردن تبلیغات شما میباشد. در ۶۰ ثانیه یا کمتر ، AdWords Performance Grader یک حسابرسی کامل از حساب تبلیغات گوگل ادوردز شما انجام می دهد، با تحلیل این اپلیکیشن رایگان نقاطی که در آن پیشرفت ایجاد کرد را می توان شناسایی کرد و همچنین به برجسته کردن مناطق موفق در حساب شما و نحوه مقایسه آنها با معیارهای رقابتی برای تبلیغ کسب و کارتان کمک می کند و راه را برای شما شفاف و مشخص می کند.

تبلیغات گوگل ادز چیست

در باکس زیرین شما میتوانید کلمات کلیدی که مرتبط با حوزه کاری شما هستند را در این بخش به ۳ حالت Broad match، Phrase match، Exact match وارد نمایید. طبق مطالعات انجام شده مرتبط بودن تبلیغات به محتوای سایت ها و جذابیت داشتن ان برای کاربران آن سایت بیشتر مبنای این تصمیم گیری است. دریافت گزارش از وضعیت تبلیغات انجام شده در گوگل ادز یکی از امکانات جدیدی است که به تازگی در اپلیکیشن این برنامه اضافه شده است. مهم نیست این محتوا بر روی سایت، اپلیکیشن و یا یک محتوای ویدیویی در یوتیوب باشد. گوگل ادسنس یک برنامه تبلیغاتی خود گوگل است که وقتی تبلیغات در وب سایت، وبلاگ یا اپلیکیشن شما ظاهر می شود، به شما پول پرداخت می کند. اگر یک بازدیدکننده وب سایت روی یک تبلیغ کلیک کند یا آن را مشاهده کند، ناشر بخش خاصی از پیشنهاد تبلیغ دهنده را دریافت می کند و گوگل بقیه مبلغ را به عنوان کارمزد خود در نظر می گیرد.

همچنین در دوره ای مخصوص در مورد گوگل ادز و کسب درامد از گوگل ادسنس، آکادمی آغازینو توانسته آموزشی مرجع خدمت مخاطبان عزیز ارائه کند که باعث این دوره باعث افزایش درامد نجومی شده است! در ایران واسطه هایی هستند که با دریافت مبلغی این کار را برای شما انجام می دهند. همانطور که انتظار دارید ، مبلغی که مشتریان ما در PPC (قیمت تبلیغات کلیکی گوگل )هزینه می کنند بسیار متفاوت است. با برخی از راهکارها ، می توانید کمپین را شروع یا متوقف کنید، برخلاف تبلیغات سنتی که به صورت رندوم مخاطب را به دست می آورید، در گوگل ادوردز با قیمت مناسب می توانید به افراد مناسب برسید. در زمان ثبت نام از شما ادرس، کد پستی و شماره حساب بانکی خواسته میشود، دقت کنید که از سایت هایی که آدرس های مجازی را به فروش می رسانند جلوگیری و صرف نظر کنید، چون پس از ثبت نام شما باید یک نامه حاوی کد تاییدی به آدرس شما ارسال میشود.

امکان زمانبندی مشاهده تبلیغ برای کاربران برقرار خواهد بود. Google AdSense راهی برای ناشران فراهم می کند تا از محتوای آنلاین خود درآمد کسب کنند. در این صفحه میتوان دسترسی پروفایل Peyment را به شخص دیگری نیز ارایه داد تا بتواند از payment method های شما استفاده کند. در نهایت هر دو برای رشد کسبوکار شما نیاز است، چرا که این دو روش مکمل هم هستند و از طریق گزارشات گوگل میتوان رفتار کاربران را در دورههای زمانی متفاوت بررسی نمود. وجود کارشناسان متخصص و با تجربه گوگل ادوردز که دورههای آموزشی گوگل را گذراندهاند و موفق به کسب مدارک مربوطه از طرف گوگل شدهاند، موفقیت کمپین های مشتریان خود را تعهد خود میدانیم و همواره در تلاشیم تا بالاترین تعداد بازدید با کمترین هزینه را برای شما محقق سازیم.

سایت اصلی گوگل ادز