آسانسور و پله برقی

مثلاً اگر قطعات آسانسور برای تکمیل آسانسور یک ساختمان تجاری خریداری شده باشد، در صورت به تاخیر افتادن کار ترخیص موتور آسانسور از گمرک، ساختمان نیز نیمه کاره رها می شود. بدین ترتیب فرد حتماً باید قبل از خرید قطعات آسانسور در کشور مبدا، برای ترخیص آسانسور از گمرک برنامه ریزی دقیقی کرده باشد. در بخش کنترل کیفی نهایی تمامی محصولات تولیدی شرکت پس از تولید به کمک سایت های کنترل کیفیت که مطابق محصول طراحی و تولید شده است و طبق آخرین دستورالعمل های بازرسی و آزمون کنترل کیفیت شده و پس از تست های لازم، محصولات بسته بندی و سپس در انبار آماده تحویل به مشتریان می شود. به کمک زیر ساخت نرم افزاری موجود در مجموعه آریان آسانسور در تمامی مراحل تولید و کنترل محصول از اقلام ورودی تا ارسال محصول، امکان ردیابی و شناسایی محصول وجود دارد.

در سال های اخیر شرکت صنایع مهندسی هیدروفرکو موفق به کسب بسیاری از گواهینامه های بین المللی شده و در حال صادرات محصولات خود به بسیاری از کشور های آسیایی می باشد. آسانسورهای مدل باری در کارخانجات ، ساختمان های مسکونی، ، کارگاه ها و انبارهای کالا جهت جابجایی خودرو قرار می گیرند که دارای سرعت پایین و قدرت بالا در قسمت حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرند. مجموعه کتاب های راهنمای جامع نصب آسانسور و پله برقی و راهنمای جامع سرویس آسانسور و پله برقی منتشر شد. امروزه در بسیاری از فروشگاه‌های چند طبقه، مراکز تجاری و هتل‌هایی که بیش از یک طبقه لابی دارند، شاهد استفاده از پله برقی‌ها هستیم.

اهمیت نگهداری آسانسور در زمستان

اگر در هنگام ساخت بنا، آسانسور در ساختمان جاگذاری نشود، می توان امکان نصب سازه در آینده را بررسی کرد. مواردی از قبیل مقاومت سازه ساختمان، امکان تقویت سازه، محل مناسب نصب و برخی ملاحظات فنی نشان می دهد که بنا برای نصب آسانسور مناسب است یا خیر. نصب آسانسور در ساختمان موجب رفاه ساکنین می شود اما بسیاری از ساختمان های قدیمی فاقد آسانسور هستند. اخیرا تقاضا برای نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی بسیار بیشتر شده است.

می‌ترسید یا تردد از راه‌پله را به سوار شدن آسانسور ترجیح می‌دهید، لازم است بدانید که احتمالا شما… این سیستم معمولاً ایست – رو (Stop & Go) نامیده می‌شود و تردد افراد به وسیله چشم الکترونیکی یا وسایل مکانیکی کنترل می‌شود. معمولاً ارتفاع طبقات تجاری متوالی کمتر از 6 متر است، لذا از پله‌برقی‌هایی با زاویه 35 درجه استفاده می‌شود که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه تر است و فضای کمتری را اشغال ‌می‌کند. پله معمولاً با عرض 800mm و 1000mm ساخته می‌شود اما پله رمپ و پیاده رو متحرک تا عرض 1400mm نیز در دسترس می‌‌باشد. اکثر سازندگان پله‌برقی از پله های یک‌پارچه استفاده ‌می‌کنند اما تعداد کمی از پله های چند تکه نیز بهره می‌گیرند که در عمل چندان مطلوب نیست. جنس و نحوه اتصال محوری که پله را به قرقره ها متصل ‌می‌کند نیز دارای اهمیت می‌باشد.

نام گیری آن بخاطر این است که لبه های رو به پله آن دارای شانه هایی است که بین لبه های پله ها قرار میگیرد. این طراحی بدین جهت بکار رفته تا فاصله بین قسمت ثابت پلتفرم و پله ها را پرنموده و اجازه ندهد تا اشیا در این شکاف گیر کنند. همچنین چاه باید منحصراً برای آسانسور باشد و نصب و عبور هرگونه لوله، کابل، سیم و تجهیزات دیگر در چاه آسانسور به‌جز سیم‌کشی و لوله‌کشی برق مربوط به سیستم روشنایی و کنترل آسانسور درون چاه آسانسور ممنوع است. در ساختمان‌های مسکونی که تعداد طبقات آن‌ها از روی طبقه اصلی (شالوده) بیش از ۳ طبقه بوده و یا فاصله بین طبقه اصلی و کف آخرین آپارتمان بیشتر از ۸ متر باشد پیش‌بینی آسانسور توصیه می‌شود.

مزایای انتخاب تیم توسن ران

پله‌برقی‌هایی آسان‌تر مورد استفاده مسـافرین قرار می‌گیرند که از نظرچـیدمان بتوانند مسافر را با طی کوتاه‌ترین مسـافت به پایین (مکان آغازین) آتیس لیفت برگردانند. مناسب ترین شیوه برای جابه‌جایی مسافران، حرکت پله‌برقی در یک جهت می‌باشد. اگر چه می‌توان هنگام استفاده، حرکت در هر دو جهت را برای آن تعریف نمود. وسیله‌ای مکانیکی است که از طریق سیم بکسل یا زنجیر به سیستم پاراشوت کابین متصل شده تا در مواقع افزایش سرعت مجاز قفل کرده، برق موتور آسانسور را قطع و سیستم ترمز ایمنی را فعال کند. در این حالت کابین فاقد درب بوده و تنها طبقات دارای درب هستند و هنگام حرکت کابین، درب‌های طبقات و دیواره بین آن‌ها قابل‌مشاهده است. در این مقاله سعی کرده ایم مهم ترین تفاوت های بین پله برقی و آسانسور، برای افرادی که قادر نیستند به تنهایی از پله های ثابت استفاده کنند یا برای آن ها مشکل و زمان بر است را به طور واضح بیان کنیم.

دو انتهای خرپا به پلتفرم های پائین و بالا متصل شده و این پلتفرمها با بستهای فولادی و یا استفاده از بتن ریزی به طبقات متصل می شوند. در مناطق خلوت می‌توان از صفحات حسگر به حضور مسافر در دو انتهای پله‌برقی استفاده کرد تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. پله‌برقی باید قابلیت حرکت در دو جهت پایین و بالا (فقط توسط تکنسین مربوطه) را داشته باشد. این سیستم برای چاهک‌های با عرض کم استفاده می‌شود که درب کابین به‌صورت اتوماتیک درون کابین بازشده و درب طبقه به‌صورت لولایی بوده و توسط کاربر به‌صورت دستی باز می‌شود. یک نوع سیستم مکانیکی است که ترجیحاً در قسمت زیرین یا بالای چارچوب (یوک) کابین و وزنه تعادل قرار می‌گیرد و در مواقع اضطراری با افزایش غیرعادی سرعت، فعال‌شده و سبب توقف کابین با وزنه تعادل به‌وسیله قفل شدن کابین یا وزنه تعادل به ریل‌ها می‌شود.

پله برقی ها به طور مداوم در حرکت هستند و به طور پیوسته در حال مصرف انرژی می باشند اما آسانسورها فقط در زمان کار انرژی مصرف می کنند. آسانسورها بیشتر برای ساختمان های چند طبقه ای چون دفاتر خدماتی یا حقوقی، آپارتمان ها، بانک ها، بیمارستان ها و غیره کاربرد دارند اما از پله ها می توان در مراکز خرید، مترو و راه آهن و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد. البته وزن پله‌های پنهان با وزن پله‌های آشکار موازنه و برابر است به همین دلیل هم موتور پله برقی تنها وزن افراد روی پله برقی را که در حال بالا یا پایین رفتن می باشد تحمل می کند. ما برای مشتریان خود در سراسر ایران، یک منبع قابل اعتماد برای آسانسور و پله برقی و پل های شبانه روزی هستیم. ساختار پله‌برقی در کل یک جفت زنجیر است که به‌دور یک جفت چرخ‌دنده حلقه شده است. یک موتور الکتریکی چرخ‌دنده‌ها را در بالا می‌چرخاند که سبب چرخاندن حلقه‌های زنجیر می‌شود.

آسانسور و پله برقی

تولید سیستم­های ALPHA دو سرعته و ، SMART ، 3VF وهیدرولیک و دو سرعته، ERU (سیستم نجات اضطراری بصورت تلفیقی یا جداگانه) حاصل فعالیت­های چندساله­ ی شرکت آسانسور پار است. قیمت ترخیص پله برقی و قطعات آسانسور از گمرک را می توان بعد از تحویل فاکتور خرید محاسبه کرد زیرا در فاکتور خرید وزن و تعداد قطعات ذکر شده است و با توجه به کد تعرفه گمرکی که برای هر کدام از قطعات اعلام می شود، می توان هزینه ترخیص قطعات آسانسور در گمرک را تخمین زد. هزینه ترخیص پله برقی در گمرک را نیز می ‌توان از روی فاکتور خرید محاسبه کرد. بهترین روش ترخیص قطعات آسانسور و پله برقی از گمرک مراجعه به ترخیص کار قطعات آسانسور از گمرک است، زیرا این فرد در طی سالیان فعالیت خود، مهارت های زیادی کسب کرده است و با به کارگیری موثرترین شیوه ترخیص پله برقی و قطعات آسانسور از گمرک بار شما را ترخیص خواهد کرد. شرکت صنایع مهندسی هیدروفرکو در سال های اخیر موفق به اخذ نمایندگی از معتبرترین برند های اروپایی شده و قطعات مهم و کاربردی در سیستم های آسانسور از قبیل پاوریونیت، شیر برقی، پمپ و… را به صورت مستقیم از اروپا تامین می نماید. شرکت صنایع مهندسی هیدروفرکو آماده همکاری با تمامی شرکت ها و متخصصان صنعت آسانسور در سراسر کشور بوده و در سال های اخیر نیز توفیق همکاری با بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی را داشته است.

  • ما همچنین مفتخریم که فرصت هایی را برای مشتریان ایجاد می‌کنیم تا در مورد عملکرد داخلی تجهیزات خود بیاموزند.
  • از این نوع آسانسور در مکان هایی مانند معابر عمومی مانند ایستگاه های مترو، ساختمان های مسکونی ، مجتمع های تجاری، ادارات دولتی، فروشگاه های زنجیره ای و … نصب می شوند.
  • ساختار پله‌برقی در کل یک جفت زنجیر است که به‌دور یک جفت چرخ‌دنده حلقه شده است.
  • وجود دو سکو ضربه گیر به منظور کابین و وزنه تعادل به ارتفاع حداقل 50 سانتیمتر .
  • ساختار پله‌های برقی به نحوی است که با هر حرکت همچنان به‌صورت مسطح باقی می‌مانند تا مسافران به‌راحتی روی آن قرار بگیرند و تکان نخورند.
  • پله‌های برقی دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام برای نصب در جاهای مختلف مناسب هستند.
Seamlessly.