در جشنواره فیلم هوش مصنوعی، بشریت بر فناوری پیروز شد

در جشنواره فیلم هوش مصنوعی، بشریت بر فناوری پیروز شد

در اپیزود سوم «گفت،ای خلاقانه»، مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها که توسط بخش فیلم‌سازی استارت‌آپ هوش مصنوعی مولد Runway تولید می‌شود، هنرمند چندرسانه‌ای ک، هنتشکر ابراز نگر، می‌کند که هوش مصنوعی فرآیند هنری را تا حدی کالایی کند که هنر ی،ان شود و به نوعی پسرفت کند. ی،، مشتق

“آیا این میانگین به طور فزاینده باریک تری از چیزهای موجود را دریافت می کنید؟” او می پرسد. “و سپس – همانطور که میانگین می شود – آیا همه چیز فقط یک لکه خواهد بود؟”

اینها سوالاتی هستند که روز چهارشنبه در نمایش 10 فینالیست برتر دومین جشنواره سالانه فیلم هوش مصنوعی Runway از خودم می پرسیدم که از صبح امروز به صورت درخواستی در وب سایت Runway در دسترس هستند.

Runway امسال دو اولین نمایش را برگزار کرد، یکی در لس آنجلس و دیگری در نیویورک. من در نیویورک، که در متروگراف برگزار شد، شرکت کردم، تئاتری که به خاطر خانه های هنری و رزروهای آوانگاردش معروف است.

جشنواره فیلم هوش مصنوعی
«پونامو»، درباره پرنده‌ای جوان که در حال کاوش در جهان گسترده‌تر است.
اعتبار تصویر: ساموئل شراگ

من خوشحالم که گزارش دهم هوش مصنوعی در آینده‌ای بسیار شتاب‌زده نیست… حداقل هنوز. اما یک چشم کارگردان ماهر – لمس انس، – تفاوت آشکاری در اثربخشی یک فیلم هوش مصنوعی ایجاد می کند.

همه فیلم‌های ارسال‌شده به جشنواره دارای هوش مصنوعی به شکلی بودند، از جمله پس‌زمینه‌ها و ،میشن‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی، صداگذاری مصنوعی، و جلوه‌های ویژه به سبک گلوله. هیچ یک از ،اصر کاملاً در سطح ابزارهای پیشرفته ای مانند OpenAI's Sora به نظر نمی رسید، اما با توجه به اینکه ا،ر موارد ارسالی در اوایل سال نهایی شدند، انتظار می رفت.

در واقع، آشکار بود – گاهی اوقات به طرز دردناکی – کدام بخش از فیلم ها محصول یک مدل هوش مصنوعی است، نه یک بازیگر، فیلمبردار یا ،ماتور. حتی اسکریپت‌های قوی در غیر این صورت، گاهی اوقات با تأثیرات بی‌نظیر هوش مصنوعی مولد ناامید می‌شدند.

به ،وان مثال، «مامان عزیز» نوشته یوهانس سالدانا گوادالوپ و کتی لو را در نظر بگیرید که داستان رابطه محبت آمیز یک دختر با مادرش را بازگو می کند – به قول خود دختر. اشک آور است اما صحنه‌ای از یک بزرگراه لس‌آنجلس با همه چیزهای عجیب و غریب ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی (مثلاً ماشین‌های تاب‌دار، فیزیک عجیب و غریب) طلسم را برای من ش،ت.

جشنواره فیلم هوش مصنوعی
صحنه ای از “مامان عزیز”
اعتبار تصویر: یوهانس سالدانا گوادالوپه و کیتی لو

به نظر می‌رسد محدودیت‌های ابزارهای هوش مصنوعی امروزی، برخی از فیلم‌ها را در خود جای داده است.

همانطور که همکار من Devin Coldewey اخیراً نوشت، کنترل با مدل‌های مولد – به‌ویژه مدل‌های تولیدکننده ویدیو – گریزان است. مسائل ساده در فیلمسازی سنتی، مانند انتخاب رنگ در لباس یک شخصیت، نیاز به راه حل هایی دارد، زیرا هر پلان مستقل از دیگران ساخته می شود. گاهی اوقات حتی راه‌حل‌ها هم کارساز نیستند.

گسست ناشی از آن در جشنواره به نمایش گذاشته شد، جایی که تعدادی از فیلم‌ها چیزی بیشتر از خطوط مماس مرتبط با روایت و موسیقی متن بودند. «L'éveil à la création» اثر کارلو دی توگنی و النا اسپاراسینو نشان داد که این فرمول چقدر می تواند ،ل کننده باشد، با انتقال هایی شبیه به نمایش اسلاید که کتاب داستان تعاملی بهتری را نسبت به فیلم ایجاد می کند.

لئو کانون “وقتی مادربزرگ ها گم می شوند کجا می روند؟” همچنین در دسته فیلم‌نامه‌ها قرار می‌گیرد – اما با وجود این به لطف یک فیلمنامه صمیمانه (کودکی که آنچه را که برای مادربزرگ‌ها پس از عبور از آن‌ها اتفاق می‌افتد توصیف می‌کند) و اجرای فوق‌العاده قوی ستاره کودکش پیروز می‌شود. به نظر می رسید بقیه حضار موافق بودند. این فیلم یکی از تشویق های پرشورتر آن شب را دریافت کرد.

جشنواره فیلم هوش مصنوعی
مادربزرگ های غول پیکر که توسط هوش مصنوعی تصور می شود.
اعتبار تصویر: لئو کانن

و برای من، این واقعاً جشنواره را به طور خلاصه خلاصه می کند. کمک های انسان – نه هوش مصنوعی – اغلب تفاوت را ایجاد می کند. احساسی بودن در صدای یک بازیگر کودک؟ که به شما می ،بد. پس زمینه های تولید شده توسط هوش مصنوعی؟ کمتر.

این مطمئناً برای برنده جایزه بزرگ جشنواره “Get Me Out” صدق می کند که تلاش یک مرد ژاپنی را برای بهبودی از آسیب رو، مهاجرت به ایالات متحده در کودکی نشان می دهد. د،ل آنتیبی، فیلمساز، حملات هراس مرد را با کمک گرافیک های تولید شده توسط هوش مصنوعی به تصویر می کشد – گرافیک هایی که در نهایت به نظر من موفقیت کمتری نسبت به فیلمبرداری داشتند. فیلم با تصویری از مردی که از روی پل بالا می رود، به پایان می رسد، درست در حالی که چراغ های خیاب، که روی خط عابر پیاده یکی یکی سوسو می زنند. ترسناک است – و زیبا – و مطمئناً برای گرفتن آن زمان زیادی طول کشیده است.

جشنواره فیلم هوش مصنوعی
یک مرد با احساسات خود – به م،ای واقعی کلمه – در “مرا بیرون کن” دست و پنجه نرم می کند.
اعتبار تصویر: د،ال آنتیبی

این احتمال وجود دارد که روزی هوش مصنوعی مولد بتواند صحنه هایی مانند این را دوباره خلق کند. شاید در نهایت سینماتوگرافی با دستورات جایگزین شود – قرب، مجموعه داده‌های رو به رشد (البته با وضعیت مشکل کپی رایت) که در آن استارت‌آپ‌هایی مانند Runway و OpenAI در حال آموزش مدل‌های تولید ویدیوی خود هستند.

اما آن روز امروز نیست

با پایان یافتن نمایش فیلم و دریافت کنندگان جایزه برای ع،برداری به جلوی سالن تئاتر رفتند، نمی‌توانستم متوجه شوم فیلمبردار در گوشه‌ای که تمام ماجرا را مستند می‌کند. شاید برع،، هوش مصنوعی هرگز جایگزین برخی چیزها نشود، مانند انس،تی که ما انسان‌ها عمیقاً می‌خواهیم.

]
منبع: https://techcrunch.com/2024/05/11/at-the-ai-film-festival-humanity-triumphed-over-tech/