کاربردهای جالب دریچه بازدید داکت اسپلیت در سیستم تهویه ساختمان

در محیط هایی که در طراحیِ دیوارها و کفِ آنها از چوب استفاده شده برای تناسب در نمای داخلیِ آن فضا، الزاماً باید برای پوشش محفظه داخلیِ دستگاه فن کویل بلید از دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی( ام دی اف) با پوشش رنگ ضدآب استفاده کرد. با توجه به پیشرفت فن آوری در ساخت ماشین آلات نوین، ساخت دریچه های چوبی(ام دی اف) وارد مراحل پیشرفته و نوین گردیده است. با توجه به ویژگیِ دکوراتیوِ دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی، این موضوع به طور خاص باعث استقبال کارفرمایان، مهندسینِ آرشیتکت نسبت به کاربردِ این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت گردیده است. نوع رنگی که بر روی سطوح دریچه داکت اسپلیت استفاده می گردد از جنس پودری ایستاتیکِ کوره ای می باشد. انجام عملیات رنگ کاری موجب حفظ ساختار دریچه داکت اسپلیت در برابر آسیب هایی مثل خط و خش و ضربه های احتمالی می گردد. وجود کدرنگ های متنوع برای پوشش سطوح دریچه داکت اسپلیت به کاربر این امکان را می دهد که از بهترین تناسب رنگی برای ساختار دریچه داکت اسپلیت نسبت به نمای محیط بهر ه ببرد.از جمله رنگ های رایج برای استفاده بر روی سطوح بیرونی و داخلیِ دریچه داکت اسپلیت ،رنگ هایی مثل سفید،کرم،مشکی،قهوه ای سوخته،نقره ای،طوسی،خاکستری می باشد.

از قابلیت های دریچه بازدید می توان به دسترسی به تجهیزات فن کوئل ها یا داکت اسپلیت ها نام برد. در ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز باعث افزایش قیمت آن نسبت به مدل های قبلی می گردد. لازم بصورت جداگانه قابل است که در پایان بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه می شود.

دستگاه داکت اسپلیت چیست و ۴ عیب مهم آن کدام است و چه مزایایی دارد؟

داکت اسپلیت آلومینیومی، یکی از رایج‌ترین و پرفروش‌ ترین نوع دریچه ها محسوب می‌ شود. این نوع دریچه دارای فریم و دربشان از جنس آلومینیوم است و به تبع از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت برخوردار شده است و جز مهم ترین مزیت‌ های آن حساب می‌ شود. از دیگر مزیت های دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی این است که در انواع طرح‌ ها و ابعاد مختلفی تولید می‌ شود. داکت اسپلیت ها در انواع مختلفی از جمله، زمینی، سقفی، دیواری، کانالی و … تولید می‌ شوند. و به راحتی به قطعات فن کویل ها، کنداسور و هر قطعه ای که در یونیت داخلی آن قرار دارد، دسترسی پیدا شود.

قاب اصلی و درپوش داکت اسپلیت از متریال آلومینیوم بوده و جهت حفظ رنگ و هارمونی رنگی بیشتر دریچه بازدید با محیط داخلی از رنگ کوره‌ای استاتیک دریچه بازدید داکت اسپلیت بهره خواهد برد. این دریچه بازدید داکت اسپیلت نیز در زیر مجموعه ی درب های ساده و فلت دریچه های بازدید قرار دارد. از ویژگیهای دیگر این دریچه این است که هیچ شیار، سوراخ و منفذی بر روی درب آن وجود ندارد.

  • با تعبیه ی قفل های زیمنسی در سوراخ های مربوطه همزمان باید جای پیچ های نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی بدنه فریم انجام گیرد.
  • با توجه به لولایی بودنِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت باید ضخامت لولا را از میزان ابعاد داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت کسر نماییم تا درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به راحتی در داخلِ نشیمنِ فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت جانمایی شود.
  • استفاده توام از این دو حالت در این سیستم های مرکزی امکان پذیر نیست و مدیریت ساختمان باید تصمیم بگیرد کی مد کاری را عوض کند.
  • در ضمن با توجه به اینکه سیستم اینورتر است به جای خاموش کردن کمپرسور در واقع دور کاری آن را کاهش می دهد.
  • در ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت باید دورتا دورِ محیط درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به میزان ۱.۵ سانت به داخل لبه خورد تا از تاب خوردگی یا دفرمه شدنِ ساختار درب دریچه ‌یازدید فن کویل جلوگیری گردد.

در حقیقت زمانی که شما از داکت اسپلیت سقفی و یا کانالی استفاده می‌ کنید؛ باید حتما از دریچه مناسب نیز بهره ببرید. علاوه بر این باعث میشود به راحتی به قطعات فن کویل ها، کنداسور و هر قطعه ای که در یونیت داخلی آن قرار دارد، دسترسی پیدا کنید. پس از نصب و راه اندازی دستگاه داکت اسپلیت، با توجه به نیاز به بازدیدهای دوره ای برای چکاپ و تعمیر دستگاه دریچه بازدید داکت اسپلیت مورد نیاز است. در بعضی موارد نیز برای مخفی نگهداشتن دستگاه از دید عمومی، به این نوع درب‌ها نیاز خواهید داشت. این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز با توجه به نیاز دستگاه داکت اسپلیت در طرح ها و رنگ های متنوع قابل تولید و عرضه است. دریچه بازدید داکت اسپلیت بنا به تناسب محیط و نیز نیاز دستگاه داکت اسپلیت با متریال و در طرح های مختلف قابل تولید و به کارگیری می باشد.

طریق ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت پانچی لولایی

کاربردهای جالب دریچه بازدید داکت اسپلیت در سیستم تهویه ساختمان

پس از عملیات رنگ، برای جلوگیری لز هرگونه اسیب یا صدمه ی احتمالی در مراحلِ انتقال به پروژه ،باید بلافاصله پس از خارج نمودنِ دریچه بازدید داکت اسپلیت از کوره ی رنگ، آنرا در پوششِ مشماییِ ضخیم و ضدضربه قرار داده و سپس اقدام به انتقال دریچه بازدید داکت اسپلیت به محل نصب نمود. برای ابعاد متوسط به پایین از ورق یک میل برای ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می شود.اما در ابعاد بزرگ الزاما باید از ورق های ضخیم تر برای درب دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می شود. نوع بازشوندگیِ درب های دریچه داکت اسپلیت پلاستیکی همچون انواع فلزی و چوبی می تواند بصورت وزنه ای و لولایی باشد.انتخاب مدل درب دریچه داکت اسپلیت هم به سلیقه کاربر و هم به الزامات محیطی بستگی دارد. قیمت دریچه بازدید داکت اسپلیت به ابعاد آن ، نوع و جنس دریچه و همچنین قیمت به روز مواد اولیه بستگی دارد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده لولایی

Free ai powered designer ecommerce store.