ویدئو وال (نمایشگر بدون درز) ۱۰۰ اینچی لمسی

اگر بخواهیم به صورت کلی تعریفی از چگونگی کارکرد تابلو روان عنوان کنیم باید گفت که، هر ال ای دی به کار رفته در تابلو های روان حکم یک پیکسل را دارند که مجموع آنها در کنار یکدیگر می توانند تشکیل یک تصویر، فیلم یا عکس را بدهند. چگونه صفحات نمایش در کنار هم یک تصویر واحد و بزرگ را شکل میدهند؟ حال اینکه ویدئو وال جزء نسلهای ابتدایی این صنعت بوده و در طول زمان و با بروز و شناسایی نقاط ضعف این محصول ، رفته رفته جای خود را به تلویزیون های شهری LED داد . اندازه نقاط را با دات (Dot) اعلام میکنند و اعداد مرسوم در بازه ۱ الی ۱۵ میباشد، هر چقدر این عدد پایینتر باشد کیفیت تصویر و نیز قیمت محصول افزایش پیدا میکند. ویدئو وال پلانار سری Leyard TVF یک محصول از خانواده ویدیو وال های LED است . به همین دلیل است که تصاویر در تلویزیون شهری حتی از فاصله دور نیز با وضوح بالا دیده میشوند.

ویدئو وال (Video Wall) یا دیوار ویدیویی به مجموعهای از نمایشگرها گفته میشود که بهطور هماهنگ در کنار همدیگر قرار میگیرند و بهصورت یکپارچه تصاویر مورد نظر را در یک سطح بسیار بزرگ به نمایش در میآورند. درواقع تلویزیون شهری اصطلاحی میباشد در خصوص تابلو های غول پیکری که اغلب در کنار چهار راه ها، اتوبان ها، استادیوم های ورزشی، بزرگراه ها یا پارک ها بر روی دکل های بزرگی نصب می شوند و تصاویر ویدیویی را به طور رنگی پخش می کنند. برد کنترلر U62 از ۸ مگابایت حافظه داخلی بهره می برد که برای پخش متن، انواع فرمت تصاویر، انواع فرمت فیلم، انواع فرمت انیمیشن، ساعت، دما و … یکی از پر کاربرد ترین انواع نمایشگر ها مانیتور های صنعتی و ویدئو وال ها می باشند. به صورت کلی تلویزیون های شهری دارای دو نوع کلی هستند که شما متناسب با کاربرد مد نظر خود می توانید هر یک از آن ها را اجاره کنید.

ویدئو وال ها به دلیل داشتن ساختار پیچیده تر و مقاوم تر ، بدنه محکم تری نسبت به مانیتور های صنعتی دارند به همین سبب دارای وزن بیشتری هستند. با توجه به تعداد نمایشگر ها و نوع کاربری پروژه معمولاً برای هر 2 یا 3 نمایشگر یک اپراتور در نظر می گیرند . این دستگاهها دارای ورودیهای مختلف اتصال منابع تصویری مورد نظر مثل دوربینهای ویدئویی، لپتاپ، کامپیوتر، پلیرها و غیره بوده و به شما امکان کنترل محتوای به نمایش درآمده در تلویزیونها را میدهد، اینکه چه زمانی و کجا تصاویر به نمایش گذاشته شود، تصویر بصورت تکی یا مولتی باشد و سایر موارد. برای معرفی ویدئو وال پلانار Leyard TVF2.5 باید بگوییم که پیکسل پیچ سطح تراکم پیکسل ها را بر روی صفحه نمایش LED نشان می دهد و با وضوح تصویر ارتباط دارد.

7. این رسانه احتمال خرید مجدد را تا 33%افزایش میدهد . از قابلیت های این نمایشگر هوشمند می توان به سیستم نوری قابل کنترل، تصویر از دو طرف نمایشگر، معلق بودن نمایشگر در هوا (نمایشگر بدون پایه نگهدارنده)، قابلیت شستشوی نمایشگر و کاملاً ضد ضربه بودن آن که خطرات احتمالی ناشی از شکستگی و سوختگی را کاهش میدهد اشاره کرد. ژنراتورها در توانهای مختلف را میتوان درون یک اتاقک ایزوله قابل حمل قرار داد. نمایشگرهای شهری با تبلیغ برندها و کسب و کارهای مختلف در قالب تصاویر و ویدئو، رشد آنها را تضمین میکنند. چرا که رانندگان و افرادی که در حال عبور هستند به خاطر نوع رنگ و نحوه ی نمایش این نوع تبلیغات ناگزیر هستند که تصویر مورد نظر و یا فیلم را ببینند و این یک تبلیغ بسیار خوب برای بالا بردن فروش و جلب توجه برای کسب و کارها است. ویژگیهای بسیاری در مورد کابینت تابلو روان مد نظر است که مهمترین آن ضد آب بودن و همچنین داشتن درب کابینت مناسب، داشتن قفل درب مرغوب، داشتن گلند مرغوب، و استفاده از ورق ضخیم و رنگ پودری استاتیک میباشد.

ویدئو والهای مدل VHR-R سامسونگ سری جدید از نمایشگرهایی هستند که با طراحی مدرن، نصب آسان و راحت، کالیبراسیون پیشرفته و طیف گستردهای از قابلیتهای متنوع توانسته خیال کسبوکارها را از بابت داشتن نمایشگری پیشرفته و همه فن حریف آسان کند. نمایشگر VHR-R سامسونگ در یک جعبه ویژه گذاشته میشود. این آزمایشهای استاندارد شامل تست سقوط، تست فشار روی جعبه (Compression Test)، تست فشار از طرفین به جعبه (Clamp Force Test) و تست لرزش (Vibration Test) میشود. در نمایشگر VHR-R جعبه مخصوص آن طوری طراحی شده که به راحت ترین شکل ممکن نمایشگر خارج میشود تا آسیبهای احتمالی به حداقل برسد. برای ساخت سازه نمایشگر ها باید از براکت و پایه های مخصوص نمایشگر استفاده کرد.

اکثر نرمافزارهای ویدئو وال یک داشبورد کاری را ارائه میدهند که شامل نمایش لحظهای تصویر در حال انتقال و لیست دستگاههای متصل به کنترلر و منبعهای تصویری موجود میباشد. آیا تاکنون به سیستم های نمایشگر عظیم، مانند آنهایی که در اتاق های کنترل، بورس، مراکز عمومی و غیره موجود است نگاه کردهاید و فکر کردهاید که فناوری پشت آنها چیست؟ توجه داشته باشید در تعمیرات مربوط به درگاه ها در تابلو روان ها بهترین روش جهت تست کردن این درگاه در ابتدا نگاه کردن به قسمت لحیم کاری این درگاه است و بعد از آن چک کردن این درگاه از روی برد تا انتهای سوکت توسط دستگاه بازر است که قطعی را به راحتی نمایش خواهد داد. با توجه به نکات گفته شده در مطلب فوق به این نتیجه گیری میرسیم که با توجه به نیاز پروژه کدام نوع نمایشگر ها ( ویدئو وال یا مانیتور صنعتی ) مناسب تر است ، چرا که هر کدام از این نمایشگر ها دارای ویژگی های منحصر به خود هستند.

لازم است که به این نکته توجه کنید در هنگام نصب و راه اندازی تلویزیون شهری از یک متخصص کمک بگیرید تا مشکلی ایجاد نشود و نیاز به تعمیرات نداشته باشد. شما میتوانید از یک ویدئو وال برای ایجاد یک صفحه نمایش عظیم با چندین پنل استفاده کنید. در تلویزیونهای شهری برای اینکه کیفیت تصویر و ویدئو مورد نمایش بالا باشد نیاز است که به مواردی دقت نمود. شرکت پارسه الکترونیک با در نظر گرفتن نیاز مشتریان عزیز برخی تابلو های تبلیغاتی را معرفی می نماید.

طراحی کم عمق نمایشگر نمایی زیبا به این مدل از نمایشگرهای ویدئووال بخشیده و انتقال بیواسطه پیامها را در تمامی مکانها از فروشگاههای خردهفروشی گرفته قطعات تابلو روان تا هتلها و… جک پارکینگی سیماران در دو مدل پروتکو ایران و ایتالیا تولید می شود. هر پیکسل در ماژول های تک رنگ دارای یک لامپ LED، در ماژول های دوآل دارای دو LED و در ماژول های فول کالر دارای چهار LED می باشد. اگر ماژول ال ای دی تک رنگ باشد هر LED بیانگر یک پیکسل است و اگر ماژول فول کالر باشد ترکیب هر سه LED یعنی قرمز ، سبز و آبی تشکیل یک پیکسل را می دهند. در دسته بندی آخر نیز تلویزیون های شهری از نظر ساختار به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم می شوند که در نوع آر جی بی هر پیکسل از یک LED قرمز، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است و در نوع 2RGB هر پیکسل از دو LED قرمز، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است که در این نوع کیفیت تصویر افزایش می یابد.

قطعات تابلو روان

این نکته را در نظر داشته باشید که سازه نمایشگر ها باید حداقل 50 سانتی متر از دیوار پشت سازه فاصله داشته باشد. در این روش پیچیدگی نصب و تراز کردن عمودی ویدیو وال ها نیز کاهش می یابند. ماژول های تک رنگی که تنها می تواند در نمایشگر تابلو روان یک رنگ را نشان دهد. تابلو ال ای دی روان همچون تلویزیون شهری قابلیت اجرا در تمام رنگهای دلخواه شما را دارد . این مورد باعث می شود در کنار پیکسل واقعی یک پیکسل مجازی نیز تشکیل شود که می تواند کیفیت تصویر را بسیار بالا ببرد. به مجموعه نمایشگر هایی که با قرار گرفتن در کنار هم یک تصویر یکپارچه در ابعاد بزرگ با کیفیت بالا را نمایش می دهند ویدئو وال (video wall) گفته می شود. ویدئو والهای LCD شامل چندین نمایشگر صنعتی میباشند که در کنار یکدیگر قرار میگیرند و یک قاب یکپارچه تشکیل میدهند. با توجه به بالا بودن کیفیت ساخت و عرضهی این برند در کشور ما، میتونین اون رو در لیست انتخابهاتون قرار بدید.

برای شروع پروژه نصب ویدئو وال باید طول ، عرض ، ارتفاع اتاق و فاصله میز اپراتور ها تا صفحه نمایش را محاسبه کرد سپس بسته به ابعاد اتاق و نیاز پروژه تعداد و سایز نمایشگر ها را انتخاب کنیم. انتخاب اندازه صفحه نمایش به نوع کاربری، شرایط محیط استفاده (بیرونی یا درونی)، محتوای مورد نیاز برای پخش و میزان فاصله کاربر یا بیننده از ویدئو وال بستگی دارد. این نوع صفحات نمایش ( تلویزیون شهری ) بهترین انتخاب برای نمایش تبلیغات و پخش زنده یا تیزردر فضای باز و داخل سالن میباشد که در مقاله زیر به معرفی کامل آن می پردازیم . در جهان امروزی بهتره از تبلیغات کاغذی استفاده نکنیم، چرا که دلیل اصلی نابودی محیط زیست، همین استفادهی نادرست از کاغذ هست. مهمترین عامل همچنان محیط و اندازه، کاربرد و البته بودجه مورد نظر است. در ادامه ضمن آشنایی با قابلیتهای این ویدئو وال سامسونگ، ۱۳ نکته ضروری که در هنگام خرید یک نمایشگر ویدئو وال میبایست در نظر داشته باشید را با هم مرور میکنیم.

امروزه نمایشگرها کاربردهای متنوعی دارند، با پیشرفت روز افزون تکنولوژی ، نمایشگر ها برای مصارف صنعتی و تبلیغاتی نیز در کنار تلویزیون های خانگی طراحی و تولید می شوند. فرایند قرار دادن ماژولها در کنار یکدیگر به همین راحتی نیست و در مورد آن قواعد و قوانین خاصی وجود دارد. نمایشگرهای ویدئو وال امروزه نقش مهمی در تبلیغات و ارتباطات کسبوکارها ایفا میکند اما فرآیند انتخاب و خرید یک ویدئو وال مناسب و کارآمد و نصب و راهاندازی آن خیلی هم آسان نیست. کاربرد ویدیو والها به تبلیغات تجاری محدود نمیشه و امروزه در بسیاری از مکانهای غیرتجاری استفاده میشه. اگر برای رویدادها و تبلیغات چند روزه یا چند ماهه برنامه ریزی می کنید، حتما اجاره تلویزیون شهری را در الویت قرار دهید. بررسی ویدئو وال هایی که قبلا یک شرکت نصب کرده است ( مثلا شرکتی ویدئووالی را در یک مرکز تجاری نصب کرده است به آن مرکز مراجعه کنید و ویدئو وال نصب شده را مشاهده و کیفیت آن را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

• نصب سالنی یا Indoor : این نوع تلویزیون ها برای محیط های بسته و سالنی کاربرد دارد و با توجه به اینکه ضدآب نیستند، از نظر هزینه، قیمت ارزان تری دارند و انتخاب آنها دارای صرفه اقتصادی بیشتری است. هر کدام از این نمایشگر ها دارای ویژگی های فنی و ظاهری متفاوتی هستند. حافظه دیداری افراد بسیار قوی است و هر تبلیغی که جنبه بصری داشته باشد .تاثیر و ماندگاری بالایی در ذهن او ایجاد می کند. این نمایشگر امکان سرویس، تعمیر و تنظیم و چیدمان ویدیو وال ها را از قسمت جلو فراهم می کند. طول عمر پنل در ویدئو وال ها عموماً بیشتر از مانیتور های صنعتی است. همین امر دلیل خوبی بر قدرت غیرقابل مقایسه این محصول با سایر محصولات همرده خود است. این نوع ویدئو والها به دلیل طراحیهای نوین و استفاده از تکنولوژیهای جدیدتر، فضای بسیار کمتری را اشغال میکنند و همچنین آلودگی حرارتی و صوتی بسیار پایینی دارند، این ویژگی باعث میشود تا کاربرانی که فضای محدودی را در اختیار دارند، استقبال بیشتری از این محصول داشته باشند.

تلویزیون شهری نور فضای اتاق باید طوری تنظیم شود که منبع نور بر روی نمایشگر ها نباشد هر چند نمایشگر هایی موجود هستند که سطحی مات دارند و نور را جذب می کنند. در دسته اول در هر پیکسل تنها یک ال ای دی از رنگهای اصلی وجود دارد و در دسته دوم در هر پیسکل دو ال ای دی قرمز استفاده شده است. پایه در این المان در واقع یک ستون فلزی است که ال ای دی نمایشگر روی آن نصب می شود و در قسمت پایین آن از مواد و مصالح برای پی ریزی و نگهداری تلویزیون شهری استفاده می شود. جزو تابلوهای ارزان قیمت می باشند که مسلما دارای کیفیت پایین تر و طول عمر کمتر بوده و مهمترین حسن آن ها در نصب سریع و هزینه کم می باشد. این نوع نمایشگرها قابلیت استفاده بصورت ۲۴ ساعته را دارا میباشند، ولی به دلیل عمر نسبتا پایین لامپهای تصویر پروژکتور، هزینه نگهداری بالایی جهت تعویض لامپهای تصویر دارند.

فاصله اپراتور ها نباید خیلی نزدیک باشد چرا که باعث گردن درد و ضعف بینایی می شود ، همچنین دور بودن اپراتور ها باعث کم شدن میدان دید آنها می شود. برنامه نویسی از راه دور برای سایر کاربران نیز امکان پذیر نباشد. نمایشگرهای ویدئو وال در تعداد زیاد امکان ماتریس شدن را دارند و به دلیل داشتن لبه های بسیار باریک ، این شرایط را برای کاربران فراهم می آورند که همواره یک تصویر یکپارچه در ابعاد بزرگ و دلخواه داشته باشند.

دوربین های مداربسته همانطور که قبلا هم گفته شد امروزه با شناخت زیادی که در بین مردم پیدا کرده اند روز به روز به تعداد صرف کنندکان آنها افزوده می شود بطوریکه امروزه در انواع مکانهای بازو بسته شاهد این هستیم که از دوربین های مداربسته بمنظور بالا بردن میزان نظارت و امنیت در اماکن استفاده می شوند و از سوی دیگر این سیستم های نظارتی با پیشرفت تکنولوژی دارای انواع مختلفی از نظر ظاهری و کارایی می باشند که برای اینکه در هنگام خرید بهترین نوع مناسب را انتخاب کنیم بهتر است تا با یک فرد در این زمینه مشورت های لازم را داشته باشیم.