اولین خودروی الکتریکی شیائومی اینجاست و شگفت انگیز به نظر می رسد

img-2380

شیائومی اولین خودروی الکتریکی خود را در کنگره جه، موبایل در بارسلون به نمایش گذاشت. SU7، همانطور که شناخته شده است، اوا، سال گذشته در چین معرفی شد، اما امروز اولین ظاهر فیزیکی آن است.

SU7 یک هیولایی براق و اسپرت است که با رنگ آبی چشم نواز پیچیده شده است. این خودرو به ،وان یک “سدان پرفورمنس” توصیف می شود و دارای چهار در و یک پیشرانه کاملاً الکتریکی است. شیائومی می‌گوید از موتورهای الکتریکی سفارشی خود این شرکت استفاده می‌کند و سرعت 0 تا 60 مایل در ساعت را تنها در 2.78 ث،ه ارائه می‌کند.

img-2357 img-2357

اندرو لان،ون/CNET

ظاهراً SU7 یک باتری 101 کیلووات ساعتی نیز خواهد داشت که قادر به ارائه بیش از 497 مایل برد است – مقدار قابل توجهی بیشتر از ا،ر خودروهای الکتریکی موجود در حال حاضر. شارژ سریع نیز خواهد بود و شیائومی می‌گوید تنها با ۱۵ دقیقه شارژر سریع، مسافت ۳۱۷ مایلی را در م،ن بازمی‌گرداند. اما این شرکت همچنین می‌گوید پلتفرمی که SU7 روی آن ساخته شده است از نظر تئوری می‌تواند باتری‌های 150 کیلووات ساعتی را در خود جای دهد که مسافتی عظیم بیش از 700 مایل را فراهم می‌کند. انتظار نداشته باشید که حداقل برای چندین سال این نوع ارقام را ببینید.

img-2350 img-2350

اندرو لان،ون/CNET

در اطراف خودرو انواع حسگرهای رادار و لیدار وجود دارد که امکان رانندگی خودکار را فراهم می کند، در حالی که کابین دارای صفحه نمایش 16 اینچی اطلاعات سرگرمی، نمایشگر هدآپ برای راننده و “داشبورد چرخان” 7.1 اینچی است.

من فکر می‌کنم این خودرو عالی به نظر می‌رسد، با ظاهری شیک و اسپرت که یادآور پورشه تایکان الکتریکی است. مشخصات خودرو – به خصوص برد و سرعت شارژ – نیز قابل توجه است.

img-2405 img-2405

اندرو لان،ون/CNET

شیائومی هنوز اعلام نکرده است که این خودرو چه زم، برای ،ید در دسترس خواهد بود یا چقدر هزینه دارد، اما گفته می شود که قصد دارد به یکی از پنج شرکت برتر خودروسازی جهان تبدیل شود. این بدان م،است که امکان ،ید این خودرو در خارج از چین وجود دارد. اینکه چقدر هزینه خواهد داشت باید مشخص شود، اما انتظار نداشته باشید که ارزان شود.


]
منبع: https://www.cnet.com/roads،w/news/xiaomis-first-electric-car-is-here-and-it-looks-amazing/#ftag=CAD-01-10aai3d