شیر گیوتینی توضيحات بهترين قيمت خريد پارسا صنعت شگرف | کسری ساران

شیرهای گیوتینی به شیرهایی گفته می شود که دارای یک تیغه عمودی در وسط شیر می باشند و به صورت تدریجی باز یا بسته می شوند. شیرهای گیوتینی دارای بدنه ای از جنس چدن ،فولاد،استیل می باشند و تیغه این شیرها به صورت معمول از جنس استیل ضد زنگ می باشد . از این شیرها در صنایع کاغذ سازی ،صنایع غذایی،سیمان و آب و فاضلاب میتوان بهره برد. شیرهای گیوتینی در سایزهای 5 سانتی متری تا 50 سانتی متری تولید و عرضه می گردند.

شیرهای توپی و سماوری

سیلندرهای پنوماتیک از نوع AIRTEC می باشند و یا طبق سفارش خریدار آماده می شوند. در طی فرآیند اتوماسیون شیر گیوتین، یک محرک بر روی شیر نصب می شود که امکان باز و بسته شدن خودکار شیر را فراهم می کند. بنابراین به دلیل ایجاد این نوع عملکرد، می توان از شیر گیوتین حتی برای کنترل سیالات جامد یا گل مانند استفاده کرد. معمولا اکچویتور پنوماتیک به همراه شیرگیوتینی با یک سلونوئید ولو 2-5 تک بوبین و سلونوئید 5-2 دو بوبین و سلونوئیدولو 3-5 مونتاژ می شود که با دریافت سینگال الکتریکی و با نیروی پنوماتیک و با دستور PLC مجرابند را حرکت می دهد. شیر گیوتینی پنوماتیک استیل و شیر گیوتینی پنوماتیک چدنی از انواع پرکاربرد در صنعت بوده و در خطوط صنعتی مختلف نظیر صنایع غذایی و دارویی و کاغذ سازی کاربرد وسیعی دارند. در سیستم اتوماسیون از شیر گیوتینی پنوماتیک برای حذف اپراتور از اکچویتور پنوماتیک استفاده می شود.

شیر گیوتینی توضيحات بهترين قيمت خريد پارسا صنعت شگرف | کسری ساران

شیر دروازه‌ ای چدنی ، گیت ولو چدنی ، شیر فلكه کشویی چدنیهمانطور که از نام این نوع از گیت&n.. شیر دروازه‌ ای کربن استیل،گیت ولو کربن استیل،شیر فلكه کشویی کربن استیلهمانطور که از نام این نوع از&n.. سیت و سیت رینگ این شیر با توجه به نوع سیال و فشار و میزان حرارت می‌تواند در جنس‌های مختلف استیل و لاستیک و تفلون و برنز تولید و مونتاژ شود.

مکانیزم آب بندی شیر گیوتینی

شافت یا همان استم از جنس استیل و یا فولاد تولید می شود که رزوه های آن را در فرآیندهایی در برابر سایش و فشار مقاوم سازی می کنند. سیت و سیت رینگ در شیر چاقویی یا شیر گیوتینی براساس نوع سیال و فشار و میزان حرارت در جنس های مختلف استیل و لاستیک و تفلون و برنز انتخاب می گردد. این شیر دارای ساختمانی دو تکه است که در قسمت تماس با فلنچ ها ضخامت بیشتری را شاهد هستیم و همین امر باعث تقویت طرفین و مقاومت بیشتر شیر شده است. بدنه شیر چاقویی با روش ریخته گری از جنس های فولاد و چدن و استیل و آلومینیوم تولید می شوند.

  • بنابراین به دلیل ایجاد این نوع عملکرد، می توان از شیر گیوتین حتی برای کنترل سیالات جامد یا گل مانند استفاده کرد.
  • زمان باز و بسته شدن شیر با عملگرهای دستی نسبت به عملگرهای پنوماتیک و برقی طولانی تر است.
  • یک مدل از گیت ولو که در فرآیند های صنعتی کاربرد فروانی دارد به شیر شیرآلات صنعتی رشت گیوتینی معروف است.
  • در برخی صنایع مانند پتروشیمی، پالایشگاه ها و صنایع نیروگاهی مسئله خوردگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سیالاتی که ویسکوزیته بالایی دارند اغلب بسیار خورنده هستند و این می تواند باعث خوردگی و فرسودگی شیرها در اثر تماس با این سیالات شود. در حالی که به دلیل ساختار شیر گیوتینی، این شیر مشکلی برای کار با این نوع سیالات ندارد. شیر گیوتینی استیل به طور ايده‌آل جهت كار با جريان هاي لجني و سيالاتي كه مقادير زيادي ذرات جامد حل شده دارند (رسوب) استفاده مي‌گردد.

شیر فلکه کشویی برنجی دی ان