برندگان مسابقه عکاسی با آیفون 2022 مشخص شدند

بر اساس جمع‌بندی‌ها، نزدیک به نیمی از ع،‌ها منتخب توسط سری آیفون 11 یا آیفون‌های قدیمی‌تر از آن‌ها گرفته شدند. با این وجود مشخص شده که آیفون 12 پرو م، برترین گوشی طی این دوره از مسابقات بوده و حدود 23 درصد از تصاویر منتخب با این پرچمدار سال 2020 اپل ثبت شده‌اند. تصویر منتخب کل جشنواره نیز به آیفون 11 به ثبت رسیده است.

بر اساس گزارشات، در بین تصاویر منتخب آیفون‌های جدید سهم چندان زیادی ندارند و آیفون‌های قدیمی‌تر بیشتر سهم این هنرنمایی‌ها را بر عهده داشته‌اند، به‌طوری که یکی از تصاویر منتخب با آیفون 6S پ، ثبت شده که مربوط به حدود 7 سال پیش می‌شود. در واقع با وجود این‌که به رونمایی سری آیفون 14 با دوربین 48 مگاپی،لی نزدیک هستیم، اما به‌نظر می‌رسد که آیفون‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانند جزئیات را به بهترین شکل به تصویر بکشند.

اوایل امسال بود که اپل به شکل رسمی برندگان بخش عکاسی ماکرو با آیفون را معرفی کرد. پس از آن، ،ت به جشنواره «جوایز عکاسی با آیفون» می‌رسد. این جشنواره از اولین سال عرضه آیفون برگزار شده و حدود 15 سال از اولین دوره برگزاری آن می‌گذرد. به‌تازگی فهرست برندگان جدیدترین دوره این جشنواره اعلام شده و به وضوح می‌توان گفت که تصاویر ارسالی امسال، آثار بسیار هنرمندانه و قابل‌توجهی هستند.

برندگان پانزدهمین مسابقه عکاسی با آیفون «IPPA 2022»

یکی از قو،ن اصلی این مسابقه عکاسی با آیفون، این است که تصاویر ارسالی نباید دارای هیچگونه ادیتی باشند و تنها می‌بایست ،وجی نهایی دوربین خود آیفون باشند. با این حال می‌توان از اپلیکیشن‌های دوربین شخص ثالث برای ایجاد جلوه‌های متنوع در تصاویر استفاده کرد. همچنین استفاده از تج،ات جانبی مانند نورپردازی مصنوعی، لنزهای مخصوص و دیگر عوامل تاثیرگذار در تصویر ممنوع نیست. این رویداد عکاسی در موضوعات مختلفی برگزار می‌شود و همین تنوع بالا سبب شده تا تعداد زیادی شرکت‌کننده جذب آن شوند. در ادامه به گا،ی تصاویر منتخب در این مسابقه عکاسی با آیفون نگاهی می‌اندازیم.


منبع: https://digiato.com/article/2022/08/12/ip،ne-p،tography-awards-2022

عکاسی با گوشی‌های هوشمند در سال‌های گذشته ساده‌تر شده و اکنون موبایل‌ها می‌توانند تصاویر حرفه‌ای تری را ثبت کنند. اخیرا پانزدهمین دوره جشنواره عکاسی با آیفون نیز به پایان رسیده و برندگان آن مشخص شده‌اند. جالب این‌که تعداد قابل‌توجهی از تصاویر منتخب که از کیفیت بالایی نیز برخوردارند مربوط به آیفون‌های قدیمی‌تر هستند. در ادامه به جزئیات بیشتری از تصاویر برتر این مسابقه عکاسی آیفون‌ها می‌پردازیم.