محبوبیت یک ویدیوی اینستاگرام میتواند بر کیفیت ویدیوی واقعی آن تأثیر بگذارد: به گفته آدام موسری (مدیر متا که اینستاگرام و Threads را رهبری میکند)، ویدیوهایی که محبوبتر هستند با کیفیت بالاتر نشان داده میشوند، در حالی که ویدیوهای کمتر محبوب با کیفیت پایینتری نشان داده میشوند.
موسری در ویدئویی (از طریق The Verge) گفت اینستاگرام سعی میکند «با بالاترین کیفیت ویدیویی که میتو،م» را نشان دهد، اما او گفت: «اگر چیزی برای مدت طول، تماشا نشود – زیرا ا،ریت قریب به اتفاق بازدیدها در ابتدا – ما به سمت یک ویدیو با کیفیت پایین تر حرکت خواهیم کرد.
این اطلاعات کاملاً جدیدی نیست. متا سال گذشته در مورد استفاده از تنظیمات رمزگذاری مختلف برای ویدیوهای مختلف بسته به محبوبیت آنها نوشت. اما پس از اینکه شخصی ویدیوی موسری را در Threads به اشتراک گذاشت، بسیاری از کاربران سؤالات و انتقاداتی داشتند که یکی از آنها رویکرد این شرکت را “واقعاً دیوانه کننده” توصیف کرد.
این بحث موسری را بر آن داشت تا جزئیات بیشتری ارائه دهد. برای یک چیز، او توضیح داد که این تصمیمها در «سطح مجموع، نه در سطح فردی» اتفاق میافتد، بنابراین شرایطی نیست که درگیری فردی بینندگان بر کیفیت ویدیویی که برای آنها پخش میشود تأثیر بگذارد.
موسری افزود: «ما به کیفیت بالاتر (رمزگذاری فشردهتر CPU و ذخیرهسازی گرانتر برای فایلهای بزرگتر) برای سازندگ، که بازدیدهای بیشتری دارند تعصب داریم. “این یک (آستانه) باینری نیست، بلکه یک مقیاس کشویی است.”
تعدادی از کاربران همچنین پیشنهاد ،د که این رویکرد سیستمی را ایجاد میکند که به سازندگان محبوب نسبت به تولیدکنندگان کوچکتر امتیاز میدهد – سازندگان محبوب میتوانند با بالاترین کیفیت پست بگذارند، که محبوبیت آنها را تقویت میکند، در حالی که سازندگان کوچکتر نمیتوانند از آن عبور کنند.
موسری گفت که این “نگر، درست” است، اما او ادعا کرد: “در عمل به نظر نمی رسد اهمیت زیادی داشته باشد، زیرا تغییر کیفیت زیاد نیست و (اینکه) مردم با ویدئوها تعامل داشته باشند یا نه، بسیار بیشتر بر اساس محتوا است. از ویدیو نسبت به کیفیت.» او گفت که کیفیت برای سازنده اصلی بسیار مهمتر است.
]
منبع: https://techcrunch.com/2024/10/27/instagram-is-lowering-video-quality-for-unpopular-videos/