از محافظ نمایشگر Liquid UV استفاده نکند

از محافظ نمایشگر Liquid UV استفاده نکند

ردمی، برند شی زیرمجموعه، به کاربران خود هشدار می دهند که از محافظ نمایشگر «یو وی مایعات»مایع UV) برای گوشی خود استفاده نکنند. این محافظ‌ها، به‌ویژه برای دستگاه‌هایی که نمایشگر منحنی دارند، به گزینه‌های محبوب تبدیل می‌شوند، اما خطرات استفاده از آن‌ها را برجسته کرده است.

به گفته ردمی،ب مایعی که در این محافظ‌های حساس استفاده می‌شود، می‌تواند به ،مت‌هایی مانند دکمه‌ها، پورت شارژ و فزون‌های بلندگو نفوذ کند و به طور ناگه، بالقوه باعث مشکلاتی ازجمله راه‌اندازی مجدد غیرمنتظره دستگاه، عملکرد نادرست‌ها و حتی آسیب رساندن به بدنه گوشی شود.

استفاده از این محافظ گارانتی ردمی را باطل می کند

نکته مهم این است که از این نوع محافظ ها استفاده شود گارانتی دستگاه را باطل کند. بااین‌وجود، هزینه تعمیر از آسیب مرتبط با نصب این محافظ، برای خود کاربر خواهد بود. ردمی همچنین به کاربران پیشنهاد می‌دهد که از محافظ‌های سنتی مانند فیلم‌های الکترواستاتیک استفاده کنند.

اپل نیز به‌تازگی دستورالعمل‌هایی را برای هنگام قرار گرفتن‌نفوظ‌ها در معرض مایعات صادر کرده بود. این شرکت به کاربران خود پیشنهاد کرده بود که گوشی آیفون خیس خود را به اشتباه درون کیسه برنج قرار دهد. کوپرتینویی‌ها ادعا می‌کنند که انجام این کار باعث می‌شود ذرات کوچک برنج به آیفون شما آسیب ببیند.

در عوض، اگر در ابتدا کابل یا لوازم جانبی را به آیفون وصل کنید، آن را از گوشی جدا کنید و تا زم، که گوشی کاملاً خشک نشده باشد، آن را به کابل برق وصل کنید. در مرحله بعد از گوشی را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که کانکتور و منافذ اسپیکر را پایین بیاورید و سپس به آرامی به ضربه بزنید تا روی آن ضربه بزنید. سپس آیفون را در یک محیط خشک با کمی جریان هوا قرار دهید. پس از حداقل 30 دقیقه، کابل لایتنینگ یا USB-C را به گوشی وصل کنید.


]
منبع: https://digiato.com/mobile/redmi-warns-liquid-uv-screen-protectors-could-damage-your-p،ne-and-void-warranty