راهنمای خرید گوشی موبایل از ٣ تا ۵۰ میلیون تومان

شیائومی بالا،ه موفق به ،ب استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب تا عمق ۱.۵ متر و به‌مدت ۳۰ دقیقه برای نسل جدید پرچمدارانش شده است. قابلیت‌های جذاب دیگری مانند پشتیب، از فناوری شارژ سیمی ۶۷ وات و بی‌سیم ۵۰ واتی، اندروید ۱۳ با ۳ سال پشتیب، اساسی و طراحی خاص، شیائومی ۱۳ را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار پرچمداران تبدیل کرده‌اند.


سامسونگ گل،ی S23 مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی؛ ۴۴ میلیون تومان

راهنمای ،ید گوشی موبایل - گل،ی اس ۲۳ پ،

مشخصات سامسونگ گل،ی S23
نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢٣۴۰ پی،ل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتز
چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ سفارشی‌‌‌‌‌‌‌‌سازی شده
،یب رم و حافظه داخلی ۸/۱۲۸، ۸/۲۵۶ و ۸/۵۱۲ گیگابایت
سیستم عامل اندروید ١٣ با پوسته One UI 5
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی با ،زشگیر اپتیکال، ١٢ مگاپی،لی فوق‌عریض و تله‌فوتوی ١۰ مگاپی،لی با زوم ٣ برابر اپتیکال
دوربین سلفی ۱۲ مگاپی،لی
باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۲۵ وات / بی‌سیم ۱۵ وات
وزن ۱۶۸ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به حسگر تشخیص اثر‌انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک، اسپیکر استریو و پشتیب، 5G

دوربین عریض گل،ی M33 رزولوشن ۵۰ مگاپی،لی را داراست که در کل عملکردش خوبی را ارائه می‌دهد، اما احتمالا دوربین‌های فرعی در کنار دوربین سلفی ٨ مگاپی،لی تاثیر چندان مثبتی در تجربه عکاسی شما نخواهند داشت. جالب این‌که جک هدفون هم از این گوشی حذف نشده است.


شیائومی ردمی نوت 12S مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی؛ ۹.۲ میلیون تومان

راهنمای ،ید گوشی موبایل - ردمی نوت 12S

مشخصات شیائومی ردمی نوت ۱۲ اس
نمایشگر ۶.۴٣ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پی،ل و پشتیب، از نرخ رفرش ٩۰ هرتز
چیپست مدیاتک Helio G96
،یب رم و حافظه داخلی ۶/۶۴، ۶/۱۲۸ و ٨/٢۵۶ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ۱۳ با پوسته MIUI 14
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ١۰٨ مگاپی،لی در کنار فوق‌عریض ۸ مگاپی،لی و ماکروی ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۳۳ وات
وزن ۱۷۶ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به اسپیکر استریو، پورت میکرو اس‌دی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و حسگر تشخیص اثر‌انگشت

پوکو F5 پرو را می‌توان جایگزین شیائومی 12T پرو با دوربین معمولی دانست که در بازه قیمتی کم‌تر از ۲۵ میلیون تومان می‌تواند در حد و اندازه گوشی‌های پرچمدار عمل کند. مهم‌ترین ویژگی پوکو F5 پرو برخورداری از چیپ اسنپدراگون ۸ پ، نسل ۱ است که عملکرد کم‌نظیری را برای اجرای تمام اپ‌ها و بازی‌ها ارائه می‌دهد. ۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه پرسرعت از نوع UFS 3.1 نیز این چیپ را یاری می‌کنند.

،ت به یکی از جدیدترین محصولات اقتصادی سامسونگ ی،ی گل،ی A14 (بررسی دیجیاتو) می‌رسد. این گوشی ،یب متوازنی از تمام امکانات یک گوشی اندرویدی اقتصادی را در رده قیمتی خودش ارائه می‌کند. گل،ی A14 با دو مدل وارد بازار ایران شده که یکی از آنها چیپ مدیاتک هلیو G80 و دیگری چیپ اگزینوس ۸۵۰ دارد. اگرچه هر دو مدل عملکرد خوبی برای استفاده عمومی از خود نشان می‌دهند اما پیشنهاد ما مدل مجهز به چیپ مدیاتک است که می‌تواند بازی کال آو دوتی موبایل را با تنظیمات گرافیکی متوسط و بدون لگ اجرا کند. حضور ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، تجربه کاملا رو، از اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI Core 5 را در اختیار شما می‌گذارد. نمایشگر ۶.۶ اینچی PLS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی نیز یکی از نقاط قوت اصلی این گوشی محسوب می‌شود.

قلب تپنده گل،ی A04 چیپ اقتصادی مدیاتک هلیو P35 است که به‌راحتی استفاده عمومی و بازی‌های سبک را جواب می‌دهد. استفاده از ۴ گیگابایت حافظه رم در کنار ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی می‌تواند تجربه نسبتا رو، از اندروید ۱۲ و رابط کاربری سبک One UI Core 4.1 را در اختیار شما بگذارد. همچنین در صورت نیاز می‌تو،د ظرفیت حافظه داخلی این گوشی را با درگاه اختصاصی کارت حافظه microSD افزایش دهید.

گل،ی S23 (بررسی دیجیاتو) یکی از بهترین پرچمداران حال حاضر بازار ایران است و در بعضی موارد حتی گزینه بهتری نسبت به گل،ی S23 اولترا محسوب می‌شود. این گوشی به قوی‌ترین چیپ دنیای اندروید ی،ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مخصوص گل،ی و یکی از بهترین نمایشگرهای دنیای موبایل مجهز شده و شارژدهی بسیار بهتری نسبت به تمام پرچمداران بازار دارد.

نمایشگر ۶.۷۱ اینچی IPS LCD با رزولوشن اچ‌دی پ، و حدا،ر روشنایی ۵۰۰ نیتی در این رده قیمتی قابل قبول است، هرچند رزولوشن فول اچ‌دی می‌توانست ارزش ،ید این گوشی را بالاتر ببرد. با این حال دوربین اصلی ۵۰ مگاپی،لی با فو، خودکار یکی از مزایای ردمی 12C محسوب می‌شود. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیب، از شارژ سریع ۱۰ واتی نیز از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.


راهنمای ،ید گوشی موبایل تا ۶ میلیون تومان

دوربین اصلی ۵۰ مگاپی،لی گل،ی A14 کیفیتی فراتر از انتظار دارد و تجربه عکاسی شما با یک گوشی اقتصادی را متحول می‌کند. دوربین سلفی ۱۳ مگاپی،لی این گوشی نیز قابل قبول است اما دوربین اولتراواید ۵ مگاپی،لی و دوربین ماکرو ۲ مگاپی،لی نمی‌توانند تصاویر من،ی را ثبت کنند.

وقت آن رسیده که گل،ی S23 اولترا (بررسی دیجیاتو) جای پادشاه قبلی گوشی‌های سامسونگ در راهنمای ،ید دیجیاتو را بگیرد. کاهش قیمت این گوشی باعث شده تا ارزش ،ید آن بسیار بالا برود و در حال حاضر از بهترین گوشی‌های بازار باشد. بنابراین اگر مجموعه‌ای از بهترین‌ها را در دنیای اندروید می‌خواهید، باید به سراغ گل،ی S23 اولترا بروید.

دوربین اصلی ۶۴ مگاپی،لی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپی،لی تجربه لذت‌بخشی از عکاسی را برای شما فراهم می‌کنند. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی نیز نه‌تنها شارژدهی بسیار خوبی دارد بلکه با پشتیب، از شارژ سریع ۶۷ واتی طی کمتر از ۱ ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود.


شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پ، مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی؛ ۱۷ میلیون تومان

راهنمای ،ید گوشی موبایل - ردمی نوت ۱۲ پرو پ،

مشخصات شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پ،
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پی،ل با پشتیب، از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و قابلیت نمایش ۱ میلیارد رنگ
چیپست مدیاتک Dimensity 1080
،یب رم و حافظه داخلی ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ۱۲ با پوسته MIUI 13
دوربین اصلی ۳ گانه شامل دوربین عریض ۲۰۰ مگاپی،لی با ،زشگیر اپتیکال در کنار فوق‌عریض ۸ مگاپی،لی و ماکرو ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۱۲۰ وات
وزن ۲۰۸.۵ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به اسپیکر استریو، جک هدفون، حسگر تشخیص اثر‌انگشت و پشتیب، از 5G

پوکو X5 5G با توجه به کاهش قیمتی که داشته، به راهنمای ،ید موبایل دیجیاتو برای شهریور ۱۴۰۲ اضافه شده است. این گوشی از ویژگی‌های جذابی مانند ظرفیت بالای رم و حافظه داخلی و نمایشگر باکیفیت بهره می‌برد و در قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان، رقیب خاصی جز گل،ی A34 در بازار ایران ندارد.

یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی شیائومی که اخیرا ارزش ،ید بسیار بالایی پیدا کرده، پوکو M5 است. این میان‌رده اقتصادی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربر، با استفاده نه‌چندان حرفه‌ای محسوب می‌شود. پوکو M5 با استفاده از چیپ مدیاتک Helio G99 می‌تواند تمام کارهای روزمره شما را به سادگی انجام دهد و در کنار آن، بازی‌های محبوبی از جمله کال‌آو‌دوتی موبایل را با تنظیمات گرافیکی متوسط به اجرا در بیاورد. با توجه به قیمت من، ۶/١٢٨ گیگابایتی این گوشی، پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد ندارید هزینه زیادی کنید، حتما به سراغ همین مدل بروید. پوکو M5 با اندروید ١٢ و پوسته MIUI 13 پیش‌فرض به دست کاربران می‌رسد.

یکی دیگر از دستگاه‌های قابل ،یداری در بازه قیمتی کم‌تر از ۲۰ میلیون تومان، شیائومی ١٣ لایت نام دارد که قیمت آن طی چند ماه گذشته به‌طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است. این گوشی در کنار طراحی خاص، از ویژگی‌های جذابی نیز بهره می‌برد. شیائومی 13 لایت به نمایشگر ۶٨ میلیارد رنگ ۶.۵۵ اینچ تج، شده که به لطف رزولوشن +FHD، حدا،ر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی و نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی بهترین کیفیت را در این رده قیمتی ارائه می‌دهد. این میان‌رده شیائومی تنها ١٧١ گرم وزن دارد و کار ، با آن کاملا لذت‌بخش است. شیائومی استاندارد IP53 را برای مقاومت در برابر پاشش آب ،ب کرده؛ اما این برای رقابت با گل،ی A54 بهره‌مند از استاندارد IP67 کفایت نمی‌کند.

شیائومی پوکو X5 پرو (بررسی دیجیاتو) را می‌توان جایگزین پوکو X4 GT دانست که اگرچه قدرت سخت‌افزاری کمتری دارد اما در باقی موارد گزینه بهتری محسوب می‌شود. این گوشی از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ‌دی، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی، حدا،ر روشنایی ۹۰۰ نیتی، پشتیب، از نمایش یک میلیارد رنگ و قابلیت نمایش محتوای HDR بهره می‌برد تا جای هیچ گله و شکایتی باقی نگذارد.

در این بازه قیمتی راهنمای ،ید گوشی موبایل دیجیاتو بالا،ه می‌توان سراغ ،ید برخی گوشی‌های میان‌رده جذاب‌تر رفت. هر کدام از گوشی‌های موجود در این محدوده ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و این بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد که کدام گزینه را ترجیح می‌دهید.


شیائومی پوکو X5 5G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی؛ ۱۰.۵ میلیون تومان

راهنمای ،ید گوشی موبایل - پوکو ای، ۵

مشخصات شیائومی پوکو X5 5G
نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پی،ل و پشتیب، از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز
چیپست اسنپدراگون ۶۹۵
،یب رم و حافظه داخلی ١٢٨/۶ و ٨/٢۵۶ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ۱۲ با پوسته MIUI 13
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۴٨ مگاپی،لی در کنار فوق‌عریض ۸ مگاپی،لی و ماکروی ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۱۳ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۳۳ وات
وزن ۱۸۹ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به جک هدفون، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هدفون، حسگر تشخیص اثر‌انگشت و پشتیب، 5G

در راهنمای ،ید گوشی موبایل شهریور ۱۴۰۲ تنها می‌تو،م یک گزینه ارزشمند را در این بازه قیمتی به شما معرفی کنیم که با کاهش قیمت قابل توجه، ارزش ،ید بالایی پیدا کرده است.


سامسونگ گل،ی A24 مدل ۴/١٢٨ گیگابایتی؛ ۷ میلیون تومان

گل،ی A24

مشخصات سامسونگ گل،ی A24
نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢٣۴۰ پی،ل و نرخ رفرش ٩۰ هرتز
چیپست مدیاتک Helio G99
،یب رم و حافظه داخلی ۴/۱۲۸، ۶/۱۲۸ و ۸/۱۲۸ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ١٣ با پوسته 1.One UI Core 5
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی با ،زشگیر اپتیکال، ۵ مگاپی،لی فوق‌عریض و ماکروی ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۱۳ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۲۵ وات
وزن ۱۹۵ گرم
قابلیت‌های جانبی حسگر تشخیص اثر‌انگشت و درگاه کارت حافظه MicroSD

دوربین اصلی موتو E13 شامل سنسور ۱۳ مگاپی،لی با کیفیت نسبتا خوبی می‌شود که برای داشتن تجربه ابتدایی از عکاسی می‌تو،د از آن استفاده کنید. این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر-ساعتی قدرت می‌گیرد و از جمله سایر مشخصات آن می‌توان به نمایشگر ۶.۵۲ اینچی IPS LCD، وزن کم‌تر از ۱۸۰ گرم، جایگاه اختصاصی کارت حافظه MicroSD و دوربین سلفی ۵ مگاپی،لی اشاره کرد.


شیائومی ردمی A2 پ، مدل ۳/۶۴ گیگابایتی؛ ۳.۶ میلیون تومان

ردمی A2 پ،

مشخصات شیائومی ردمی A2 پ،
نمایشگر ۶.۵٢ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ٧٢۰ در ۱۶۰۰ پی،لی
چیپست مدیاتک Helio G36
،یب رم و حافظه داخلی ٢/٣٢، ٣/٣٢، ۳/۶۴ و ۴/۶۴ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ۱۲ یا ۱۳ نسخه Go با پوسته MIUI
دوربین اصلی دوگانه شامل دوربین عریض ٨ مگاپی،لی به‌همراه عمق‌سنج با رزولوشن QVGA
دوربین سلفی ۵ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۱۰ وات
وزن ۱۹۲ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون، حسگر تشخیص اثر‌انگشت و درگاه کارت حافظه MicroSD جداگانه

اگر بودجه‌تان محدود است و هم‌زمان قصد ،ید ارزان‌ترین گوشی با ارزش شیائومی را دارید، ردمی A2 پ، را پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی جایگزین نسل قبل ی،ی ردمی A1 پ، شده و ارزش ،ید بالاتری نسبت به مدل سال گذشته دارد، چون در سال ۲۰۲۳ میلادی معرفی شده و با اندروید ۱۲ یا ۱۳ به دست شما می‌رسد. بنابراین می‌تو،د تا مدت‌ها بدون دغدغه از گوشی خود استفاده کنید.

پیش از این در رده قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان می‌توانستیم گوشی‌های قدرتمند یا حتی قاتل پرچمدار را ببینیم اما اوضاع کاملا عوض شده است. با این حال همچنان در رده قیمتی کم‌تر از ١۰ میلیون تومان، گزینه‌های جذابی از سامسونگ و شیائومی حضور دارند.


شیائومی ردمی نوت ۱۲ 4G مدل ٨/۱۲۸ گیگابایتی؛ ٧.٧ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۲

مشخصات شیائومی ردمی نوت ۱۲
نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پی،ل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی
چیپست اسنپدراگون ۶۸۵
،یب رم و حافظه داخلی ۴/۱۲۸،۴/۶۴، ۶/۱۲۸ و ۸/۱۲۸ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ١٣ با پوسته MIUI 14
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی، ۸ مگاپی،لی فوق‌عریض و ماکروی ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۱۳ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۳۳ وات
وزن ۱۸۳.۵ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، حسگر تشخیص اثر‌انگشت و درگاه کارت حافظه MicroSD جداگانه

چیپ مدیاتک هلیو G99 در کنار ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی می‌توانند از عهده اجرای اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 برآیند. اوضاع وقتی بهتر می‌شود که نمایشگر سوپر امولد ۹۰ هرتزی با رزولوشن فول اچ‌دی و حدا،ر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی را نیز به این مجموعه اضافه کنیم. از همه مهم‌تر، پشتیب، نرم‌افزاری و امنیتی این گوشی بسیار بیشتر از رقبای هم‌قیمت است.

ریلمی Narzo 50 یکی از کامل‌ترین و جذاب‌ترین گوشی‌های زیر ۶ میلیون تومان در راهنمای ،ید گوشی موبایل این ماه دیجیاتو محسوب می‌شود. مدل ۴/١٢٨ گیگابایتی این گوشی که حدود ۵.۵ میلیون تومان قیمت دارد، می‌تواند نیاز بسیاری از کاربران را برطرف کند. نارزو ۵۰ از نمایشگر ۶.۶ اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پ، بهره می‌برد. این نمایشگر از نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی پشتیب، می‌کند که در چنین رده قیمتی بی‌همتاست و می‌تواند تجربه کاربری کم‌نقصی را ارائه دهد. بهره‌مندی از چیپ مدیاتک Helio G96 نیز منجر به ارائه عملکردی رضایت‌بخش توسط این گوشی می‌شود.

بهترین پرچمدار سامسونگ نیازی به معرفی ندارد. اگر می‌خواهید با گل،ی S23 اولترا بیشتر آشنا شوید می‌تو،د بررسی ویدیویی این گوشی را در دیجیاتو تماشا کنید. ویدیوی دوم نیز قابلیت‌های پیشرفته عکاسی و فیلم‌برداری این گوشی را نشان می‌دهد.


شیائومی 13 اولترا مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایتی؛ ۶۵ میلیون تومان

راهنمای ،ید گوشی موبایل - شیائومی 13 اولترا

مشخصات شیائومی 13 اولترا
نمایشگر ۷٣.۶ اینچی از نوع LTPO AMOLED با رزولوشن ١۴۰۰ در ٣٢۰۰ پی،لی و نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی
چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲
،یب رم و حافظه داخلی ١٢/٢۵۶، ۵١٢/١٢، ١۶/۵١٢ و ١۶/١۰٢۴ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ١٣ با پوسته MIUI 14
دوربین اصلی ۴ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی در کنار پریسکوپ تله فوتو ۵۰ مگاپی،لی با زوم اپتیکال ۵ برابر و تله فوتوی ۵۰ مگاپی،لی با زوم اپتیکال ۳.٢ برابر و ۵۰ مگاپی،لی فوق‌عریض + حسگر ToF
دوربین سلفی ٣٢ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ٩۰ وات / بی‌سیم ۵۰ وات
وزن ٢٢٧ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به حسگر تشخیص اثر‌انگشت زیر نمایشگر، اسپیکر استریو و پشتیب، 5G

شاید اگر چند سال پیش برای ،ید گوشی هوشمند سری به بازار می‌زدید در عرض چند ساعت بهترین گوشی را انتخاب و ،یداری می‌کردید، اما حالا انتخاب بسیار سخت‌تر شده و هر ماه چندین گوشی جدید وارد بازار می‌شوند و جای گوشی‌های قدیمی‌تر را می‌گیرند. در راهنمای ،ید گوشی موبایل به‌شکل ماهانه بهترین‌ها در رده‌های قیمتی متفاوت را معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین گوشی را انتخاب نمایید.

نمایشگر ۶.۵٨ اینچی IPS LCD پوکو M5 با حدا،ر روشنایی ۵۰۰ نیتی، رزولوشن +FHD و نرخ رفرش ٩۰ هرتزی یکی از با کیفیت‌ترین نمونه‌ها در بین گوشی‌های بین ۵ تا ۶ میلیون تومان است. میان‌رده اقتصادی شیائومی از دوربین اصلی با کیفیت ۵۰ مگاپی،لی بهره می‌برد. با این حال دوربین‌های ٢ مگاپی،لی ماکرو و تشخیص عمق آن تاثیری در تجربه شما نخواهند داشت. دوربین سلفی ۵ مگاپی،لی پوکو M5 نیز عملکرد چندان قابل‌قبولی ندارد. در دست گرفتن این گوشی با توجه به وزن ٢۰١ گرمی می‌تواند برای برخی کاربران در طول،‌مدت خسته‌کننده باشد.

اگر می‌خواهید تا ۵ میلیون تومان برای ،ید گوشی هزینه کنید، یک گزینه از برند شیائومی در این رده قیمتی حضور دارد و خبری از تنوع محصولات در بازه قیمتی مذکور نیست. در ادامه تنها گزینه موجود با بر،ب قیمتی بین ۴ تا ۵ میلیون تومان را به شما معرفی خواهیم کرد.


شیائومی ردمی 12C مدل ۴/۶۴ گیگابایتی؛ ۴.۵ میلیون تومان

مشخصات شیائومی ردمی 12C
نمایشگر ۶.۷۱ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ٧٢۰ در ۱۶۵۰ پی،لی
چیپست مدیاتک Helio G85
،یب رم و حافظه داخلی ٣/٣٢، ۳/۶۴، ۴/۶۴، ۴/۱۲۸ و ۶/١٢٨ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ۱۲ با پوسته MIUI 13
دوربین اصلی دوگانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی و عمق‌سنج QVGA
دوربین سلفی ۵ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۱۰ وات
وزن ۱۹۲ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون، حسگر تشخیص اثر‌انگشت و درگاه کارت حافظه MicroSD جداگانه

شاید تصور کنید که برای ،ید گوشی موبایل بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان گزینه‌های زیادی پیش رو دارید اما متأسفانه این‌گونه نیست و حتی در این رده قیمتی نیز شاهد حضور گوشی‌های قدیمی از شیائومی یا سامسونگ هستیم. در رده قیمتی بیشتر از ٣۰ میلیون تومان اما دستگاه‌های جذابی قابل ،یداری هستند. با معرفی جذاب‌ترین گوشی‌های بازار در راهنمای ،ید گوشی موبایل دیجیاتو همراه باشید.


شیائومی پوکو F5 پرو مدل ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی؛ ۲۵ میلیون تومان

راهنمای ،ید گوشی موبایل - پوکو اف ۵ پرو

مشخصات شیائومی پوکو F5 پرو
نمایشگر ۶.۶٧ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۴۰۰ در ۳۲۰۰ پی،لی، نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی و قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ
چیپست اسنپدراگون ۸ پ، نسل ۱
،یب رم و حافظه داخلی ٨/٢۵۶، ۱۲/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ۱۳ و پوسته MIUI 14
دوربین اصلی ۳ گانه شامل دوربین عریض ۶۴ مگاپی،لی با ،زشگیر اپتیکال در کنار فوق‌عریض ۸ مگاپی،لی و ماکرو ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپی،لی
باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۶۷ وات / بی‌سیم ۳۰ وات
وزن ۲۰۴ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به اسپیکر استریو، حسگر تشخیص اثر‌انگشت و پشتیب، از 5G

چیپ مدیاتک هلیو G96 در این رده قیمتی عملکرد خوبی دارد و در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی می‌تواند به‌راحتی اندروید ۱۳ و اپلیکیشن‌ها و بازی‌های نه‌چندان سنگین را اجرا کند. نمایشگر ۶.۴۳ اینچی امولد ۹۰ هرتزی با رزولوشن فول اچ‌دی و حدا،ر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی نیز دیگر ویژگی جالب توجه این گوشی است. ردمی نوت ۱۲ اس یکی از خوش‌دست‌ترین میان‌رده‌های بازار نیز محسوب می‌شود و فقط ۱۷۶ گرم وزن دارد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیب، از شارژ سریع ۳۳ واتی را نیز به این فهرست اضافه کنید.


راهنمای ،ید گوشی موبایل تا ١۵ میلیون تومان

موتورولا Moto E13 ارزان‌ترین گوشی راهنمای ،ید این ماه دیجیاتو محسوب می‌شود که بی‌شک از ارزش ،ید بسیار بالایی هم برخوردار است. مدل مجهز به رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی این گوشی ۳ میلیون تومان قیمت دارد. این نماینده ارزان‌قیمت موتورولا به چیپست نسبتا قدرتمند Unisoc T606 مجهز شده که در این رده قیمتی عملکرد رضایت‌بخشی را به‌نمایش می‌گذارد. موتو E13 با بهره‌مندی از اندروید ۱۳ پیش‌فرض نسخه Go، به‌،وان یکی از مدرن‌ترین گوشی‌های اقتصادی بازار قلمداد می‌شود.

ریلمی این گوشی را با اندروید ١١ پیش‌فرض روانه بازار کرده و احتمالا قرار نیست مانند رقبای سامسونگی به مدت طول، تحت پشتیب، قرار گیرد. بنابراین اگر پشتیب، نرم‌افزاری برایتان در اولویت است، پیشنهاد می‌کنیم سراغ این گوشی نروید. هرچند رابط کاربری RealmeUI در Narzo 50 نسبت به نسل‌های گذشته پخته‌تر شده است.

سامسونگ این گوشی را در دو نسخه با باتری ۵٠٠٠ یا ۶٠٠٠ میلی‌آمپر ساعتی عرضه کرده است. مدلی که از باتری کوچک‌تری استفاده می‌کند، در ایران به فروش می‌رسد و مدل دیگر به بازار هند اختصاص دارد. سامسونگ گل،ی M33 را به نمایشگر IPS LCD با نرخ رفرش ١٢٠ هرتزی تج، کرده است.

اصلی‌ترین معیاری که در راهنمای ،ید گوشی موبایل برای انتخاب گوشی‌ها در نظر گرفتیم نسبت «قیمت به کارایی» است. همچنین فقط مدل‌های رجیستر شده و با گارانتی اصلی معرفی شده‌اند. در مورد مشخصات سخت‌افزاری، تنها گوشی‌های با حداقل رم ۲ گیگابایت را انتخاب کرده‌ایم و مدل‌های لو،، با تولید محدود یا مدل‌هایی که در بازار به سختی یافت می‌شوند در این لیست جایی ندارند.

از دیگر ویژگی‌های گل،ی A34 می‌توان به دوربین اصلی باکیفیت ۴۸ مگاپی،لی مجهز به ،زشگیر اپتیکال، دوربین اولتراواید ۸ مگاپی،لی، دوربین ماکرو ۵ مگاپی،لی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپی،لی اشاره کرد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیب، از شارژ سریع ۲۵ واتی، بدنه مقاوم با گواهی IP67 و روکش محافظ گوریلا گلس ۵ نیز دیگر برتری‌های این گوشی هستند.


شیائومی پوکو X5 پرو 5G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی؛ ۱٣ میلیون تومان

راهنمای ،ید گوشی موبایل - پوکو ای، ۵ پرو

مشخصات شیائومی پوکو ای، ۵ پرو
نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پی،ل و پشتیب، از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز
چیپست اسنپدراگون ۷۷۸G
،یب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ۱۲ با پوسته MIUI 14
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ١۰٨ مگاپی،لی در کنار فوق‌عریض ۸ مگاپی،لی و ماکروی ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۶۷ وات
وزن ۱۸۱ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به اسپیکر استریو، جک هدفون، حسگر تشخیص اثر‌انگشت و پشتیب، 5G

دوربین اصلی ۵۰ مگاپی،لی این گوشی کیفیت مطلوبی دارد اما مهم‌تر از آن به ،زشگیر اپتیکال مجهز شده تا تجربه خوبی از عکاسی و فیلم‌برداری داشته باشید. با دوربین سلفی ۱۳ مگاپی،لی نیز می‌تو،د سلفی‌های باکیفیتی ثبت کنید. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیب، از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز ویژگی خوبیست که زیر سایه فقدان شارژر داخل جعبه، اهمیت خود را از دست می‌دهد.


راهنمای ،ید گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان

در راهنمای ،ید گوشی موبایل دیجیاتو برای شهریور ۱۴۰۲ و بازه قیمتی ۶ میلیون تومان گزینه‌های جذاب و قابل‌توجهی را برای شما در نظر گرفته‌ایم. این گوشی‌ها دستگاه‌های اقتصادی ارزشمندی هستند که در ا،ر بخش‌ها نیازهای شما را برطرف می‌کنند و حتی می‌تو،د بازی‌های نسبتا سنگین‌تر را با آن‌ها اجرا کنید.


سامسونگ گل،ی A14 مدل ۴/۶۴ گیگابایتی؛ ۵.۳ میلیون تومان

راهنمای ،ید گوشی موبایل دیجیاتو - گل،ی A14

مشخصات سامسونگ گل،ی A14
نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢۴۰٨ پی،ل
چیپست مدیاتک Helio G80
،یب رم و حافظه داخلی ۴/۶۴، ۴/۱۲۸ و ۶/١٢٨ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ١٣ با پوسته One UI Core 5
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی، ۵ مگاپی،لی فوق‌عریض و عمق‌سنج ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۱۳ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۱۵ وات
وزن ۲۰۱ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون، حسگر تشخیص اثر‌انگشت و درگاه کارت حافظه MicroSD جداگانه

سخت‌افزار این گوشی شامل چیپ میان‌رده قدرتمند اسنپدراگون 778G در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است که تا مدت‌ها جوابگوی نیاز شما خواهد بود. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپی،لی با سنسور بزرگ نیز دیگر ویژگی رقابتی پوکو X5 Pro است. پشتیب، از وای‌فای ۶ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیب، از شارژ فوق سریع ۶۷ واتی را نیز باید به این لیست اضافه کرد.


راهنمای ،ید گوشی موبایل تا ۲۰ میلیون تومان

این گوشی ارزشمند از نمایشگر سوپر امولد ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن فول اچ‌دی و حدا،ر روشنایی ۱۲۰۰ نیتی بهره می‌برد که در این رده قیمتی گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. چیپ اسنپدراگون ۶۹۵ با قدرت سخت‌افزاری قابل قبول، پشتیب، از شبکه 5G و مصرف انرژی پایین، در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی می‌توانند نیازهای عمومی و روزمره شما را در کنار اجرای بازی‌های معمول برآورده کند.

سامسونگ گل،ی A24 و ردمی نوت 12S جدیدترین میان‌رده‌های بازار ایران تا سقف ١۰ میلیون تومان هستند که هرکدام می‌توانند بسته به نیازهای شما، گزینه بهتری باشند.

بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان کدام است؟

قدرتمندترین عضو خانواده ردمی نوت ۱۲ ی،ی ردمی نوت ۱۲ پرو پ، گوشی پیشرفته‌ای محسوب می‌شود ولی مهم‌ترین ویژگی‌های آن را می‌توان در دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپی،لی و شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی خلاصه کرد. در حال حاضر دو مدل ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی در بازار ایران حضور دارند و به‌ترتیب با قیمت ۱٧ و ۲۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسند. طبیعیست که مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی آن ارزش ،ید بالاتری دارد.

در راهنمای ،ید گوشی موبایل دیجیاتو از معرفی گوشی‌های غیر هوشمند اجتناب کردیم و تنها به مدل‌‌هایی با دو سیستم عامل iOS و اندروید می‌پردازیم. طی چند ماه اخیر در راهنمای ،ید دیجیاتو به‌اجبار با آیفون‌ها خداحافظی کرده‌ایم، زیرا قیمت آیفون‌ها طی مدت اخیر افزایش قابل توجهی داشته و رجیستری آیفون‌های سری ١۴ و بعد از آن نیز در حال حاضر منتفی شده است. اگر قصد ،ید آیفون دارید، فعلا می‌تو،د بسته به نیاز خود یکی از مدل‌های آیفون ۱۳ در بازار را ،یداری کنید.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به دوربین اصلی ۵۰ مگاپی،لی مجهز به ،زشگیر اپتیکال، دوربین سلفی ۳۲ مگاپی،لی بسیار باکیفیت، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیب، از شارژ سریع ۲۵ واتی و طراحی زیبا و مینیمال اشاره کرد.


شیائومی 13 لایت 5G مدل ٨/٢۵۶ گیگابایتی؛ ۱۶ میلیون تومان

شیائومی 13 لایت

مشخصات شیائومی ۱۳ لایت
نمایشگر ۶.۵۵ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پی،ل با پشتیب، از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ
چیپست اسنپدراگون ۷ نسل ۱
،یب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ۱۲ با پوسته MIUI 14
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی در کنار فوق‌عریض ۸ مگاپی،لی و ماکروی ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۳۲ مگاپی،لی به همراه تشخیص عمق ۸ مگاپی،لی
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۶۷ وات
وزن ۱۷۱ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به حسگر تشخیص اثرانگشت و پشتیب، از 5G

ویژگی‌های دیگری همچون باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیب، از فناوری شارژ سریع ١٨ واتی، حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور و بلوتوث ۵.٣ روی این گوشی حضور دارند. پوکو M5 در سه رنگ مشکی، سبز و زرد به دست کاربران می‌رسد.


راهنمای ،ید گوشی موبایل تا ۷ میلیون تومان

مهم‌ترین برتری ردمی نوت ۱۲ 4G نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پ،، حدا،ر روشنایی ۱۲۰۰ نیت و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی است که آن را در رده بهترین میان‌رده‌های بازار قرار می‌دهد. چیپ اسنپدراگون ۶۸۵ در کنار ٨ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز اندروید ۱۳ را به روان‌ترین شکل ممکن اجرا می‌کنند.

نمایشگر ۶.۵٢ اینچی این گوشی از نوع IPS LCD با رزولوشن اچ‌دی و حدا،ر روشنایی ۴۰۰ نیت است که در این رده قیمتی قابل قبول است. از ،یب دوربین‌های این گوشی نمی‌توان انتظار بالایی داشت. دوربین اصلی ۸ مگاپی،لی و دوربین سلفی ۵ مگاپی،لی در ردمی A2 پ، تنها ابزارهای شما برای عکاسی هستند. با توجه به مشخصات سخت‌افزاری، می‌توان انتظار داشت که باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی بتواند ۲ روز شارژدهی داشته باشد. این گوشی به شارژ سریع ۱۰ واتی مجهز شده اما احتمالا برای شارژ کامل آن به حدود ۲.۵ الی ۳ ساعت زمان نیاز داشته باشید. به‌کارگیری حسگر اثر انگشت در این گوشی نیز به ارزش ،ید آن افزوده است.


سامسونگ گل،ی A04 مدل ۴/۶۴ گیگابایتی؛ ۴ میلیون تومان

گل،ی A04

مشخصات سامسونگ گل،ی A04
نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ٧٢۰ در ۱۶۰۰ پی،لی
چیپست مدیاتک Helio P35
،یب رم و حافظه داخلی ۳/۳۲، ۴/۳۲، ۴/۶۴، ۶/۶۴، ۴/۱۲۸ و ۸/۱۲۸ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ۱۲ با پوسته One UI Core 4.1
دوربین اصلی دوگانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی و عمق‌سنج ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۵ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۱۵ وات
وزن ۱۹۲ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه جداگانه کارت حافظه MicroSD

همانند ماه‌های گذشته در راهنمای ،ید گوشی موبایل، گوشی ارزشمند و کارآمدی در بازه قیمتی زیر سه میلیون تومان وجود ندارد. بنابراین حداقل قیمت گوشی‌هایی که در ادامه می‌بینید حدود ۳ میلیون تومان است. اگر دنبال گوشی‌هایی با قیمت کمتر هستید، شاید بهتر باشد سراغ گوشی‌های دست دوم بروید.


راهنمای ،ید گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان

همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین ویژگی این گوشی، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپی،لی با سنسور بزرگ ۱/۱.۴ اینچی و برخورداری از فو، خودکار PDAF و ،زشگیر اپتیکال است. بنابراین اگر عکاسی مهم‌ترین دلیل شما برای ،ید یک گوشی زیر ۲۰ میلیون تومان است، ردمی نوت ۱۲ پرو پ، یکی از بهترین گزینه‌هاست.

پوکو برای این گوشی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپی،لی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپی،لی استفاده کرده که کیفیت قابل قبولی دارند. دوربین اولتراواید ۸ مگاپی،لی و دوربین ۲ مگاپی،لی ماکرو احتمالا نقش چند، در تجربه عکاسی شما ایفا نخواهند کرد. باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و در سخت‌ترین شرایط، یک روز کامل همراه شما خواهد بود. شارژر سریع ۳۳ واتی نیز می‌تواند در کمتر از یک ساعت گوشی شما را به‌طور کامل شارژ کند.


سامسونگ گل،ی A34 مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی؛ ۱۱.۵ میلیون تومان

گل،ی A34

مشخصات سامسونگ گل،ی A34
نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢٣۴۰ پی،ل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتز
چیپست مدیاتک Dimensity 1080
،یب رم و حافظه داخلی ١٢٨/۶، ٨/١٢٨ و ٨/٢۵۶ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ١٣ با پوسته 1.One UI 5
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۴٨ مگاپی،لی با ،زشگیر اپتیکال، ٨ مگاپی،لی فوق‌عریض و ماکروی ۵ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۱۳ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۲۵ وات
وزن ۱۹۹ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به حسگر تشخیص اثر‌انگشت، اسپیکر استریو و درگاه کارت حافظه MicroSD

ردمی نوت ۱۲ پرو پ، با دوربین ۲۰۰ مگاپی،لی یکی از بهترین گزینه‌های بازار با قیمت حدود ۱۶ میلیون تومان است. اگر به سخت‌افزار قوی‌تری در بازه زیر ۲۰ میلیون تومان نیاز دارید، پوکو F5 می‌تواند گزینه بسیار بهتری برای شما باشد.

بهترین پرچمداران بازار کدامند؟

گل،ی A24 جدیدترین میان‌رده سامسونگ در بازار ایران است و چند هفته بیشتر از حضور آن در بازار نمی‌گذرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، قیمت این گوشی کاهش قابل توجهی پیدا کرده و در حال حاضر مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی آن به کم‌تر از ٧ میلیون تومان رسیده تا ارزش ،ید بیشتری پیدا کند.

بیشتر بخو،د:


منبع: https://digiato.com/tech/mobile-buyers-guide

افزایش قابل توجه قیمت‌ها سبب شده تا راهنمای ،ید گوشی موبایل این ماه دیجیاتو با گوشی‌هایی از قیمت حدود ٣ میلیون تومان به بالا آغاز شود. در این رده قیمتی نمی‌تو،د انتظار نمایشگر فول اچ‌دی یا دوربین باکیفیت داشته باشید، اما گزینه‌های زیر می‌توانند نقطه شروع خوبی برای ورود به دنیای اندروید باشند.


موتورولا Moto E13 مدل ۲/۶۴ گیگابایتی؛ ۳ میلیون تومان

راهنمای ،ید بهترین گوشی موبایل - موتو E13

مشخصات موتورولا Moto E13
نمایشگر ۶.۵٢ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ٧٢۰ در ۱۶۰۰ پی،لی
چیپست یونی، T606
،یب رم و حافظه داخلی ۲/۶۴ و ۴/۶۴ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ۱۳ نسخه Go
دوربین اصلی تکی ۱۳ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۵ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۱۰ وات
وزن ۱۷۹.۵ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه کارت حافظه MicroSD جداگانه

شیائومی 13 اولترا را می‌تواند پادشاه بی‌چون و چرای گوشی‌های موجود در بازار موبایل کشورمان دانست. این گوشی بهترین قابلیت‌های پرچمداران را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد. شیائومی 13 اولترا به‌لطف بهره‌مندی از اسنپدراگون 8 نسل 2 در کنار میزان زیاد حافظه داخلی و رم، بهترین عملکرد را در اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها دارد. این پرچمدار به نمایشگر ۶.٧٣ اینچی LTPO AMOLED با نرخ رفرش متغیر ١٢۰ هرتزی و حدا،ر روشنایی ٢۶۰۰ نیت مجهز شده تا یکی از بهترین نمایشگرهای دنیای موبایل را داشته باشد.

توجه داشته باشید که قیمت‌ها بر اساس میانگین بازار و به طور حدودی اعلام شده‌اند و ممکن است در طول یک ماه نوسان داشته باشند. در این مطلب همچنین به طور دقیق شما را راهنمایی می‌کنیم که از بین مدل‌های مختلف یک گوشی، کدام ظرفیت رم و حافظه داخلی به صرفه‌تر است. همچنین از پیشنهاد دادن گوشی‌هایی که مشخصات جذاب اما قیمت نامعقولی دارند خودداری کرده‌ایم. زیرا ارزش ،ید اولویت اصلی را در این راهنمای ،ید دارد.

خانواده شیائومی ردمی نوت ۱۲ همانند نسل گذشته مدل‌های بسیار متنوعی دارد و انتخاب بهترین گزینه بین آنها راهنمای ،ید جداگانه‌ای را می‌طلبد. با این حال ردمی نوت ۱۲ 4G در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌ها در رده قیمتی زیر ۸ میلیون تومان محسوب می‌شود. این گوشی چند ویژگی قابل توجه دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

عضو جدید خانواده پوکو ی،ی شیائومی پوکو F5 از ماه‌های قبل به‌شکل رسمی وارد بازار ایران شده و با کاهش قیمت ۵ میلیون توم،، به گزینه‌ای ارزشمند در بازه قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان بدل شده است.

نکته مهم در مورد راهنمای ،ید گوشی موبایل شهریور ١۴۰٢، افزایش قابل توجه قیمت بسیاری از گوشی‌های محبوب از برندهای شیائومی و سامسونگ است. در بعضی مدل‌ها مانند مانند گل،ی A54، این افزایش قیمت به چندین میلیون تومان هم رسیده است. همچنین بعضی از گوشی‌های محبوب بازار از جمله شیائومی 12T نیز در بازار کم‌یاب هستند. از طرف دیگر کاهش نسبی قیمت پرچمداران جدید سامسونگ، آنها را به گزینه‌های ارزشمندی در رده قیمتی خود بدل کرده است.

ظاهر شیائومی 13 لایت نسبت به سایر رقبا کاملا خاص و زیبا بوده اما امکان دارد طراحی آن به مذاق تمام کاربران خوش نیاید. استفاده از چیپ ۴ نانومتری اسنپدراگون ٧ نسل ١ به ،وان مغز متفکر این گوشی با همراهی ٨ گیگابایت رم و ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی انجام بی‌دغدغه بسیاری از کارها را میسر می‌سازد. دوربین اصلی ۵۰ مگاپی،لی شیائومی 13 لایت با سنسور سونی IMX766 عملکرد جذابی دارد. در کنار آن دوربین سلفی دوگانه ٨+٣٢ مگاپی،لی عملکرد بهتری را نسبت به سایر رقبا ارائه می‌دهد. هرچند دوربین ٨ مگاپی،لی فوق‌عریض و ٢ مگاپی،لی ماکروی این گوشی چندان جالب نیستند.

شیائومی ۱۳ ماه‌ها پس از معرفی، بالا،ه وارد بازار ایران شده و با توجه به بر،ب قیمتی آن که زیر ۴۰ میلیون تومان است، ارزش ،ید بسیار بالایی دارد. این دستگاه از چیپ قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قدرت می‌گیرد و می‌تو،د سنگین‌ترین بازی‌ها را هم با آن اجرا کنید. نمایشگر ۶.۳۶ اینچی شیائومی ۱۳ از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و حدا،ر روشنایی ۱۹۰۰ نیت هم بهره می‌برد تا یکی از بهترین گوشی‌های رده خود باشد. دوربین اصلی سه‌گانه ۱۰+۱۲+۵۰ مگاپی،لی این پرچمدار قدرتمند شیائومی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این سیستم دوربین مشخصاتی مانند ،زشگیر اپتیکال، زوم ۳.۲ برابری بدون افت کیفیت و فیلم‌برداری 8K را هم ارائه می‌دهد. در بخش دوربین سلفی هم شاهد به‌کارگیری سنسور ۳۲ مگاپی،لی هستیم.

گل،ی A34 (بررسی دیجیاتو) جانشینی شایسته برای گل،ی A33 5G محسوب می‌شود و حتی می‌تواند به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های رده قیمتی خود بدل گردد، به‌خصوص با توجه به این‌که نسبت به ماه‌های گذشته حدود ۳ میلیون تومان افت قیمت داشته است. بنابراین اگر قصد یک میان‌رده جدید و قدرتمند در بازه قیمتی زیر ۱۲ میلیون تومان را دارید که حداقل تا ۳ سال جوابگوی نیازهای شما باشد، گل،ی A34 یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود.

یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ تا ١۰ میلیون تومان، گل،ی M33 5G است. این گوشی از تراشه قدرتمند ا،ینوس 1280 بهره می‌برد که پیش‌تر در گل،ی A33 و گل،ی A53 شاهد به‌کارگیری آن بودیم. این گوشی از ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی در کنار ۶ یا ٨ گیگابایت رم بهره می‌برد، اما مدل ۶/١٢٨ گیگابایتی ارزش ،ید بالاتری دارد.

قلب تپنده این گوشی چیپ اقتصادی مدیاتک هلیو G36 است که در این رده قیمتی گزینه من،ی محسوب می‌شود. این چیپ می‌تواند نیاز شما برای استفاده عمومی، وب‌گردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و حتی اجرای بازی‌های ساده را برطرف کند. در حال حاضر مدل ۳/۶۴ گیگابایتی این گوشی در بازار ایران با قیمت حدود ۳.۶ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

دوربین اصلی ۶۴ مگاپی،لی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپی،لی ابزارهای اصلی شما برای عکاسی با این دوربین هستند، هرچند نباید انتظار دوربین گوشی‌های پرچمدار را از آنها داشته باشید. باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیب، از شارژ سریع ۶۷ واتی و همچنین پشتیب، از شارژ وایرلس سریع ۳۰ واتی از دیگر ویژگی‌های جالب پوکو F5 پرو هستند.


شیائومی ۱۳ مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی؛ ۳۷ میلیون تومان

راهنمای ،ید بهترین گوشی موبایل - شیائومی ١٣

مشخصات شیائومی 13
نمایشگر ۶.۳۶ ینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پی،ل و پشتیب، از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز
چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲
،یب رم و حافظه داخلی ۸/۱۲۸، ٨/٢۵۶، ۱۲/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایت
سیستم عامل اندروید ۱۳ و پوسته MIUI 14
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی با ،زشگیر اپتیکال، ١٢ مگاپی،لی فوق‌عریض و تله‌فوتوی ۱۰ مگاپی،لی با زوم اپتیکال ۳.۲ برابری
دوربین سلفی ۳۲ مگاپی،لی
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۶۷ وات
وزن ۱۸۵ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به اسپیکر استریو، پشتیب، از 5G و حسگر تشخیص اثر‌انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال

از مهم‌ترین ویژگی‌های پوکو F5 می‌توان به چیپ جدید و قدرتمند اسنپدراگون ۷ پ، نسل ۲ اشاره کرد که در کنار ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در حد پرچمداران سال گذشته عمل می‌کند و از عهده اجرای تمام اپ‌ها و نرم‌افزارها برمی‌آید. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد این گوشی با رزولوشن فول اچ‌دی، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و نمایش ۶۸ میلیارد رنگ کیفیت بسیار بالایی دارد.

گل،ی S23 اولترا بهترین گوشی تا سقف ۵۰ میلیون تومان است؛ اما اگر محدودیت هزینه ندارید، شیائومی 13 اولترا بهترین گزینه موجود در بازار ایران محسوب می‌شود.


گل،ی A54 به چیپ جدید سامسونگ ی،ی اگزینوس ۱۳۸۰ مجهز شده که عملکردی در سطح اسنپدراگون ۷۷۸ دارد اما بهینه‌تر عمل می‌کند. نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپر امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و حدا،ر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی برتری محسوسی نسبت به نسل قبلی دارد. این ،یب می‌تواند تجربه پرچمداران سامسونگ از اندروید ۱۳ و One UI 5.1 را در یک گوشی میان‌رده در اختیار شما بگذارد.

شیائومی ردمی نوت 12S نیز از جدیدترین گوشی‌های بازار ایران است که در رده قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان بالاترین ظرفیت رم و حافظه داخلی را در کنار دیگر ویژگی‌ها عرضه می‌کند. در ماه‌های گذشته قیمت این گوشی نیز حدود سه میلیون تومان کاهش پیدا کرده و به یکی از بهترین گزینه‌ها در این رده قیمتی تبدیل شده است. مهم‌ترین ویژگی این گوشی دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپی،لی با سنسور بزرگ و فو، خودکار است. دوربین سلفی ۱۶ مگاپی،لی و دوربین اولتراواید ۸ مگاپی،لی نیز عملکرد قابل قبولی دارند.

در راهنمای ،ید گوشی موبایل دیجیاتو اگر دوربین گوشی برایتان اولویت دارد یا دنبال قدرتمندترین گوشی‌های میان‌رده هستید، باید در این رده قیمت به دنبال بهترین‌‌ها بگردید. در حال حاضر دو گوشی جدید و ارزشمند در این رده قیمتی حضور دارند و هر دو از زیربرندهای شیائومی ی،ی ردمی و پوکو هستند.


سامسونگ گل،ی A54 مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی؛ ۱۵.۵ میلیون تومان

گل،ی A54

مشخصات سامسونگ گل،ی A54
نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢٣۴۰ پی،ل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتز
چیپست ا،ینوس ۱۳۸۰
،یب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸، ۶/۲۵۶ و ۸/۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل اندروید ۱۳ با پوسته One UI 5.1
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی با ،زشگیر اپتیکال، ١٢ مگاپی،لی فوق‌عریض و ماکروی ۵ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۳۲ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۲۵ وات
وزن ۲۰۲ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به حسگر تشخیص اثر‌انگشت، اسپیکر استریو و درگاه کارت حافظه MicroSD

با توجه‌ به‌ دو برابر شدن نرخ رجیستری گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، متاسفانه باز هم باید شاهد افزایش قیمت گوشی‌های رده‌بالا و پرچمدار در بازار کشورمان باشیم. با توجه به این قانون جدید، برخی گوشی‌های پرچمدار بازار طی ماه گذشته نه تنها کاهش قیمت نداشته‌اند، بلکه حالا افزایش قیمت قابل‌توجهی را تجربه می‌کنند. همین امر باعث شده تا بازار گوشی‌های پرچمدار از همیشه ،اد‌تر باشد.

شیائومی به جای استفاده از بلند،ای استریو در این گوشی، از بلندگوی تکی استفاده کرده که هرچند حجم و کیفیت صدای من،ی دارد؛ اما به پای اسپیکر استریوی به‌کار رفته در سایر رقبا نمی‌رسد. باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، پشتیب، از فناوری شارژ سریع ۶٧ واتی و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از دیگر مشخصات این میان‌رده شیائومی هستند.


شیائومی پوکو F5 مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی؛ ۱۷ میلیون تومان

راهنمای ،ید گوشی موبایل - پوکو اف ۵

مشخصات شیائومی پوکو F5
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پی،ل، پشتیب، از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ
چیپست اسنپدراگون ۷ پ، نسل ۲
،یب رم و حافظه داخلی ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ۱۳ و پوسته MIUI 14
دوربین اصلی ۳ گانه شامل دوربین عریض ۶۴ مگاپی،لی با ،زشگیر اپتیکال در کنار فوق‌عریض ۸ مگاپی،لی و ماکرو ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۶۷ وات
وزن ۱۸۱ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به اسپیکر استریو، جک هدفون، حسگر تشخیص اثر‌انگشت و پشتیب، از 5G

بهترین گوشی بازار تا ۳ میلیون تومان، موتو E13 نام دارد که ارزش ،ید آن بسیار با،ت و ،ید آن را پیشنهاد می‌کنیم.

برترین گوشی تا ۵ میلیون تومان کدام مدل است؟

ردمی نوت ۱۲ پرو پ، با چیپ مدیاتک دیمنسیتی ۱۰۸۰ و ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به‌راحتی تمام نیازهای شما برای استفاده عمومی و گیمینگ را برآورده می‌کند. این گوشی به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی اولد ۱۲۰ هرتزی با پشتیب، از نمایش یک میلیارد رنگ و دالبی ویژن مجهز شده و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. شارژر فوق سریع ۱۲۰ واتی داخل جعبه این گوشی نیز می‌تواند در کمتر از ۲۰ دقیقه گوشی را فول شارژ کند.


راهنمای ،ید گوشی موبایل بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به دوربین اصلی ۵۰ مگاپی،لی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپی،لی اشاره کرد که عملکرد خوبی در این رده قیمتی دارند. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیب، از شارژ سریع ۳۳ واتی و حضور شارژر داخل جعبه نیز از دیگر ویژگی‌های رقابتی این گوشی هستند. هم‌اکنون مدل‌های ١٢٨ گیگابایتی ردمی نوت ١٢ با ۴/۶/٨ گیگابایت رم در دسترس هستند اما بر،ب قیمتی آن‌ها نزدیک به یکدیگر است؛ در نهایت اما مدل ۸/١٢۸ گیگابایتی را برای ،ید پیشنهاد می‌کنیم که نوید عملکردی بهتر را می‌دهد.


گل،ی M33 مدل ۶/١٢٨ گیگابایتی؛ ٨ میلیون تومان

راهنمای ،ید گوشی موبایل - گل،ی M33

مشخصات سامسونگ گل،ی M33
نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢۴۰٨ پی،ل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتز
چیپست ا،ینوس ۱۲۸۰
،یب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸ و ۸/۱۲۸ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ١٢ با پوسته One UI Core 4.1
دوربین اصلی ۴ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی، ۵ مگاپی،لی فوق‌عریض، عمق‌سنج ٢ مگاپی،لی و ماکروی ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۸ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نسخه جه، / ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نسخه هند
فناوری شارژ سیمی ۲۵ وات
وزن ١٩٨ گرم نسخه جه، / ٢١۵ گرم نسخه هند
قابلیت‌های جانبی حسگر تشخیص اثر‌انگشت و درگاه کارت حافظه MicroSD

ریلمی در این گوشی از دوربین اصلی سه‌گانه با ،یب سنسورهای ٢+٢+۵۰ مگاپی،لی استفاده کرده که کیفیت نسبتا من،ی دارد. حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پشتیب، از فناوری شارژ سریع ٣٣ واتی از سایر مشخصه‌های جذاب Narzo 50 هستند.


شیائومی پوکو M5 مدل ۶/١٢٨ گیگابایتی؛ ۵.۹ میلیون تومان

راهنمای ،ید گوشی موبایل - پوکو M5

مشخصات شیائومی پوکو M5
نمایشگر ۶.۵٨ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢۴۰٨ پی،لی و پشتیب، نرخ رفرش ٩۰ هرتزی
چیپست مدیاتک Helio G99
،یب رم و حافظه داخلی ۴/۶۴، ۴/۱۲۸ و ۶/١٢٨ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ۱۲ با پوسته MIUI 13
دوربین اصلی ۳ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی در کنار دو دوربین ماکرو و تشخیص عمق ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۵ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۳۳ وات
وزن ۲۰۱ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون، حسگر تشخیص اثر‌انگشت و درگاه کارت حافظه MicroSD

شیائومی ردمی 12C و گل،ی A14 به‌لطف برخورداری از مشخصات فنی جذاب و کاهش قیمت چشمگیر، با ارزش‌ترین گوشی‌های هوشمند تا حدود ۵ میلیون تومان هستند.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟

پرچمدار شیائومی در بخش دوربین‌ها هم با قدرت ظاهر شده و از ۴ دوربین ۵۰ مگاپی،لی بهره می‌برد که تمام آن‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. سایر مشخصات این گوشی از جمله طراحی جذاب، پشتیب، از شارژ سریع ٩۰ واتی و استاندارد IP68 نیز آن را به اصلی‌ترین رقیب گل،ی S23 اولترا در بازار ایران تبدیل کرده‌اند. شیائومی 13 اولترا هنوز به صورت عمده وارد بازار ایران نشده و در حال حاضر فروشگاه‌های کمی موجودی آن را در اختیار دارند.


سوالات متداول کاربران در مورد بهترین گوشی‌های بازار

بهترین گوشی تا ٣ میلیون تومان کدام است؟

نمایشگر ۶.۵ اینچی PLS LCD با رزولوشن اچ‌دی گزینه من،ی برای استفاده روزمره است و وزن ۱۸۸ گرمی گوشی نیز در محدوده قابل قبول قرار می‌گیرد. از دوربین اصلی ۵۰ مگاپی،لی و دوربین سلفی ۵ مگاپی،لی این گوشی نمی‌توان انتظار عکاسی حرفه‌ای داشت. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند تا ۲ روز شارژدهی داشته باشد.


راهنمای ،ید گوشی موبایل تا ۵ میلیون تومان

اگر برای ،ید گوشی موبایل نیاز به راهنمایی‌های بیشتر دارید سوالاتتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

چیپ مدیاتک دیمنسیتی ۱۰۸۰ در کنار ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ،یب قدرتمندی برای استفاده عمومی و حتی اجرای بازی‌های مختلف هستند. نمایشگر ۶.۶ اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول اچ‌دی، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و حدا،ر روشنایی ۱۰۰۰ نیت نیز تمام نیاز شما برای تماشای محتوا را برآورده می‌کند.

،ت به بهترین میان‌رده سامسونگ در سال ۲۰۲۳ میلادی ی،ی گل،ی A54 (بررسی دیجیاتو) می‌رسد که می‌تواند موفقیت نسل‌های گذشته را ادامه دهد. این گوشی در رده قیمتی خود نقص ملموسی ندارد و پشتیب، چند ساله سامسونگ نیز ارزش ،ید آن را به سطح تازه‌ای می‌رساند. هرچند قیمت این گوشی به‌طرز قابل‌توجهی افزایش یافته و گل،ی A34 می‌تواند انتخاب مقرون به‌صرفه‌تری باشد.

گل،ی A04 ارزان‌ترین گوشی سامسونگ در شرایط کنونی بازار است که ارزش ،ید خوبی دارد. این گوشی اواسط پاییز سال گذشته معرفی شد تا نماینده این شرکت کره‌ای در بازار گوشی‌های کاملا اقتصادی باشد. بنابراین اگر به محصولات سامسونگ علاقه دارید اما نمی‌خواهید هزینه زیادی برای ،ید گوشی بپردازید، گل،ی A04 بهترین گزینه برای شماست.

تنها نقطه‌ضعف گل،ی اس ۲۳ نسبت به مدل اولترا به بحث عکاسی و فیلم‌برداری، شارژدهی باتری و فقدان قلم اس‌پن برمی‌گردد. اگر هم به دستگاهی مشابه گل،ی S23 اولترا نیاز دارید که از قلم S-Pen نیز بهره‌مند باشد، می‌تو،د به سراغ گل،ی اس ٢٢ اولترا بروید؛ با این حال می‌تو،د با صرف چند میلیون تومان بیشتر، گل،ی اس ۲۳ اولترا را تهیه کنید. در ادامه می‌تو،د بررسی گل،ی اس ۲۳ و اس ۲۳ پ، را در دیجیاتو تماشا کنید:


گل،ی S23 اولترا مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایت؛‌ ۵۰ میلیون تومان

راهنمای ،ید گوشی موبایل - گل،ی S23 اولترا

مشخصات سامسونگ گل،ی S23 الترا
نمایشگر ٨.۶ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ١۴۴۰ در ٣۰٨٨ پی،ل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتز
چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ سفارشی‌‌‌‌‌‌‌‌سازی شده
،یب رم و حافظه داخلی ٨/٢۵۶، ١٢/٢۵۶، ١٢/۵١٢ و ١٢/١٠٢۴ گیگابایت
سیستم عامل اندروید ١٣ با پوسته One UI 5
دوربین اصلی ۴ گانه شامل دوربین عریض ۲۰۰ مگاپی،لی در کنار پریسکوپ تله فوتو ۱۰ مگاپی،لی با زوم اپتیکال ۱۰ برابر و تله فوتوی ۱۰ مگاپی،لی با زوم اپتیکال ۳ برابر و ۱۲ مگاپی،لی فوق‌عریض
دوربین سلفی ۱۲ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۴۵ وات / بی‌سیم ۱۵ وات
وزن ۲۳۴ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به حسگر تشخیص اثر‌انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک، اسپیکر استریو و پشتیب، 5G

شیائومی ردمی 12C از جدیدترین گوشی‌های اقتصادی شیائومی است که به‌تازگی وارد بازار کشور شده و از سخت‌افزار نسبتا قدرتمند و دوربین اصلی باکیفیت بهره می‌برد. چیپ به‌کار رفته در این گوشی ی،ی مدیاتک هلیو G85 عملکرد بسیار خوبی برای استفاده روزمره و حتی اجرای بازی‌های نه‌چندان سنگین دارد. در کنار آن ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی می‌تواند به‌راحتی تمام انتظارات شما از یک گوشی اقتصادی را برآورده کند.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیب، از شارژ سریع ۱۵ واتی نیز دیگر ویژگی خوب این گوشی است اما متأسفانه شارژر داخل جعبه وجود ندارد و باید برای ،یدن آن مبلغ نسبتا زیادی را هزینه کنید. در حال حاضر سه مدل گل،ی A14 با ۴/۶ گیگابایت رم و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در بازار ایران وجود دارند اما تنها مدل پایه ی،ی ۴/۶۴ گیگابایتی آن ارزش ،ید بالایی دارد.


ریلمی Narzo 50 مدل ۴/١٢٨ گیگابایتی؛ ۵.۵ میلیون تومان

راهنمای ،ید گوشی موبایل - ریلمی نارزو ۵۰

مشخصات ریلمی Narzo 50
نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢۴۱۲ پی،ل و پشتیب، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
چیپست مدیاتک Helio G96
،یب رم و حافظه داخلی ۴/۶۴، ۴/۱۲۸ و ۶/١٢٨ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ١۱ با پوسته RealmeUI 2,0
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی و دو دوربین ماکرو و عمق‌سنج ۲ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۳۳ وات
وزن ۱۹۴ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون، حسگر تشخیص اثر‌انگشت و درگاه کارت حافظه MicroSD جداگانه