بهترین لپتاپ های گیمینگ سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ را بشناسید

نور پس زمینه هفت رنگی که در این دستگاه تعبیه شده است، زیبایی آن را دوچندان کرده است. ایسوس در سری گیمینگ ROG، لپتاپی را به بازار عرضه کرده که ویژگیهای منحصربهفردی را در قالبی بسیار ظریف و فوقالعاده ارائه داده است. راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو: لپ تاپ Legion 5 Pro 16ACH6H یکی از لپ تاپهای GAMING بالا رده شرکت لنوو محسوب میشود، امروزه به یکی از قوی ترین لپ تاپ سری Legion لنوو شناخته میشود که در سال 2021 به بازار معرفی شد.

راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ

این مقاله یک راهنمای خرید بهترین لپ تاپ در سال 1401 است که میتواند شما را در انتخاب و خرید لپ تاپ کمک کند. این اولترابوک ۱۳ اینچی به کمک Secure Enclave تراشهی M1 امنیت را ازطریق Touch ID تأمین میکند و مانند همتای اینتلی خود دو پورت USB 4 با پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 (پهنای باند ۱۰ گیگابیتبرثانیه) پورت Thunderbolt 3 (پهنای باند ۴۰ گیگابیتبرثانیه) و اتصال یک نمایشگر ۶K با نرخ ۶۰ هرتز در اختیار کاربر میگذارد.

پس بهعنوان یک قاعده کلی، بهترین لپتاپ مخصوص بازی، مدلی است که توانمندترین پردازندهی گرافیکی را به همراه داشته باشد. وجود گرافیک NVIDIA GeForce MX450 با دو گیگابایت حافظه پردازشی مجزا،با توجه به ابعاد این دستگاه، آن را به گزینهای بسیار مناسب برای کاربرانی مثل طراحان گرافیکی و نقشه کشان که نیاز جابه جاییهای مداوم دارند تبدیل کرده است. لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 Lenovo در دسته لپ تاپ لنوو IdeaPad قرار دارد و برای کاربرانی طراحی شده است که به دنبال ارزان ترین لپ تاپ گیمینگ هستند. چرا که از نظر قیمتی نیز بسیار به صرفه و اقتصادی است و در حال حاضر جزء لپ تاپ های ارزان ایسوس به حساب می آید. در این مقاله سعی کردیم راهنمای کاملی برای خرید لپ تاپ مناسب موشن گرافی و انیمیشن سازی را بیان کنیم.

از این رو به عنوان یک قاعده کلی، بهترین لپ تاپ گیمینگ، مدلی است که توان پردازنده گرافیکی آن بالا باشد. لپ تاپ VivoBook K513EQ را می توان در دسته بندی لپ تاپ های میان رده کمپانی ایسوس قرار داد که از لحاظ سخت افزاری قدرت مناسبی دارد. لپ تاپهای سری TUF Dash ایسوس از اولین محصولات مجهز به کارتهای گرافیک RTX 30 هستند که وارد بازار ایران شدهاند. اما مدلهایی که سختافزاری ضعیفتر دارند با قیمت به مراتب پایینتر راهی بازار شدهاند. در بخش مشخصات سختافزاری هم این لپتاپ به پردازنده مدل 1165G7 سری Core i7 شرکت اینتل مجهز شده است. اچ پی مدل VICTUS 16-D0019-C یکی از بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون تومان است.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

اگر می خواهید اندکی قدرت بیشتری برای سیستم خود در نظر بگیرید، سیستم گیمینگ پیشنهادی میان رده را انتخاب کنید. طراحی شیک و کاملا کاربرپسند در کنار بدنه قوی و مقاوم در برابر ضربات سبب شده تا امروزه کاربران بسیاری برای خرید Lenovo Thinkbook 15 -GB دست بکار شوند که با مشاهده مشخصات فنی آن متوجه خواهید شد که منابع خوبی برای این محصول لنوو درنظر گرفته شده است که با خرید آن میتوانید به کار های بسیاری رسیدگی کنید. در لپ تاپ های سری جدید، سی پی یو ها همگی دارای خاصیت ترد هستند و میزان کارایی پردازنده را تا ۲ برابر افزایش میدهند. با 50 میلیون تومان چه لپ تاپی بخریم؟ در حال حاضر در بازار ایران میتوانید مدلی از TUF Dash F15 را با پردازنده نسل یازدهم Core i7 در کنار کارت گرافیک GeForce RTX 3060 با قیمتی حدود 40 میلیون تومان تهیه کنید.

بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون

البته باید سیستم پردازشی این لپ تاپ را هم درنظر گرفت. اما به طور کلی لپ تاپ های تا 30 میلیون به دلیل عدم کارت گرافیک قوی برای گیمینگ و بازی های سنگین مناسب نیستند. یکی از برندهایی که به طور حتم هنگام خرید لپ تاپ به سراغ آن میروید لنوو است؛ چرا که این برند هم لپ تاپهای بسیار متنوعی تولید میکند که نیازهای مختلف را در برمیگیرد و هم این که محصولات آن ارزش خرید بالایی دارند. لپ تاپ ایسوس VivoBook R465FA از لپ تاپ های اقتصادی کمپانی ایسوس است. در حالیکه در مدلهای گرانتر شاهد استفاده از نمایشگرهایی با رزولوشن 4K و نرخ نوسازی 144 هرتز هستیم. این لپ تاپ دارای یک نمایشگر 15 اینچی TFT با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 60 هرتز است. این لپ تاپ با داشتن ۲ گیگابایت کارت گرافیک مجزا برای انجام فعالیت های گرافیکی نیمه حرفه ای مناسب است.

اما این نکته را به یاد داشته باشید که برای خرید هرگونه لپ تاپی در درجه اول مشخص کنید که هدف و نیاز شما از خرید لپ تاپ چیست و چه میزان بودجه در دست دارید و سپس متناسب با آن بهترین گزینه را انتخاب کنید. لپ تاپ 17 اینچی MSI GT 75 Titan سیستم های عالی و موفقیت آمیزی را همراه پردازنده ی نسل هشتم فوق العاده قدرتمند اورکلاک اینتل و Nvidia Geforce GTX 1080 GPU و یک SSD با سرعت بسیار بالا بکار گرفته است.

بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین لپ تاپ های بازار تا 50 میلیون پرداختیم. لیستی از بهترین لپ تاپها تا 50 میلیون تومان در ادامه آمده است. سختافزار این لپتاپها که بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون تومان است، متشکل از جدیدترین پردازندههای مرکزی شرکت INTEL یعنی i7 1195G7، حافظهی رم DDR4 و حافظهی داخلی از نوع SSD M.2 NVMe هستند. پردازندهی مرکزی قدرتمند شرکت Intel، مدل 11800H با عدد استثنایی 24 مگابایتی حافظه کش خود، 32 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 ،یک ترابایت حافظه PCIe NVMe TLC M.2 SSD و پردازشگر گرافیکی GeForce RTX 3050ti با 4گیگابایت حافظهی GDDR6 اختصاصی در کنار هم قرار گرفتهاند.

بهترین لپتاپ های گیمینگ

در لپ تاپ های گیمینگ کارت گرافیک حرف اول را میزند. بنابراین پیشنهاد میکنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید. اچپی در این مدل که بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون تومان است، از سختافزارهای بهینهای استفاده کرده که برای نوع کاربری این لپتاپ عملکرد خوبی دارند. لپ تاپ جدید شیائومی که بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون تومان است، از یک نمایشگر 16.1 اینچی با نرخ نوسازی 144 هرتز و رزولوشن FHD بهرهمند بوده که ویژگی کاملاً منحصر به فردی است. سی پی یو این دستگاه ها ساده است، نیاز به کارت گرافیکی مجزا ندارند و رم ۴ گیگابایتی نیز برای انجام کارهای درسی با این لپ تاپ ها کفابت میکند.قیمت کلی این دستگاه ها نسبت به سایر سیستم ها پایینتر است و شما در واقع با کمترین هزینه ممکن برای خرید این مدل از لپ تاپ ها اقدام میکنید.

لپتاپ مدل EliteBook شرکت اچپی بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون تومان است. این لپ تاپ هیبریدی لنوو با توجه به قیمتی که دارد میتواند سریع مورد توجه کاربران قرار بگیرد. موضوع مهمی که باید در مورد لپتاپ مخصوص بازی، بهخصوص مدلهای قدرتمند و گرانقیمت بدانید این است که این مدلها برای جایگزینی کامپیوتر رومیزی طراحی شدهاند و به اصطلاح به آنها Desktop Replacement میگویند. البته حتی اگر بخواهید اینقدر برای کامپیوتر گیمینگ هزینه کنید، بعید است به سراغ لپتاپ گیمینگ بروید؛ چراکه با این رقم میتوانید کامپیوتری با کارت گرافیک RTX 3080 تهیه کنید. در حالت کلی اگر بخواهیم مقایسهای بین کامپیوترهای رومیزی و لپتاپها انجام دهیم، باید گفت که کامپیوترهای رومیزی قدرت بیشتری دارد. اگر بخواهیم در انتخاب بین این دو CPU جهت انتخاب لپتاپ نکتهای موردتوجه باشد این است که این دودسته سیپییو با طرفداران خود سالهاست در رقابت هستند و گاهی سریهای مختلف از هرکدام بسیار محبوب میشوند و انتخاب بستگی به قدرتی از پردازش دارد که لازم دارید.

در غیر این صورت میتوانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

ترد به تکنولوزی گفته میشود که در آن بازدهی سی پی یو دو برابر شده و قدرت پردازش را افزایش میدهد و این امر سبب میشود لپ تاپ شما حتی با داشتن یک سی پی یو ساده از قدرت پردازش بالایی از داده ها برخوردار باشد. لپتاپ legion 5 15IMH05H از صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی Full-HD با نرخ بهروزرسانی ۱۴۴Hz بهره میبرد که از کیفیت بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون مطلوبی برخوردار است. نوت بوکهای ROG ایسوس، یکی از محبوبترین سریهای لپ تاپ مخصوص بازی است که میتوانید به آن اشاره کرد.چنانچه در جستجوی لپ تاپ گیمینگ ایسوس با صفحه نمایش دوگانه باشید، Zephyrus Duo 15 بهترین گزینه است. اگر بهترین لپ تاپ 7 میلیونی را میخواهید این گزینه از لنوو یکی از بهترین انتخابهای شما است.

لپ تاپ گیمینگ

صفحهنمایش 14 اینچی این محصول از نوع Ultraslim با ضخامت 2 میلی متر است که پنل IPS با وضوح FULL HD و روکش محافظ مات بر روی آن قرار دارد که با توجه به روشنایی 300 نیتسی برای کارکردن در محیطهای پرنور گزینهی مناسبی است. صفحهنمایش 14 اینچی این محصول که پنل IPS با وضوح FULL HD و روکش محافظ مات بر روی آن قرار دارد که با توجه به روشنایی 250 نیتسی برای کارکردن در محیطهای پرنور گزینهی مناسبی است. پنل IPS با وضوح Full HD با بهرهمندی از روکش مات و روشنایی 300 nits قابلیت استفاده در هر فضایی را برای کاربر خود فراهم میکند. همچنین این مدل حافظه داخلی برای کسانی که در آینده نیاز به حجم بیشتری ظرفیت دارند قابلیت ارتقاء دارد. اولین نکته در مدل این لپ تاپ گیمینگ 8 هسته بودن آن است .

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون

به همین دلیل است که اینتل سری Tiger Lake H35 را عرضه کرده است. لپتاپهای گیمینگ معمولاً با صفحه نمایشی با رزولوشن Full HD و یا 4K عرضه میشوند، البته این تکنولوژیها دائماً در حال بروز شدن هستند و اکنون رزولوشنهای 5K و 8K نیز وجود دارند. حافظه رم این لپ تاپ نیز در حالت پایه، ظرفیت 16 گیگابایت دارد که به همراه 512 گیگابایت حافظه SSD عرضه میشود. جدای از اینها، این لپ تاپ از پردازنده Intel Core i7 10750H استفاده میکند. در دنیای جدید و به خصوص بعد از آنلاین شدن مدارس و دانشگاهها نیاز به لپ تاپ بیشتر از قبل شد و همین باعث شد که کاربران با بودجههای مختلف به دنبال خرید بهترین لپ تاپ ممکن باشند. در حقیقت شبیه به ترکیبی از خودروهای قدیمی و یک MP3 پلیر از 20 سال پیش است و برای همین ممکن است خیلیها ظاهر آن را نپسندند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲

اگر قصد خرید لپ تاپ دارید تنوع گستردهای برای شما وجود دارد. این لپ تاپ قادر است بازیها را با وضوح و نرخ فریم بالا ارائه دهد. در غیر این صورت میتوانید مقاله زیر را مطالعه کنید. توجه به سخت افزار به روز و قدرتمند این محصول به صورت کامل از ویندوز 11 پشتیبانی خواهد کرد. در ادامه به صورت کلی ویژگیهای سخت افزاری لپ تاپ مناسب این رشته را با یک دیگر بررسی میکنیم. ما اینجاییم که به شما کمک کنیم تا در خرید لپ تاپ انتخاب بهتری داشته باشید. برای مثال یک پردازنده 8 هستهای با 16 رشته AMD به شما در کارهای تولید محتوا بسیار کمک میکند اما در گیمینگ تأثیر چندانی ندارد. از آنجایی که لپ تاپ های گیمینگ پردازش های بسیار سنگینی را انجام میدهند، خیلی سریع هم داغ میشوند. برای کمک به شما در انتخاب قوی ترین لپتاپ گیمینگ ۲۰۲۱، فهرستی از بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی جدید جمعآوری شده است.

از این لپ تاپ برای فعالیت های گوناگونی میتوان استفاده کرد، فعالیت های روزانه، دانشجویی و دانش آموزی، پروژههای مهندسی در رشتههایی مانند کامپیوتر و برنامه نویسی، مهندسی شیمی، نفت، کشاورزی؛ معماری و عمران و… مواردی نظیر تمامی فعالیت های روزانه، دانشجویی و دانش آموزی و پروژه های دانشجویان روان شناسی، پروژههای مهندسی در رشتههایی مانند کامپیوتر و برنامه نویسی، مهندسی شیمی، نفت، کشاورزی؛ معماری و عمران و… البته اگر در کنار کارهای دانشجویی مایل به فعالیت در حوزه گرافیک و یا بازی هستند باید لپ تاپ با کارت گرافیک مجزا تهیه کنند. اگر قصد خرید بهترین لپ تاپ را دارید و به دنبال لپ تاپ با قیمت و کارایی مناسب هستید، لیستی از بهترین لپ تاپ های بازار ایران بر اساس قیمت و کاربرد در این مقاله از مسترنکست مورد بررسی قرار گرفته است. توانایی بالای لپ تاپ TUF Dash F15 در اجرای بازیها به آن معنا نیست که این محصول فقط برای گیمینگ کاربرد دارد؛ لپ تاپ مزبور به راحتی میتواند از پس اجرای تمام نرم افزارهای مهندسی و پردازشهای گرافیکی برآید.