بهترین مدل گوشی های سامسونگ سری A |📱 بهمن ماه 1402

بهترین مدل گوشی های سامسونگ سری A |📱 بهمن ماه 1402

گوشی‌های سری گل،ی A سامسونگ چند سالیست که از محبوب‌ترین گوشی‌های میان‌رده بازار هستند. این خانواده از گوشی‌های سامسونگ در رده‌های مختلفی ارائه شده‌اند و کاربران ایر، نیز از این گوشی‌ها استقبال زیادی کرده‌اند. بنابراین قصد داریم تا در ادامه این مطلب، نگاهی به بهترین گوشی های سری گل،ی A سامسونگ در بازار ایران داشته باشیم تا ببینیم که کدام مدل‌ها بیشترین ارزش ،ید را دارند و می‌توانند انتخاب بهتری باشند. این راهنمای ،ید از ارزان‌ترین تا گران‌ترین گوشی‌های سری گل،ی A را پوشش می‌دهد.

در حال حاضر گوشی‌های سری گل،ی A از حدود ۴ تا ۲۰ میلیون تومان در بازار وجود دارند و تنوع بیش از حد مدل‌ها با ظرفیت‌های متنوع رم و حافظه داخلی باعث شده تا انتخاب بین آنها کار ساده‌ای نباشد. از طرفی برخی مشتریان با دستگاه‌های جدید این آشنایی چند، ندارند. بسیاری از کاربران حین ،ید گوشی برایشان سوال می‌شود که بهترین گوشی سامسونگ در سری گل،ی A کدام است. بنابراین تصمیم گرفتیم که برای بهتر شدن تجربه کاربران حین ،ید این گوشی‌ها، راهنمای ،ید بهترین گوشی های سری گل،ی A سامسونگ را تهیه کنیم.

اگر به مدل های دیگری از گوشی های سامسونگ علاقه‌مندید پیشنهاد ما به شما، مقاله بهترین گوشی های سامسونگ می باشد، که به شما لیستی از بهترین های سامسونگ را در بازه های قیمتی متفاوت معرفی می کند.

مدل‌های زیادی از سری گوشی‌های گل،ی A در بازار ایران موجود است؛ اما بسیاری از آن‌ها که همگی از نسل‌های گذشته این سری هستند، قیمت بالا و ارزش ،ید بسیار پایینی دارند. با توجه به این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ ،ید این مدل‌های قدیمی‌تر نروید. راهنمای ،ید بهترین گوشی های سری گل،ی A سامسونگ را از مدل‌های اقتصادی شروع می‌کنیم.


راهنمای ،ید بهترین گوشی های سری A سامسونگ در رده اقتصادی

بهترین مدل های اقتصادی گوشی سامسونگ در سری گل،ی A شامل سه مدل از جدیدترین نسل محصولات آن می‌شود. اگر قصد ورود به دنیای گوشی‌های سامسونگ را داشته باشید، مدل‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم بهترین گزینه‌های پیش رویتان هستند.


گل،ی A04 مدل ۳/۳۲ گیگابایتی ؛ ارزان‌ترین گوشی سری گل،ی A سامسونگ : ۴ میلیون تومان

راهنمای ،ید بهترین گوشی های سری گل،ی A سامسونگ - گل،ی A04

سامسونگ گل،ی A04
نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پی،ل
چیپست مدیاتک Helio P35
،یب رم و حافظه داخلی ۳/۳۲، ۴/۳۲ و ۴/۱۲۸ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ١٢ با پوسته One UI Core 4.1
دوربین اصلی دوگانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی و عمق‌سنج ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۵ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۱۵ وات
وزن ۱۹۲ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه جداگانه کارت حافظه MicroSD

گل،ی A04 یکی از بهترین گوشی های اقتصادی سری گل،ی A سامسونگ است که طی ماه‌های گذشته، ثبات قیمت خود را تقریباً حفظ کرده و مدل ٣/٣٢ گیگابایتی آن در زمان نگارش این مطلب حدود ۴ میلیون تومان قیمت دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد ،ید گوشی ارزان‌قیمت از سامسونگ را دارید، حتماً گل،ی A04 را مد‌نظرتان قرار دهید. این گوشی برادر کوچک‌تری به‌نام گل،ی A04e هم دارد، اما تفاوت قیمت آن‌ها چندان زیاد نیست و در عوض، گل،ی A04 گزینه ارزشمندتری محسوب می‌شود.

مغز متفکر گل،ی A04 تراشه Helio P35 است که عملکرد من،ی دارد و از پس انجام کارهای روزمره و اجرای بازی‌های سبک برمی‌آید. دوربین اصلی این گوشی نیز از یک دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی و عمق‌سنج ٢ مگاپی،لی تشکیل شده که چنین ،یبی در رنج قیمتی ۴ میلیون تومان کاملاً من، است. شارژدهی گل،ی A04 به‌لطف استفاده از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و سخت‌افزار نه‌چندان پرمصرف با،ت. هرچند این گوشی از قابلیت‌های متنوعی برخوردار است، اما خبری از حسگر اثر انگشت در آن نیست.


گل،ی A05 مدل ۴/۶۴ گیگابایتی ؛ ارزان اما مدرن : ۴.۵ میلیون تومان

راهنمای ،ید بهترین گوشی سامسونگ تا 5 میلیون تومان - گل،ی A05

مشخصات گل،ی A05
نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پی،ل
چیپست مدیاتک Helio G85
،یب رم و حافظه داخلی ۴/۶۴، ۴/۱۲۸ و ۶/۱۲۸ گیگابایتی
سیستم‌عامل اندروید ١۳ با پوسته One UI Core 5
دوربین اصلی ۲ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی و عمق‌سنج ۲ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۸ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ شارژ سیمی ۲۵ وات
وزن ۱۹۵ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه جداگانه کارت حافظه MicroSD

گل،ی A05 یکی دیگر از بهترین گوشی های سامسونگ در سری گل،ی A محسوب می‌شود. مدل ۴/۶۴ این گل،ی اقتصادی با قیمت ۴.۵ میلیون تومان در دسترس است و مدل‌های گران‌تر آن به‌دلیل اختلاف قیمت بالاتر، ارزش ،ید پایین‌تری دارند. کره‌ای‌ها از چیپست مدیاتک Helio G85 در این گوشی استفاده کرده‌اند که از عملکرد خوبی برای انجام کارهای روزمره برخوردار است.

این گوشی اقتصادی سامسونگ به دوربین اصلی سه‌گانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپی،لی مجهز شده که کیفیت نسبتا خوبی در ثبت تصاویر دارد. به‌لطف بهره‌مندی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و مصرف کم دستگاه، شارژدهی گل،ی A05 در سطح بسیار خوبی قرار می‌گیرد و می‌تو،د شارژدهی یک تا دو روزه آن نیز حساب باز کنید. این گوشی با اندروید ۱۳ عرضه شده و هم‌اکنون آپدیت اندروید ۱۴ نیز برای آن در دسترس قرار گرفته است. در نهایت اگر قصد ،ید گوشی تا سقف ۴.۵ میلیون تومان را دارد، گل،ی A05 بهترین موبایل سامسونگ در سری گل،ی A برای شماست.


گل،ی A05s مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی ؛ بهترین گوشی اقتصادی سامسونگ : ۵.۷ میلیون تومان

گل،ی A05s

مشخصات گل،ی A05s
نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢۴۰۰ پی،ل و نرخ رفرش ۹۰ هرتزی
چیپست اسنپدراگون ۶۸۰
،یب رم و حافظه داخلی ۴/۶۴، ۴/١٢٨ و ۶/١٢٨ گیگابایتی
سیستم‌عامل اندروید ١٣ با پوسته One UI Core 5
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی، ۲ مگاپی،لی ماکرو و عمق‌سنج ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ١٣ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ شارژ سیمی ۲۵ وات
وزن ۱۹۴ گرم
قابلیت‌های جانبی مجهز به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، حسگر تشخیص اثر انگشت و درگاه جداگانه کارت حافظه MicroSD

گل،ی A05s بی‌شک بهترین موبایل اقتصادی سامسونگ در سری گل،ی A است. این گوشی بیشتر می‌تواند من، ،، باشد که به‌روز بودن گوشی خود را در اولویت می‌دهند. مغز متفکر این گوشی تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ است که هر دو قدرت من،ی در استفاده روزمره دارند؛ اما در نهایت مدل مجهز به چیپ مدیاتک عملکرد بهتری دارد. دوربین اصلی این گوشی شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی با عملکردی قابل‌قبول است. در کنار آن نیز دوربین‌های دیگری استفاده شده‌اند که نمی‌توان به آن‌ها اتکا کرد.

مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با قیمت من،‌‌تری نسبت به سایر مدل‌ها در بازار قابل ،یداریست. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه گل،ی A05s، بهره‌مندی از اندروید ۱۳ و پشتیب، نرم‌افزاری قابل‌توجه آن نسبت به سایر رقبا است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، فناوری شارژ ۲۵ واتی و حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور از دیگر مشخصات این گوشی هستند. البته زحمت ،ید شارژر این گوشی بر عهده خودتان خواهد بود زیرا سامسونگ شارژر را از جعبه گوشی‌های اقتصادی‌اش نیز حذف کرده است.


راهنمای ،ید بهترین گوشی های سری A سامسونگ در رده‌‌های بالاتر

در ادامه گوشی‌های گران‌تر و قدرتمندتر سامسونگ از سری گل،ی A را معرفی می‌کنیم که مخصوص کاربران حرفه‌ای‌تری هستند. در این بخش با بهترین گوشی های سامسونگ در سری A آشنا می‌شوید.


گل،ی A15 مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی ؛ جدیدترین گوشی میان‌رده سامسونگ : ۷ میلیون تومان

راهنمای ،ید بهترین گوشی های سری A سامسونگ -  گل،ی A15

سامسونگ گل،ی A15
نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢٣۴۰ پی،ل و نرخ رفرش ٩۰ هرتز
چیپست مدیاتک Helio G99
،یب رم و حافظه داخلی ١٢٨/۴، ١٢٨/۶، ١٢٨/٨ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ١۴ با پوسته One UI Core 6
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی با ،زشگیر اپتیکال، ۵ مگاپی،لی فوق‌عریض و ماکروی ٢ مگاپی،لی
دوربین سلفی ١٣ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ ١٣ مگاپی،لی
وزن سیمی ۲۵ وات
قابلیت‌های جانبی حسگر تشخیص اثر‌انگشت و درگاه کارت حافظه MicroSD

گل،ی A15 از جدیدترین میان‌رده‌های سامسونگ در بازار ایران است و چند هفته بیشتر از حضور آن در بازار نمی‌گذرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، قیمت این گوشی کاهش قابل توجهی پیدا کرده و در حال حاضر مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی آن به حدود ٧ میلیون تومان رسیده تا ارزش ،ید بیشتری پیدا کند.

تراشه مدیاتک هلیو G99 در کنار ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی می‌توانند از عهده اجرای اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 برآیند؛ هرچند پیشنهاد می‌کنیم تا در صورت امکان مدل مجهز به رم ۶ گیگابایتی این گوشی را تهیه کنید تا طی چند سال آینده به مشکل چند، در این بخش برخورد نکنید. اوضاع وقتی بهتر می‌شود که نمایشگر سوپر امولد ۹۰ هرتزی با رزولوشن فول اچ‌دی و حدا،ر روشنایی ۸۰۰ نیتی را به مجموعه ویژگی‌های این گوشی اضافه کنیم. از همه مهم‌تر، گل،ی A15 با اندروید ۱۴ پیش‌فرض به‌‌دست کاربران می‌رسد و پشتیب، نرم‌افزاری و امنیتی آن بسیار بیشتر از رقبای هم‌قیمت است.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپی،لی این گوشی کیفیت مطلوبی دارد اما مهم‌تر از آن به ،زشگیر اپتیکال مجهز شده تا تجربه خوبی از عکاسی و فیلم‌برداری داشته باشید. با دوربین سلفی ۱۳ مگاپی،لی نیز می‌تو،د سلفی‌های باکیفیتی ثبت کنید. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیب، از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز ویژگی خوبیست که زیر سایه فقدان شارژر داخل جعبه، اهمیت خود را از دست می‌دهد.


گل،ی A34 مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی ؛ میان‌رده‌ای فراتر از انتظار : ۱۰.۵ میلیون تومان

راهنمای ،ید بهترین گوشی  های سری گل،ی A سامسونگ - گل،ی A34

سامسونگ گل،ی A34
نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢٣۴۰ پی،ل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتز
چیپست مدیاتک Dimensity 1080
،یب رم و حافظه داخلی ١٢٨/۶، ٨/١٢٨ و ٨/٢۵۶ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ١٣ با پوسته 1.One UI 5
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۴٨ مگاپی،لی با ،زشگیر اپتیکال، ٨ مگاپی،لی فوق‌عریض و ماکروی ۵ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۱۳ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۲۵ وات
وزن ۱۹۹ گرم
قابلیت‌های جانبی حسگر تشخیص اثر‌انگشت و درگاه کارت حافظه MicroSD

گل،ی A34 (بررسی دیجیاتو) بهترین گوشی میان رده سامسونگ تا سقف ۱۰ میلیون تومان محسوب می‌شود و در ا،ر زمینه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی در مدل‌های مختلفی عرضه شده، اما به‌دلیل ارزش ،ید من،‌تر، ،ید مدل ۶/١٢٨ گیگابایتی را بیشتر توصیه می‌کنیم. گل،ی A34 از چیپ قدرتمند مدیاتک Dimensity 1080 قدرت می‌گیرد که قابلیت اجرای بازی‌ها و اپ‌ها به شکلی کاملا روان را در اختیارتان می‌گذارد. نکته جذاب این‌که گل،ی A34 از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب تا عمق ١ متری و به مدت نیم ساعت برخوردار است. کره‌ای‌ها این میان‌رده خود را به نمایشگر سوپر امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و حدا،ر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی مجهز کرده‌اند.

دوربین عریض ۴٨ مگاپی،لی میان‌رده جدید سامسونگ دارای ،زشگیر اپتیکال است. در‌مجموع این گوشی از سیستم دوربین اصلی و سلفی با کیفیتی بهره می‌برد و می‌توان از عملکرد آن در این بخش رضایت داشت. انرژی‌بخش گل،ی A34 باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی محسوب می‌شود. اسپیکر استریو، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و پشتیب، از فناوری شارژ ٢۵ واتی از دیگر مشخصات این دستگاه هستند.


گل،ی A54 مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی؛ بهترین گوشی سامسونگ سری A در بازار ایران: ۱۳ میلیون تومان

راهنمای ،ید بهترین گوشی های سری گل،ی A سامسونگ - گل،ی A54

سامسونگ گل،ی A54
نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن ١۰٨۰ در ٢٣۴۰ پی،ل و نرخ رفرش ١٢۰ هرتز
چیپست اگزینوس ۱۳۸۰
،یب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸، ۶/۲۵۶ و ۸/۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل اندروید ١٣ با پوسته 1.One UI 5
دوربین اصلی ٣ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی با ،زشگیر اپتیکال، ١٢ مگاپی،لی فوق‌عریض و ماکروی ۵ مگاپی،لی
دوربین سلفی ۳۲ مگاپی،لی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۲۵ وات
وزن ۲۰۲ گرم
قابلیت‌های جانبی حسگر تشخیص اثر انگشت و جایگاه کارت حافظه MicroSD

سامسونگ گل،ی A54 (بررسی دیجیاتو) میان‌رده‌ای جدید از این کمپ، است که می‌توان لقب پرچمدار میان‌رده‌های سامسونگ را به آن داد. گل،ی A54 پیش‌تر کاهش قیمت چشم‌گیری داشت و همین باعث شد که ارزش ،ید بسیار بالایی پیدا کند؛ اما این قیمت ثابت نماند و دوباره شاهد رشد قیمت آن هستیم. سامسونگ در گل،ی A54 از چیپ اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده کرده که عملکردی در حد و اندازه سایر رقبا دارد. اعطای گواهینامه IP67 به این گوشی، به‌منزله مقاومت در برابر گرد‌وغبار و آب تا عمق ١ متر و به مدت نیم ساعت است. نمایشگر گل،ی A54 از پنل سوپر امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و حدا،ر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی بهره می‌برد که کیفیت بسیار خوبی را در بازه قیمتی خود ارائه می‌دهد.

باتری این میان‌رده ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد و از فناوری شارژ ٢۵ واتی پشتیب، می‌کند؛ هرچند باید این شارژر را جداگانه تهیه کنید. این گوشی مانند دیگر میان‌رده‌های جدید سامسونگ با اندروید ۱۳ عرضه شده است و ۴ به‌روزرس، اساسی این سیستم‌عامل را دریافت می‌کند. دوربین اصلی سه‌گانه این گوشی شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپی،لی با ،زشگیر اپتیکال می‌شود که به لطف آن می‌تو،د تصاویر با کیفیتی را به ثبت برس،د.


جمع‌بندی راهنمای ،ید بهترین گوشی های سری A سامسونگ

گوشی‌های سری گل،ی A نه‌تنها پرفروش‌ترین گوشی‌‌های سامسونگ، بلکه از محبوب‌ترین خانواده محصولات بازار موبایل ایران و جهان هستند. این گوشی‌ها به‌دلیل تنوع قیمتی بالا و ارزش ،ید قابل‌توجهی که دارند، می‌توانند انتخابی من، برای ا،ر کاربران باشد. نسل جدید گوشی‌های سری گل،ی A از همیشه بهتر شده‌اند و پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد ،ید گوشی جدید از این خانواده را دارید، زودتر تصمیم خود را نهایی کنید.


سوالات متداول در مورد بهترین گوشی های سری A سامسونگ

ارزان‌ترین گوشی گل،ی A در بازار ایران کدام است؟

گل،ی A04 مدل ۳/۳۲ گیگابایتی یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌شود که از ارزش ،ید بالایی هم برخوردار است. پس از آن، این ،وان به گل،ی A05 با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی می‌رسد.

بهترین گوشی سامسونگ سری A کدام است؟

گل،ی A54 در حال حاضر بهترین گوشی از سری گل،ی A محسوب می‌شود که کم‌تر از ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد.

کدام گوشی گل،ی A سامسونگ بیشترین ارزش ،ید را دارد؟

گل،ی A15 با بر،ب قیمتی ۷ میلیون تومان، ارزشمندترین گوشی میان‌رده سامسونگ محسوب می‌شود و ،ید آن‌را پیشنهاد می‌کنیم.

در ادامه می‌تو،د سایر راهنماهای ،ید دیجیاتو را نیز مطالعه کنید:

]
منبع: https://digiato.com/tech/samsung-galaxy-a-series-buy-guide