اپل در میان کاهش فروش، رقابت هواوی و شیائومی، تخفیف‌های کمیاب آیفون 15 را در چین ارائه می‌کند.

Apple Offers Rare iPhone 15 Discounts in China Amid Slow Sales, Competition From Huawei, Xiaomi

اپل در بحبوحه فشار رقابتی فزاینده در بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان، تخفیف های نادری را بر روی مدل های آیفون خود در چین ارائه می کند و قیمت های ،ده فروشی را تا 500 یوان (70 دلار یا تقریباً 5800 روپیه) کاهش می دهد.

وب سایت چینی خود روز دوشنبه نشان داد که غول فناوری ایالات متحده قیمت برخی از مدل های آیفون را 5 درصد کاهش داده است. این تبلیغات با زمان محدود، که به ،وان رویداد سال نو قمری نامگذاری شده است، از 18 ژانویه تا 21 ژانویه در آستانه تعطیلات در اواسط فوریه ادامه خواهد داشت.

فروش جدیدترین گوشی های سری آیفون 15 اپل به مراتب بدتر از مدل های قبلی در چین بوده است.

رقبای داخلی مانند Huawei Technologies و Xiaomi مدل‌های رقابتی را ارائه می‌کنند، در حالی که منابع گفته‌اند برخی شرکت‌ها و ادارات ،تی استفاده کارکنان از دستگاه‌های اپل را محدود کرده‌اند – منع، کننده محدودیت‌های ،ت ایالات متحده برای برنامه‌های چینی به دلایل امنیتی است.

تحلیلگران Jefferies در یادداشت مشتری گفتند که فروش آیفون های چینی در هفته اول سال 2024 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش یافته است که در کل سال 2023 3 درصد کاهش یافته است. تحلیلگران انتظار دارند که چشم انداز رقابتی امسال سخت تر شود.

اپل در سال‌های اخیر قیمت جدید آیفون‌های خود را کاهش نداده است. این کاهش قیمت‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که با افزایش ن، قیمت‌های سری آیفون 15 در ماه سپتامبر، بازار را شگفت‌زده کرد.

پلتفرم‌های ،ید آنلاین از جمله Pinduoduo از ابتدای سال تاکنون قیمت آیفون 15 و آیفون 15 پرو را تا 16 درصد کاهش داده‌اند.

نیکول پنگ، معاون ارشد شرکت تحقیقات بازار C،ys، گفت که این تخفیف ها تعجب آور نبودند زیرا اپل تحت فشار برای افزایش فروش در سطح جه، و به ویژه در چین، در بحبوحه تشدید رقابت و عدم تمایل روزافزون طرفداران اپل به ارتقا است.

پنگ گفت: واضح است که هوآوی در حال بازگشت است.

C،ys انتظار دارد که فروش اپل در سال جاری در سراسر جهان ثابت بماند و در عین حال در چین کاهش جزئی داشته باشد.

اپل به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

© تامسون رویترز 2024


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آ،ین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پاد،ت Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در S،ify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پاد،ت های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بی،ه اخلاقی ما مراجعه کنید.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics در Gadgets 360 را در مرکز CES 2024 ما مشاهده کنید.

]
منبع: https://www.gadgets360.com/mobiles/news/ip،ne-15-discount-،a-compe،ion-huawei-ziaomi-apple-4867469#rss-gadgets-mobiles